Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@11:00:08 GMT

برگزاری تظاهرات ضدبرکسیت در خیابان‌های لندن

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۵۱۳۶

تعدادی از فعالان طرفدار اروپا امروز (شنبه)، ۲۰ ژوئیه، به عنوان بخشی از برنامه «راهپیمایی برای تغییر» به خیابان‌های لندن آمدند تا اعتراض خود به برکسیت را نشان دهند.

اخبار بین الملل_ تظاهرات کنندگان در پارک لین تجمع یافته‌اند و انتظار می‌رود به سوی میدان مجلس حرکت کنند. کمپین «بهترین برای بریتانیا»، «دانشمندان برای اتحادیه اروپا»، «رای مردم» و همین‌طور سازمان‌های مختلف دیگر از حامیان این جنبش هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اعتراض پیش از انتخاب رئیس بعدی حزب محافظه کار انگلیس که قرار است ابتدای هفته آینده اعلام شود روی می‌دهد. رهبر حزب محافظه‌کار، نخست‌وزیر این کشور نیز خواهد شد. بوریس جانسون، وزیر امور خارجه پیشین، و جرمی هانت، وزیر امور خارجه کنونی انگلیس، دو رقیب باقیمانده برای این منصب هستند.

۲۳ ژوئن ۲۰۱۶ در انگلیس همه‌پرسی برگزار شد که در آن ۱۷ میلیون نفر، تقریبا ۵۲ درصد از مردم این کشور، به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند و به این ترتیب جنبش برکسیت به موفقیت رسید. ترزا می، نخست وزیر انگلیس، در نوامبر ۲۰۱۸، پس از دو سال مذاکرات سخت توانست توافق خروج از اتحادیه اروپا را نهایی کند. اما نمایندگان مجلس این کشور پس از سه دور رای‌گیری، این توافق را رد کردند. به همین دلیل، تاریخی که پیش از این برای برکسیت تعیین شده بود، ۲۹ مارس ۲۰۱۹، تغییر و طبق توافقی که با مقامات اتحادیه اروپا به دست آمد انگلیس حداکثر باید تا ۳۱ اکتبر سال جاری میلادی برکسیت را اجرایی کند.

گفتنی است نخست وزیر انگلیس پس از ناکامی چند باره در تصویب توافق لندن و اتحادیه اروپا درباره برکسیت در پارلمان این کشور، استعفای خود را اعلام کرد. بوریس جانسون که شانس بیشتری برای جانشینی ترزا می‌ دارد از همان ابتدای نامزدی خود اعلام کرد طرفدار «برکسیت سخت» است و این کشور را با و یا بدون توافق در تاریخ تعیین شده از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: لندن انگلیس امور خارجه وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا نمایندگان مجلس اتحادیه اروپا انگلیس لندن نمایندگان مجلس وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۵۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، جوسپ بورل - مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داد که تحریم‌های پیشنهادی، ممنوعیت انتقال قطعات مورد نیاز برای تولید پهپاد و موشک در ایران و صادرات آن به آنچه وی گروه‌های نیابتی ایران در منطقه خواند، شامل می‌شود.

بورل گفت: ما درباره گسترش تحریم‌ پهپادی ایران به نحوی که تولید موشک‌ و احتمال انتقال آن‌ها به روسیه را شامل شود، به توافق سیاسی دست یافتیم.

وی افزود: حوزه تحریم‌ها نیز بر اساس پیشنهاد اعضای شورا، کل منطقه خاورمیانه و دریای سرخ را شامل می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • توافق اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌های ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران
  • بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است
  • بهانه حامیان اسرائیل برای فشار بر طرفداران فلسطین در لندن
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا
  • سخنرانی ضد اروپایی نخست وزیر مجارستان
  • فنلاند: روسیه قصد تضعیف ما از طریق مهاجران را دارد