Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-19@05:42:54 GMT

ملخ‌های مراکشی به مراتع استان آسیب زدند

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۵۰۸۶

ملخ‌های مراکشی به مراتع استان آسیب زدند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: هجوم ملخ‌های مراکشی فقط به برخی از مراتع استان آسیب زده است.

به گزارش ایسنا-منطقه گیلان، علی درجانی با اشاره به حمله ملخ‌های مراکشی به زمین‌های کشاورزی برخی از مناطق کوهستانی گیلان، گفت: کانون فعالیت این ملخ‌ها در مراتع است که با سم پاشی از هجوم آنان به مزارع جلوگیری می‌شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۱۸ هزار هکتار از مراتع و زمین‌های کشاورزی پایین دست پایش و ۶ هزار هکتار از مراتع سم پاشی شده است .

درجانی ادامه داد: هجوم ملخ‌های مراکشی فقط به برخی از مراتع آسیب زده است .

وی با اشاره به فعالیت ملخ‌های مراکشی از اسفند پارسال تاکنون افزود: بیشتر فعالیت این حشرات در مراتع رودبار گزارش شده است .

علی درجانی با اشاره به اینکه امسال به کشاورزان راهکار‌های کنترل ملخ‌های مراکشی آموزش داده شده است از روستائیان خواست برای گرفتن سم و دستگاه سمپاش به دهیاری محل خود مراجعه کنند.


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال جهاد کشاورزی حشرات زمین کشاورزی ملخ قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۵۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی برای استان‌های ساحلی در شمال و جنوب کشور

سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و افرایش ارتفاع موج در شمال و جنوب کشور هشدار داد.

 به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی از افزایش بیشینه سرعت وزش باد تا 50 کیلومتر بر ساعت در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان، در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و مناطق دور از ساحل نیمه‌غربی تنگه هرمز خبر داد و اعلام کرد که از اواخر وقت سه‌شنبه 29 اسفند تا اواخر وقت در روز دوم فروردین ماه، شاهد وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا بیش از ۱.۵ متر در مناطق ساحلی و بیش از ۲ متر در مناطق فراساحلی خواهیم بود. همچنین احتمال وقوع رگبار باران و رعد و برق گاهی با تند باد لحظه‌ای نیز در این مناطق وجود دارد.

همچنین در اثر این مخاطره جوی خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و نیمه‌سنگین، اختلال در فعالیت سکوهای نفتی دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی برای پیشگیری از آسیب‌های احتمالی منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی را توصیه کرده است.

این سازمان همچنین با صدور هشدار سطح زرد از افزایش بیشینه سرعت وزش باد تا نزدیک به 50 کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع امواج دریا در ساحل تا ۱.۵ متر و دور از ساحل بیش از ۱.۵ متر از صبح سه‌شنبه ( ۲۹ اسفند) تا پنجشنبه (۲ فروردین) خبر داد و اعلام کرد: این شرایط جوی روز سه‌شنبه و چهارشنبه در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان و پنجشنبه در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود.

در اثر این مخاطره جوی خطر غرق شدن شناگرها، آسیب به تورهای صیادی، آسیب به شناورهای سبک و اختلال در فعالیت‌های ساحلی و فراساحل دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی برای جلوگیری از آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی منع فعالیت‌های شیلاتی و تفریحی، منع تردد شناورهای سبک، منع ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر و منع فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحل را توصیه کرده است.

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود. هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی برای این استان‌ها
  • دست‌هایی که هوای صاف سخاوت را ورق زدند
  • هشدار هواشناسی برای استان‌های ساحلی در شمال و جنوب کشور
  • رصد سوداگران اراضی ملی توسط گشت یگان حفاظت در ایام نوروز
  • سرمازدگی در کمین باغات چهارمحال‌وبختیاری/ زمستان گرم علت اصلی سرمازدگی درختان
  • اجرای حکم تخریب قریب به ۲۰۰ بنا در اراضی کشاورزی گیلان
  • قیمت میوه تنظیم بازار شب عید در گیلان اعلام شد
  • قیمت میوه شب عیدی در استان گیلان
  • قیمت هر کیلو میوه شب عید تنظیم بازاری در گیلان اعلام شد
  • حمایت قاطع مراکشی‌ها از غزه/ برگزاری ۱۲۵ راهپیمایی در ۶۰ شهر