Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از دانشگاه شهید چمران اهواز، مسعود برومند در آیین تکریم و معارفه سرپرست پارک علم و فناوری خوزستان که امروز در دانشگاه شهیدچمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: برای انتخاب فردی به عنوان رئیس پارک علم و فناوری شاخصه‌های خاصی را در نظر می‌گیریم. یکی از این شاخصه‌ها این است که فرد با فضای توسعه کسب‌وکار و مشکلات افرادی که می‌خواهند یک ایده را تجاری‌سازی کنند آگاه باشد و برای آن ارزش قائل باشد و سختی‌های آن را نیز بداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: وقتی به دانشگاه و مراکز دانشگاهی نگاه می‌کنیم می‌بینیم استان خوزستان کاملاً پیشتاز است. این بحث که دانشگاه تهران قدیمی‌ترین دانشگاه مدرن کشور است یا دانشگاه نفت آبادان؟ این بحث که دانشگاه جندی شاپور در چه شرایطی بوده است؟ نشان دهنده یک گذشته کاملاً علمی در استان است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم خاطرنشان‌کرد: از طرف دیگر درست است که حضور صنعت نفت می‌تواند مشکلات یا چالش‌هایی را در استان ایجاد کند اما صنعت نفت موجب شده است که این استان همیشه به‌روز باشد. تمام اطلاعات و مفاهیمی که در جاهای دیگر کشور در حوزه پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌ها به کار گرفته شده است، اولین بار در خوزستان به کار گرفته شد. از این جهت، هم انتظار مردم و هم انتظار مسئولان از خوزستان زیاد است.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری ذی‌نفعان خاصی دارد گفت: از سرپرست پارک علم و فناوری خوزستان می‌خواهم به این ذی‌نفعان توجه ویژه‌ای داشته باشند. اولین ذی نفعان پارک، شرکت‌هایی هستند که در پارک مستقر هستند. پارک، محلی است که باید بتواند به واحدهای فناور، شرکت‌ها و کسانی که می‌خواهند ریسک کنند، خدمت ارائه دهد.

برومند افزود: بخشی از ذی نفعان، مسئولان استان هستند. آن‌ها نیز پشتیبانی‌های لازم را انجام می‌دهند؛ اما در صورتی که بدانند این کار منجر به توسعه استان و کارهایی که به آن‌ها واگذار شده است می‌شود. ایجاد ارتباط صمیمانه و درک متقابل با مسئولان استان بسیار واجب است. این ارتباط باید به قدری محکم باشد که از آن برای رفع مشکلات شرکت‌هایی که در پارک هستند، استفاده شود.

وی گفت: شاید در گذشته در دوره‌هایی نسبت به مفهوم پارک علم و فناوری اهمیتی که باید داده می‌شد، نشد اما امروز پارک‌ها جایگاه خاصی دارند. به همین دلیل است که در بودجه سال ۹۸ میزان بودجه دانشگاه‌ها حدود ۱۱ درصد و بودجه پارک‌ها حدود ۷۰ درصد افزایش داشته است اما متاسفانه این عدد هنوز خیلی کوچک است؛ با این وجود مسئولان کشور به این نتیجه رسیده‌اند که پارک‌های علم و فناوری از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تصریح کرد: از سرپرست پارک علم و فناوری خوزستان خواهش می‌کنم جانشین‌پروری را در پارک نهادینه کنند. باید یک فرآیند ارتقا در پارک شکل گیرد، در این صورت همه می‌دانند که اگر زحمت بکشند، دیده می‌شوند و مسئولیت‌های بعدی به آن‌ها سپرده خواهد شد.

برومند تاکید کرد: اعتقاد همه مدیران ارشد در وزارت علوم این است که تا حدود زیادی باید دست مدیران را در استان‌ها باز گذاشت تا از خلاقیت‌های موجود استفاده کنند. بنابراین شما کاملاً اختیار دارید تا مدل‌های مختلف را به کار گیرید تا پارک نقش خود را بهتر ایفا کند. پارک علم و فناوری می‌تواند وسیله و ابزار توسعه استان باشد.

وی گفت: تصور نکنید ما مجموعه‌ای هستیم که اینجا نشستیم تا ببینیم کدام جوان جویای کار و ریسک‌پذیر می‌آید تا ما با او مصاحبه کنیم؛ این مفهوم دیگر یک مفهوم مرده است. در مفهوم جدید ما به دنبال چالش‌ها و مشکلات استان می‌گردیم و سعی می‌کنیم کسانی را پیدا کنیم که آن‌ها را حل کنند، پشتیبانی لازم را انجام دهیم و اگر لازم است برای آن‌ها بازار لازم را ایجاد کنیم.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، افزود: اگر پارک چنین محوری را داشته باشد و نگاه دانشگاه نیز رفتن به سمت یک دانشگاه کارآفرین باشد، درواقع همه در یک مسیر درحال حرکت هستند. امیدواریم با استفاده از فرصت‌ها، امکانات و شرایط، اتفاق بزرگی در استان رقم بخورد.
برومند با اشاره به وجود صنعت پتروشیمی، فولاد، نفت و گاز در خوزستان گفت: اگرچه وجود اقتصاد دولتی می‌تواند آسیب زیادی داشته باشد اما به طور کلی جامعه علمی استان این توانایی را دارد که از این مجموعه استفاده درستی کند.

وی تصریح کرد: هر مجموعه‌ای که از منابع سرمایه‌ای خود برای توسعه استفاده می‌کند و در فکر توسعه یک محصول است از نظر من دانش‌‌بنیان است.

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز نیز با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری خوزستان هنوز برای بسیاری از دستگاه‌ها معرفی نشده است، گفت: باید تلاش کنیم وظایف پارک را به سازمان‌ها و دستگاه‌های استان معرفی کنیم تا زمینه استفاده از پتانسیل‌های موجود در استان فراهم شود.

غلامحسین خواجه اظهار کرد: پارک‌های علم و فناوری در کشور وظایف بسیار مهم و کلیدی را درخصوص کارآفرینی، تحقیقات، تجاری‌سازی و ارتباط دانشگاه با صنعت بر عهده دارند.

وی افزود: با توجه به اهمیت، جایگاه و نقش پارک در تولید ملی و تجاری‌سازی تحقیقات، اطلاع رسانی درباره وظایف پارک در موقعیت‌های مختلف می‌تواند بسیار مفید باشد. رسانه‌ها باید یک بار دیگر به این موضوع بپردازند و بیش از پیش پارک‌های علم و فناوری را معرفی کنند.
گفتنی است در این آیین از تلاش های بابک مختاری رئیس پیشین پارک علم و فناوری استان خوزستان تجلیل و کاظمی‌نژاد عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز به عنوان رئیس جدید پارک معرفی شد.

انتهای پیام/

31 / 167 مسعود برومند پارک علم و فناوری دانش بنیان بودجه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مسعود برومند پارک علم و فناوری دانش بنیان بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۵۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوار‌های کارخانه نوآوری درخشان برداشته شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، ابوالقاسم محی الدینی در دیدار با مدیران مجموعه پارک علم و فناوری استان گفت: پیشنهادی از سوی شهرداری مطرح شد مبنی بر این که طرح اولیه‌ای با همکاری مشترک شهرداری و پارک علم و فناوری استان تهیه و ارائه شود تا دیوار‌های مقابل کارخانه برداشته شده و فضای مقابل کارخانه که در اختیار مجموعه کارخانه هم باشد، به عنوان یک فضای شهری زیبا برای استفاده شهروندان مورد استفاده قرار گیرد.

شهردار یزد افزود: با افزوده شدن این فضا به فضای در دسترس شهروندان، علاوه بر زیباسازی بصری شهری، تعامل بین مردم و مجموعه فناوری نیز افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: مدیران مجموعه پارک و علم و فناوری استان پس از بررسی‌های لازم، آمادگی خود را در این زمینه اعلام می‌کنند.

محی الدینی در خصوص مباحثی که در حوزه اجرای شبکه فیبر نوری در سطح شهر یزد مطرح شده بود، گفت: متأسفانه پیمانکاران شرکت سرمایه گذار مشکلاتی در اجرای فیبر نوری ایجاد کرده بودند که مقرر شد با اخذ تعهدات لازم و همچنین پرداخت هزینه خسارتی که این شرکت‌ها وارد کرده اند، مجوز جدیدی صادر می‌شود تا شبکه فیبر نوری در سطح شهر تکمیل شود.

شهردار یزد درباره تعامل و همکاری شهرداری با صندوق پژوهش و فناوری استان اظهار داشت: با توجه به این که شهرداری یزد از سال گذشته سهامدار این صندوق شده است، به زودی تفاهم نامه‌ای بین شهرداری و رئیس صندوق امضا خواهد شد که انشاالله بستر همکاری‌های سازنده بین دو نهاد در زمینه‌های فناوری، نوآوری و خلاقیت به ویژه در حوزه‌های دانش بنیان را فراهم خواهد کرد.

وی افزود: در حوزه‌های خلاقیت و نوآوری و ایجاد ناحیه فناوری هم مقرر شد مجموعه پارک علم و فناوری استان طرح‌های خود را درخصوص ایجاد این ناحیه به شهرداری ارائه کند تا پس ازبررسی این طرح‌ها در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری و تصویب شورای اسلامی شهر، جهت اخذ مجوز به کمیسیون‌های مربوطه ارسال شود.

دیگر خبرها

  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال
  • بودجه دانشگاه شاهد ۳۰ درصد افزایش یافته است
  • افزایش فضای کارخانه نوآوری درخشان یزد
  • دیوارهای کارخانه نوآوری درخشان یزد برداشته شود
  • نخستین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شدند
  • دیوار‌های کارخانه نوآوری درخشان برداشته شود
  • تولد اولین گوساله‌ گوزن زرد ایرانی پارک ملی کرخه در سال جاری
  • نخستین گوساله‌ گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شد