Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، مهر نوشت: منابع یمنی از عملیات موفق ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور علیه نظامیان سعودی در نجران خبر دادند.

یک منبع نظامی یمنی گفت: ارتش و کمیته‌های مردمی یمن عملیاتی موفق در نجران علیه نظامیان سعودی انجام دادند و در منطقه مربع الحماد در نجران، خودرو حامل مزدوران سعودی را منهدم کردند که بر اثر آن تلفات و خسارات سنگینی به نظامیان سعودی وارد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع همچنین از انهدام خودرو حامل نظامیان سعودی در البقع در نجران به دست ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و کشته و زخمی شدن شماری از نظامیان سعودی خبر داد.

انتهای پیام 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: یمن عربستان نجران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۵۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابرپروژه لاین عربستان به مشکل خورد

عربستان سعودی ابعاد گسترده پروژه بلندپروازانه ۵۰۰ میلیارد دلاری شهر لاین در شهر هوشمند نئوم را که در ابتدا قرار بود ۱۷۰ کیلومتر طول داشته باشد، تا ۹۸.۶ درصد کاهش داد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، عربستان سعودی از کاهش ۹۸.۶ درصدی ابعاد شهر لاین در نئوم خبر داد و اعلام کرد طرح اولیه برای پوشش منطقه‌ای به وسعت ۱۷۰ کیلومتر و پذیرایی از ۱.۵ میلیون نفر با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیارد دلار ترسیم شده بود، اما پروژه لاین اکنون تنها ۲.۴ کیلومتر برای جمعیتی بالغ بر ۳۰ هزار نفر وسعت خواهد داشت.

لاین بخشی از چشم‌انداز ۲۰۳۰ ولیعهد عربستان سعودی برای مقابله با چالش‌های زندگی شهری و ترویج روش‌های جایگزین زندگی، همچنین بلندپروازانه‌ترین پروژه در میان انبوهی از پروژه‌های بزرگ در سرتاسر عربستان سعودی بود که در میان چندین پروژه نئوم قرار دارد. بر اساس طرح‌های اولیه این شهر با دیوارهای شیشه‌ای با عرض چند صد متر، مساحتی معادل ۱۳ مایل مربع را اشغال می‌کند و با یک خط ریلی پرسرعت به‌هم متصل می‌شود.

با این حال گزارش‌ها نشان می‌دهد این پروژه بزرگ به دلیل محدودیت‌های مالی باید کوچک شود. این تصمیم در شرایطی اتخاذ شد که صندوق دارایی مستقل پادشاهی هنوز بودجه کلی سال ۲۰۲۴ را برای منطقه اقتصادی نئوم تصویب نکرده است.

به این ترتیب در حالی که از ابتدا قرار بود لاین به‌صورت مرحله‌ای ساخته شود، هدف فعلی نشان‌دهنده عقب‌نشینی از برنامه‌های اولیه است و با انتشار اخباری مبنی بر کاهش احتمالی پروژه، حداقل یک پیمانکار شروع به اخراج کارگران از پروژه کرده است.

کاهش ابعاد لاین نشان می‌دهد که واقعیت‌های مالی تریلیون‌ها دلار سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهر هوشمند عربستان که در قالب طرحی ابتکاری و فراگیر برای متنوع‌سازی اقتصاد پادشاهی عربستان معرفی شده، در حال ایجاد نگرانی‌هایی در بالاترین سطوح دولت سعودی است که تلاش دارد برنامه بلندپروازانه چشم‌انداز ۲۰۳۰ خود را محقق کند.

پروژه لاین همچنین با نگرانی‌های حقوق بشری روبه‌رو شده است، زیرا ساخت‌وساز آن مستلزم اخراج قبیله حویطات از سرزمین‌های مادری خود در منطقه تبوک است.

کد خبر 746893

دیگر خبرها

  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • تک‌تیراندازان قسام یک نظامی صهیونیست را هدف قرار دادند
  • ابرپروژه لاین عربستان به مشکل خورد
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکایی را از سر می‌گیریم
  • واکنش وزیرجنگ اسراییل به تحریم آمریکا علیه نظامیان
  • واکنش وزیرجنگ اسراییل به تحریم‌های آمریکا علیه نظامیان صهیونیست
  • عملیات‌های گردان‌های «شهدا الاقصی» علیه نظامیان صهیونیست
  • عملیات ضدصهیونیستی در دره اردن/ عملیات مبارزان در کرانه باختری