Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-19@04:17:37 GMT

مناطق آزاد فرصتی برای رونق گردشگری کشور

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۵۰۹۰

ایلنا : رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، مناطق آزاد را فرصتی برای رونق و توسعه گردشگری در کشور دانست و گفت: «قوانین حاکم بر این مناطق با تکیه بر جذب گردشگر می‌تواند منجر به شکوفایی اقتصادی شود.» بهروز عمرانی تصریح کرد: «گره خوردن مناطق آزاد ماکو و ارس از طریق منطقه حفاظت‌شده مراکان می‌تواند تحولی در گردشگری منطقه ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» او با اشاره به وجود آثار و بنا‌های تاریخی منحصربه‌فرد در مناطق آزاد ماکو و ارس گفت: «منطقه آزاد ارس درخصوص مرمت آثار تاریخی به‌خصوص کلیسای سنت استپانوس اقدامات پژوهشی خوبی انجام داده است.» او با اشاره به ضرورت احیای هنر‌های سنتی و حفظ اصالت صنایع‌دستی در مناطق آزاد تصریح کرد: «راه حفظ بقای هنر‌های سنتی، کاربردی کردن آنهاست.»

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۵۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزاد سازی ۲۰۰۰ میلیاردی اراضی کشاورزی در ری

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمدقاسم طرهانی، فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: در راستای مقابله و مبارزه با پدیده شوم زمین خواری، تحقیقات میدانی و مقابله‌ای با تغییر کاربری غیر قانونی و انجام ساخت و ساز در بخش قابل توجهی از زمین‌های کشاورزی بخش امین آباد در دستور کار مأموران کلانتری ۱۷۳ این فرماندهی، قرار گرفت.

وی افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی و با همکاری کارشناسان جهاد کشاورزی این شهرستان و بخشداری منطقه، زمین‌های مورد نظر شناسایی و در اقدامی عملیاتی دیوارکشی‌ها و بناهای احداث شده در این زمین‌ها تخریب شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری تصریح کرد: در این عملیات ۲۰ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی که به تصرف زمین خواران در آمده بود رها سازی و در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفت.

این مقام انتظامی ارزش زمین‌های رها سازی شده از چنگ زمین خواران را برابر نظر کارشناسان بیش از ۲,۰۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این راستا ۲۰ حکم قضائی در روز گذشته به اجرا در آمد.

سرهنگ طرهانی با اشاره به اینکه تجاوز به اراضی ملی و کشاورزی تجاوز به حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است، تصریح کرد: هرگونه تصرف و ساخت و سازهای غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی موجب اخلال در خودکفایی کشور در بخش کشاورزی و رواج بیکاری در جامعه خواهد شد.

کد خبر 6056415

دیگر خبرها

  • صادرات ۱۶۶ میلیون یورویی «ماکو» در سال ۱۴۰۲
  • عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت - کاسپین در محدوده منطقه آزاد انزلی تمام شد
  • اتمام عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت کاسپین در انزلی
  • اتمام عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت - کاسپین در انزلی
  • ایجاد اشتغال برای ۶۳ با افتتاح مجتمع گردشگری
  • پنجم شدن منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در بین مناطق آزاد و ویژه کشور
  • ایجاد منطقه آزاد صنایع دانش‌بنیان در ماکو
  • تا اردیبهشت سال آینده اساسنامه منطقه آزاد دوغارون به تصویب می‌رسد
  • ایجاد منطقه آزاد صنایع دانش‌بنیان در «ماکو»
  • آزاد سازی ۲۰۰۰ میلیاردی اراضی کشاورزی در ری