Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمناف هاشمی شنبه شب در مراسمی که با عنوان خداحافظی در هتل بوتانیک گرگان و با حضور تنی چند از مدیران کل ادارات و سازمانها، فعالان اقتصادی، سیاسی و اجتماعی استان گلستان برگزار کرد، اظهار داشت: از زمان بروز این اتفاق تاکنون سعی کردم صحبتی در مورد علل و دلایل بروز برکناری ام نداشته باشم و اکنون نیز هیچ صحبتی در مورد آن نمی کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: سیل اخیر گلستان یکی از بزرگترین سیلاب های ثبت شده تاریخ استان بود که تا سوم فروردین (روز عزل استاندار) تلفاتی نداشت و با وجود ابعاد گسترده آن به خوبی مدیریت شد.
هاشمی ادامه داد: از بیست و چهارم اسفند ۹۷ تا اول فروردین ۹۸ همه نیروهای امدادی، عملیاتی و مسوول استان گلستان در آماده باش کامل بودند و با اقداماتی مانند پرکردن آب بندها تلاش کردیم مانع ورود آب به گنبد و بروز خسارت به این شهر شویم.
وی گفت: طبق پیش بینی هواشناسی سیلاب وارده به آق قلا و گمیشان قرار بود دو برابر سیل گنبد باشد و اقدامات پیشگیرانه ما نیز بر آن مبنا بود اما بر خلاف پیش بینی ها حجم آب و بارندگی بسیار زیاد فراتر از تصور بود که به سیلاب گسترده ختم شد.
استاندار پیشین گلستان بیان کرد: می پذیرم که زمان مناسبی را برای سفر انتخاب نکردم اما پس از مطلع شدن از شرایط دشوار استان به سختی در ۴۸ ساعت خود را به محل خدمت در گرگان رساندم تا بتوانم از تحمیل سختی های زیاد و بیشتر به مردم سیل زده جلوگیری کنم.
وی گفت: نمی خواستم مردم را در روزهای دشوار و سخت تنها بگذارم اما متاسفانه توفیق خدمت از من سلب شد.
هاشمی گفت: کسانی که با من کار کردند روحیه مرا می‌شناسند و می‌دانند بر خلاف جو مسموم به وجود آمده و اتهامات وارده نمی خواستم از زیر بار مسئولیت فرار و مردم را تنها بگذارم.
وی ادامه داد: همانگونه که تلاش زیادی برای رفع محرومیت ها، ایجاد فرصت های شغلی و توجه به سرمایه گذاران در گلستان انجام دادم به همان نسبت نیز با فساد مبارزه کرده و مقابل رانت خواران ایستادم.
وی بر خلاف اظهارات اولیه در این جلسه (نمی خواهم وارد حاشیه شوم) و بدون ذکر جزئیات مدعی شد: یکی از دلایل به راه انداختن فضای مسموم علیه من در روزهای سیل و پس از آن، مقابله و ایستادگی در برابر فساد، رانت خواری و زیاده‌خواهی سوء استفاده گران بود.
هاشمی با وجود طرح این موضوع که نمی خواسته و نمی خواهد وارد حاشیه شود، ابراز داشت: برای استاندار جدید گلستان که به او توصیه کردند در این جلسه شرکت نکند و فرمانداران که با برگزاری جلسه فوق العاده، مانع حضورشان در این مراسم خداحافظی شدند، دعا و آرزوی توفیق می کنم.
در این جلسه همچنین مازندرانی رییس دانشگاه فرهنگیان و حسین قلی قوانلو رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان به بیان بخشی از عملکرد دوره ۱۸ ماهه حضور سیدمناف هاشمی در گلستان پرداخته و از تلاش های او تقدیر کردند.
خبرنگار ایرنا پیش از این جلسه در تماس تلفنی و بعد از آن با مراجعه حضوری به هاشمی خواست در خصوص عملکردش و برخی مسائل پیش آمده گفتگو کند اما او موافقت نکرد.

چیستی و چرایی ادعاهای هاشمی در خصوص مخالفانش؛ رابطه سرد با رسانه ها؛ تعامل کم با بیشتر نمایندگان (مجلس) گلستان، نداشتن اطلاعات جامع و بهنگام از شرایط استان بویژه در جریان سیل و جدی نگرفتن داده های هواشناسی، جغرافیایی و توپوگرافی منطقه که باعث شد او فارغ بال و با طیب خاطر از محل ماموریتش خارج شود و انتقاد به نوع انتصاباتش از جمله مواردی بود که استاندار پیشین گلستان هیچگاه به آنها جواب نداد.  

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گرگان گلستان سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۵۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی تنبیه شد

استاندار گلستان در مراسم صبحگاه نیرو‌های مسلح به مناسبت روز ارتش گفت: ۲۹ فروردین روز ارتش و روز ارج نهادن به رشادت‌ها و دلاورمردی‌های ارتشیان عزیزما است.

زنگانه افزود: پس از عملیات غرور آفرین وعده صادق شاهد بودیم که معادلات منطقه تغییر کرد و رژیم غاصب صهیونیستی تنبیه شد.


استاندار گلستان گفت: بسیاری از این فناوری‌های ایران امروز دنیا را به شگفتی فرو برده است و افتخاراتی که نیرو‌های مسلح ما در دنیا رقم زند در تاریخ دنیا و بشر کم سابقه است.

زنگانه ادامه داد: اگر دشمن دست از پا خطا کند بداند که با کمترین فاصله جمهوری اسلامی ایران می‌تواند سامانه‌های دفاعی آنها را رد کند و این مرکز تولید سلاح هسته‌ای و کشتار جمعی آنها را مورد هدف قرار دهد.

او گفت: این اقدام نیرو‌های مسلح ما حمله نبود بلکه یک دفاع مشروع بود، چون آنها به کنسولگری ما حمله کردند و ما پاسخ آن حمله را بر اساس قوانین بین المللی دادیم.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • حاشیه دیدار استقلال و شمس آذر| اعتراض شدید هاشمی‌نسب به بازیکنان استقلال/ خوشحالی جالب مهاجم شمس آذر
  • سفر دولت سیزدهم به استان، بارقه های امید را تقویت کرد
  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • غیبت معنادار حسین مرعشی در جلسه حزب کارگزاران /محسن هاشمی و عطریانفر آمدند
  • سیل ۱۸ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • راه اندازی فضای دوستدار کودک و نوجوان ویژه محلات حاشیه نشین گلستان
  • تصویب کلیات سند ملی محتوا در شورای ملی فضای مجازی کشور
  • رژیم صهیونیستی تنبیه شد
  • در حاشیه جلسه هیات دولت
  • پخش زنده| نشست وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت