Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-19@05:06:42 GMT

۴ سناریوی پیش روی صنعت فناوری اطلاعات

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۵۰۵۲

۴ سناریوی پیش روی صنعت فناوری اطلاعات

ناظمی ادامه داد: دومین عدم قطعیت مربوط به اجتماع است. آیا از لحاظ اجتماعی، جامعه اعتماد می‌کند و مشارکت‌جو است؟ آیا پذیرای تحولات حوزه فناوری اطلاعات خواهد بود یا با دیده شک و تردید به آن نگاه می‌کند. وی در ادامه گفت: این دو عدم قطعیت چهار سناریو به‌وجود می‌آورند. در حالت اول شاهد رقابت و همکاری بین بازیگرانصنعت هستیم و جامعه هم اعتماد می‌کند و پذیرای تغییرات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سناریو مغز جهانی خصوصی‌سازی‌شده، نام‌گذاری شده است. در این سناریو بازیگران مختلف از ابزارهای فناوری و اینترنت اشیا استفاده می‌کنند و پروتکل‌های یکسانی در سراسر صنعت ایجاد می‌شود و بازیگران جهانی با هم همکاری می‌کنند. در این سناریو، اصل دستیابی به دیتا و بیگ دیتا خواهد بود.معاون وزیر ارتباطات همچنین به سناریوی دوم پرداخت و گفت: در این سناریو اعتماد عمومی وجود دارد اما رقابت و درگیری میان شرکت‌ها و کشورها نیز وجود دارد و نوعی نزاع درباره فضا و طیف شکل می‌گیرد. در این حالت، کشورها و کمپانی‌ها بر سر داده‌ها با یکدیگر نزاع می‌کنند. آنها سعی می‌کنند از دارایی‌های خود دفاع کنند. این روند نوعی برگشت به ملی‌گرایی است. وی اظهار کرد: در سناریوی سوم بین شرکت‌ها و کشورها نزاع وجود دارد و مردم هم درخصوص استفاده از فناوری مشکوک و نگران هستند. آنها بیم آن دارند که از اطلاعاتشان سوءاستفاده شود. این سناریو Kingdom of Dark Web نام دارد و بر سر دستیابی به اطلاعات غیرمشروع است. در این وضعیت به فناوری اطلاعات به مثابه اسلحه نگاه می‌شود، اما امنیت رشد می‌کند. در این سناریو کسب و کارهای الکترونیک رشد کمتری را تجربه می‌کنند.

ناظمی گفت: در سناریوی چهارم شرکت‌ها همکاری می‌کنند اما مردم نسبت به استفاده از فناوری‌ها مقاومت می‌کنند و شک دارند. این وضعیت هوشمندی به تعویق‌افتاده نام دارد. در این وضعیت، فناوری وجود دارد اما افراد تمایلی به استفاده از آن ندارند. مثلا افراد تمایلی به استفاده از حسگرها و اینترنت اشیا ندارند. در این حالت، دولت‌ها داده‌های کلان را جمع‌آوری می‌کنند و برای این منظور از فناوری‌ها استفاده می‌کنند. وی در پایان گفت: در صورت وقوع هر کدام از این سناریوها سرنوشت صنعت تغییر می‌کند. در هر کدام از سناریوها برخی از حوزه‌ها رشد می‌کنند اما دینامیک و پویایی بازیگران این عرصه به تحقق سناریوها منجر می‌شود.

 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۵۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسترسی ۳۷۳ خانوار از مناطق روستایی کوهدشت به شبکه ملی اطلاعات

ایسنا/لرستان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان از دسترسی ۳۷۳ خانوار مناطق روستایی کوهدشت به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

مجتبی صارمی امروز، ۲۷ اسفندماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با احداث سایت جدید ارتباطی در روستاهای شیراوندناوه و شیراوند گندابه از توابع شهرستان کوهدشت از محل اعتبارات توسعه روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با تلاش همکاران اپراتور ایرانسل ۳۷۳ خانوار با پوشش جمعیتی ۱۳۵۸ نفر اهالی این روستاها به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند و از اینترنت پر سرعت بهره‌مند شدند.

وی خاطرنشان کرد: توجه به مناطق محروم و روستایی یکی از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم است.

صارمی اضافه کرد: اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در همین راستا اقدام لازم را جهت تأمین و تکمیل پوشش ارتباطی روستاهای فاقد این امکان و تکنولوژی در سطح استان از طریق احداث سایت جدید و یا ارتقاء تکنولوژی سایت‌های موجود در دست اقدام دارد.

این مسئول یادآور شد: این موضوع در جهت رفاه حال مردم و دسترسی به خدمات الکترونیکی و همچنین توسعه کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و عمران و آبادانی منطقه نقش بسیار مهمی ایفا کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • با راه‌اندازی ۱۹ سایت، ۴۳ روستای دیگر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند
  • با راه اندازی ۱۹ سایت ۴۳ روستا به اینترنت پرسرعت متصل شدند
  • پایداری ارتباطات و تداوم خدمات فناوری ارتباطات استان یزد در ایام نوروز ۱۴۰۳
  • انتصاب معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین
  • دسترسی ۳۷۳ خانوار از مناطق روستایی کوهدشت به شبکه ملی اطلاعات
  • آخرین جلسه شورای اطلاع‌رسانی دولت به میزبانی وزارت ارتباطات برگزار شد
  • وزارت ارتباطات میزبان آخرین جلسه شورای اطلاع رسانی دولت
  • دسترسی ۲۰۵ خانوار از مناطق روستایی بروجرد به شبکه ملی اطلاعات
  • دریافت یک پیام لیزری از ۱۶ میلیون کیلومتری در فضا
  • توسعه ترس، با هوش مصنوعی سورا