Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-19@09:53:46 GMT

چند قدم به پیش در مسیر توسعه

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۵۰۴۳

چند قدم به پیش در مسیر توسعه

شورایاران با رساندن مسائل مهم مردم محله به گوش مدیران شهری آنها را در گام اول طراحی پروژه‌های شهری یاری می‌دهند. منطقه ما در سال‌های اخیر شاهد اجرای پروژه‌های خوبی بوده که رضایت شهروندان ساکن آن را که جمعیتی بالغ بر ۳۰۰هزار نفر شامل می‌شود، در پی داشته است. شهرداری منطقه با این رویکرد در پی اجرای پروژه‌های آینده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرچه به اتمام رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام و بهره‌مند شدن شهروندان از آنها اولویت شهرداری منطقه است. در این گزارش بخشی از طرح‌های انجام شده و پیش‌رو را با هم مرور می‌کنیم.

دوربرگردان غیرهمسطح 
مدرس‌ـ نلسون ماندلا

اجرای پروژه دوربرگردان غیرهمسطح مدرس‌ـ نلسون ماندلا در خیابان آفریقا را می‌توان یکی از بهترین اقدامات اخیر برای شهروندان منطقه دانست. شهروندان قبلاً در مسیر شمالی و جنوبی خیابان نلسون ‌ماندلا با مشکلات ترافیکی و دوری مسیر مواجه بودند که سال۱۳۹۵ ساخت این دوربرگردان برای حل مشکل در دستور کار قرار گرفت. طول مسیر پروژه ۴۵۰‌ متر و حجم بتن‌ریزی ۱۳ هزار و ۵۰۰ مترمکعب است. اجرای این پروژه با هدف روان‌سازی ترافیک بزرگراه مدرس و خیابان ولی‌عصر(عج) انجام شد. تونل دوطبقه آرش ـ اسفندیار 
پایتخت با ترافیک دست به گریبان است و این معضل در منطقه ما با داشتن شاهراه‌های اصلی در پایتخت، چهره دیگری دارد. از این‌رو، حل مشکلات ترافیکی منطقه بخش مهمی از فعالیت‌های مدیریت شهری را در این نقطه از شهر به خود اختصاص داده است. راه‌اندازی تونل آرش‌ـ اسفندیار که یک تونل دو طبقه محسوب می‌شود از مهم‌ترین پروژه‌های معاونت ترافیک بوده‌ است. این پروژه با عبور از زیر شریان‌های اصلی بزرگراه مدرس، خیابان آفریقا، خیابان ولی‌عصر(عج)، بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و خیابان‌ آرش و بلوار اسفندیار امکان دسترسی از شرق بزرگراه مدرس به منتهی‌الیه شرقی بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را فراهم می‌کند. طول این تونل ۵۴ متر، طول رمپ آرش غربی ۲۷۵‌متر و طول رمپ آرش شرقی ۳۰۵‌متر است. کارگزاری بتن الیافی در ایستگاه‌های بی. آر. تی
به دلیل ترمزهای مداوم و شدید اتوبوس‌های ۲کابین در ایستگاه‌های بی. آر. تی منطقه، آسفالت مسیر تردد این اتوبوس‌ها دچار مشکل می‌شود. پروژه کارگزاری بتن الیافی در این ایستگاه‌ها آغاز شده و ادامه دارد. دوام این بتن‌ها بسیار زیاد است و پیش‌بینی می‌شود کف این ایستگاه‌ها ۱۰ سال دوام داشته باشد. تاکنون نیمی از این ایستگاه‌ها بتن‌ریزی شده و نیم دیگر به مرور انجام خواهد شد. لکه‌گیری آسفالت معابر هم از دیگر پروژه‌هایی است که سال گذشته انجام شد. لکه‌گیری آسفالت این معابر همچنان در منطقه ادامه خواهد داشت. مرمت دیواره مسیل‌ها

رودخانه زرگنده از منابع طبیعی محله دیباجی است که با رشد شهرنشینی اطراف آن ساخت‌وسازهای بسیاری انجام شده است. در طول زمان دیواره‌های رودخانه دچار فرسایش شده و بخش‌هایی از این دیواره در حال ریزش و تخریب بود که برای افزایش ایمنی و پیشگیری از فرسایش اداره مسیل‌ها و قنوات منطقه ۳ بازسازی و مرمت دیواره‌ها انجام شد. عملیات مرمت با ساخت دیواره‌ای از جنس سنگ مالون و با استفاده از مصالح محکم از خیابان دیباجی تا خیابان گل‌نبی در دوطرف رودخانه تا اوایل امسال به طول انجامید. اداره مسیل‌ها و قنوات، مرمت دیواره مسیل‌ها در منطقه را به‌طور جدی پیگیری می‌کند تا ضریب ایمنی عبور از کنارگذر رودخانه را افزایش دهد. مرمت دیواره مسیل مجتابی در محله سید خندان نیز در دستور کار است.

مناسب‌سازی معابر برای معلولان
تا به حال بیش از ۵۰ نقطه در منطقه برای‌ تردد معلولان مناسب‌سازی شده و مناسب‌سازی پیاده‌روها و معابر دیگر هم در دستور کار قرار دارد. در منطقه ما برخی از خیابان‌ها و معابر منطقه به‌صورت شیب‌دار ساخته شده‌اند و عبور و مرور در آنها فقط با پله میسر است. پیاده‌روها معمولاً کم‌عرض هستند و پستی و بلندی‌های زیادی دارند. همین موضوع مانع بزرگی برای مناسب‌سازی بیشتر معابر برای‌ تردد معلولان است. توسعه خطوط اتوبوسرانی

علاوه بر شبکه حمل‌ونقل زیرزمینی که در منطقه ما با ایستگاه‌های مختلف جابه‌جایی مسافران را برعهده دارد، شبکه اتوبوسرانی هم به دسترسی شهروندان به نقاط مختلف شهر کمک بسیاری کرده ‌است. توسعه خطوط اتوبوسرانی در خیابان پاسداران، برقراری دسترسی راحت‌تر به خطوط مترو، جابه‌جایی برخی از ایستگاه‌های اتوبوس در منطقه از برنامه‌هایی است که اخیراً به اجرا درآمده‌ و رضایت شهروندان را در پی داشته است.

توسعه فضای سبز عمودی 
برخی از شاهراه‌های اصلی و شبکه بزرگراهی پایتخت از منطقه ما می‌گذرد و حفظ و نگهداری فضای سبز حاشیه این بزرگراه‌ها برعهده شهرداری منطقه است. امسال توسعه فضای سبز عمودی در حاشیه بزرگراه‌های منطقه در دست اجرا قرار گرفته که تاکنون بزرگراه‌های همت و حقانی در اولویت این امر قرار دارند. ناگفته نماند که در بلوار میرداماد نیز با کاشت اقلام گیاهی مناسب در کنار نرده‌های مشبک فعالیتی برای توسعه فضای سبز عمودی انجام شده‌است.

افزایش فضای سبز عمودی و رسیدن به استانداردهای جهانی از جمله مقولاتی است که در منطقه ما به شدت مورد تأکید قرار دارد. تلطیف هوای پیرامون این بزرگراه‌ها و کاهش آلودگی‌های صوتی و بصری از جمله اهدافی است که در این طرح پیگیری می‌شود. با اجرای این طرح سطح دیوارهای جانبی بزرگراه، با انبوهی از گیاهان رونده، فضاسازی شده و باعث ایجاد مناظر چشمنوازی برای شهروندان خواهد شد.

کد خبر 448533

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: منطقه ۳ همشهری محله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۵۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۲۷.۶ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در کردستان

 سرپرست معاونت مهندسی وساخت اداره کل راه وشهرسازی کردستان اظهار کرد: از مجموع ۲۷.۶ کیلومتر راه ساخته شده در سالجاری، ۱۹.۴ باند دوم یا بزرگراه در مسیر‌های بیجار- دیواندره، بیجار- همدان، سقز- بانه، گردنه صلوات آباد وکمربندی سریش آباد است که برای ساخت آن پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

علی فتحی ادامه داد: ۸.۲ کیلومتر راه اصلی نیز در مسیر‌های بانه-سوته، اورامان-نوین و ورودی شهرمریوان در سال ۱۴۰۲ زیر بار ترافیک رفته که برای ساخت وبهره برداری از آن یک هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: هم اکنون در حوزه راهسازی استان ۲۱ کیلومتر بزرگراه و ۱۵ کیلومتر راه اصلی در حال اجرا است که امیدواریم با تامین منابع مالی لازم در اسرع وقت به بهره برداری برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت پروژه شهر دانش دانشگاه تهران / محدودیت خرید و فروش زمین‌های اطراف دانشگاه برداشته شد
  • آسفالت بیش از ۹۲٬۰۰۰ مترمربع معابر طی هفته سی و دوم در شیراز
  • ۱۱ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان- میرجاوه زیر بار ترافیک رفت
  • منطقه ۹ اصفهان به استقبال بهار می‌رود
  • پروژه‌های به ثمر نشسته در طرح تفصیلی شهر اصفهان اعلام شد
  • ۲۰ کیلومتر از بزرگراه زاهدان- بیرجند زیر بار ترافیک رفت
  • آسفالت بیش از نود و ۲ هزار مترمربع معابر شیراز
  • اقدامات عمرانی در منطقه ۲ اراک با سرعت در حال انجام است
  • ساخت ۲۷.۶ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در کردستان
  • اطلاعیه قطعی گاز در منطقه آخر آسفالت اهواز