Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا؛ پژوهشگران کانادایی در مطالعه اخیر خود هزاران نوجوان کانادایی را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند نوجوانانی که به مدت طولانی از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند احتمال افسردگی در آنها زیاد است و این در حالی است که احتمال ابتلا به افسردگی در نوجوانانی که بازی‌های ویدیوئی انجام می‌دهند و با رایانه کار می‌کنند، کم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی این مطالعه پژوهشگران نزدیک به ۴۰۰۰ فرد ۱۲ ساله را به مدت چهار سال مورد بررسی و مطالعه قرار دادند و از هری ک از این افراد درخواست کردند تا هر سال یک پرسش‌نامه را پر کنند و طی آن درباره زمان استفاده از رسانه‌های اجتماعی، تلویزیون، بازی‌های ویدئویی، رایانه و حال روحی خود توضیح دهند.

پس از انجام بررسی‌ها پژوهشگران دریافتند استفاده بیش از حد از شبکه‌های اجتماعی بیش از بقیه با افسردگی مرتبط بود و بازی‌های ویدیوئی، رایانه و تماشای تلویزیون با افسردگی ارتباط بسیار پایینی داشت.

به گفته محققان شبکه‌های اجتماعی به طور بالقوه باعث آسیب به سلامت روان نوجوانان می‌شوند چرا که ممکن است در آنها مواردی را مشاهده کنند که تصویر واقعی زندگی انسانها نیست اما آنها خلاف این را درک می‌کنند و خود را با آن افراد مقایسه می‌کنند و هنگامیکه نمی‌توانند به آن موقعیت‌ها دست یابند، ناراحت شده و احتمال افسردگی در آنها افزایش می‌یابد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: افسردگی تلویزیون رسانه شبکه های اجتماعی کانادا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۵۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی نوجوانان هندبال ایران در نخستین دیدار تدارکاتی مقابل ترکیه

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، تیم هندبال نوجوانان پسر ایران که در دومین اردوی برون مرزی ترکیه به سر می‌برد، امشب سه شنبه مقابل تیم نوجوانان این کشور به میدان رفت و توانست ۳۰ به ۲۲ به پیروزی برسد.    نیمه نخست این دیدار با افت و خیز فراوانی همراه بود و دو تیم بازی پایاپایی را به نمایش گذاشتند و در اواخر نیمه این تیم ترکیه بود که توانست با برتری ۱۱-۱۴ به رختکن برود.    اما در نیمه دوم با تغییر سیستم دفاعی و بازی خوب، نوجوانان ایران توانستند بازی را در دست بگیرند و با ۸ اختلاف گل و با نتیجه ۲۲_۳۰ این بازی را به سود خود به پایان برسانند.   لازم به ذکر است برگزاری دومین اردوی برون مرزی تیم ملی هندبال نوجوانان ایران تا ۷ اردیبهشت ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • پیشگامی پلیس در استفاده ازظرفیت دانش‌آموزان درگسترش قانون‌
  • پلیس؛ پیشگام بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان در گسترش قانون‌مداری
  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد
  • پلیس پیشگام در بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان در گسترش قانونمندی
  • احتمال پس‌زدگی روان آب‌ها از شبکه فاضلاب خانگی یزد
  • پیروزی نوجوانان هندبال ایران در نخستین دیدار تدارکاتی مقابل ترکیه
  • بازی‌های رایانه‌ای منجر به آسیب جسمی کودکان و نوجوانان
  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت دریافت فرزندخوانده هستند
  • خبر‌های رسانه، ۴ اردیبهشت
  • ساعات کار طولانی در جوانی احتمال افسردگی و بیماری در میانسالی را افزایش می‌دهد