Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومي بانک اقتصادنوين، رويداد کارآفريني ويتا که رخدادي تخصصي در حوزه هوش ‌مصنوعي و داده است با همکاري شتاب‌دهنده نوين‌تک و سازمان اسناد و کتابخانه ملي ايران و حمايت معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، سازمان فناوري اطلاعات ايران و دانشکده برق و کامپيوتر دانشگاه تهران، از چهاردهم تير ماه تا يازدهم مرداد ماه در دو مرحله برگزار مي‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اين اساس سازمان اسناد و کتابخانه ملي ايران به‌عنوان بزرگ‌ترين پايگاه اطلاعاتي کشور تصميم گرفته است منابع خود را در اختيار علاقه‌مندان به کارآفريني و تکنولوژي به‌ويژه متخصصان داده و هوش‌ مصنوعي قرار دهد.
اميد است اين منابع بتواند موقعيتي براي ايجاد کسب‌وکارهاي نوين و خلق تکنولوژي‌هاي جديد در راستاي رفع نيازهاي اين مجموعه و مجموعه‌هاي مشابه ايجاد کند.
لازم به ذکر است، بر اساس محدوديت‌هاي رويداد، افراد ثبت‌نامي توسط گروه داوري، بررسي و شرکت‌کنندگان براي پيش‌رويداد تاريخ چهاردهم تير ماه انتخاب خواهند شد تا در جريان جزئيات و چالش‌هاي اين رخداد قرار گيرند. پس از يک هفته طرح‌هاي اوليه شرکت‌کنندگان توسط گروه داوري متشکل از نمايندگان کتابخانه ملي، نوين‌تک، اساتيد دانشکده برق و کامپيوتر دانشگاه تهران و جمعي از متخصصان مدعو بررسي شده و حدود 30 طرح برتر (150 نفر) براي رويداد اصلي انتخاب مي‌شوند.
گفتني است رويداد اصلي در تاريخ‌هاي 27 و 28 تير ماه و 3 و 4 مرداد ماه برگزار مي‌شود. در اين مدت فضاي کار به همراه زيرساخت‌هاي مربوطه در اختيار گروه‌ها قرار مي‌گيرد. همچنين در طول رويداد، کارگاه‌هاي جانبي در زمينه‌هاي هوش ‌مصنوعي، داده و توسعه کسب‌وکار با حضور مربيان متخصص در اين زمينه‌ها برگزار خواهد شد. در نهايت يازدهم مرداد ماه در مراسم اختتاميه، گروه‌ها دستاوردهاي خود را به نمايش مي‌گذارند.
اين رويداد براي متخصصان و علاقه‌مندان به حل چالش‌هاي سازمان اسناد و کتابخانه ملي ايران و دوستداران هوش ‌مصنوعي و داده فرصتي طلايي است.
دواطلبان ارجمند مي‌توانند براي کسب اطلاعات بيشتر به سايت www.vitaevent.ir مراجعه کنند.

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۵۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت همکاری کشاورزان برای بکارگیری از روشن‌های نوین در مزارع

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سید بهرام اندرزیان بیان کرد: برای تولید باکیفیت و پربار محصول ضروری است که نیاز گیاه تامین شود؛ بنابراین اجرای عملیات به‌زراعی در مزرعه الزامی است تا این روند به شرایط رشد بذر کمک کند.

وی توجه به مدیریت شرایط محیطی گیاه و تنش‌های موجود احتمالی کشت را مورد تاکید قرار داد و گفت: در چارچوب فعالیت‌های کشاورزی روز، کارشناسان تحقیقاتی و فنی مهندسی اقدامات لازم برای پرورش گیاه را انجام و بستر مناسب برای استقرار آن را فراهم می‌آورند.

رییس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان، حفظ سلامت خاک را موضوعی با اهمیت عنوان کرد و اظهارکرد: باید تغذیه خاک متعادل باشد و هرچه نیاز است در اختیار گیاه باشد، در واقع تمام عناصر غذایی باید به اندازه کافی در اختیارش قرار گیرد تا گیاه امکان رشد مناسب را داشته باشند و این درحالی است که هرگونه کمبودی بر روند رشد تاثیر نامطلوب دارد.

اندرزیان بیان کرد: خاک نیز باید آزمایش شود و متناسب با آن نسخه‌پیچی شود، زیرا مزارع مختلف با وجود قرار گرفتن در یک محیط به علت خاک متفاوت باید از کود و سم متفاوتی برخوردار شوند تا بتوانند رشد کاملی داشته باشند.

وی تاکید کرد: با وجود اینکه توصیه‌های فراوانی برای آزمایش خاک قبل از کشت می‌شود اغلب کشاورزان کوتاهی کرده و همین امر باعث شده در خوش‌بینانه‌ترین حالت فقط ۳۰ درصد دانش کشاورزی به عرصه منتقل شود این در حالی است که کشاورزی دانش‌بنیان بر پایه نسخه‌پیچی درست محقق می‌شود.

رییس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان تصریح کرد: متاسفانه همکاری کشاورزان با محققان ناچیز است و همین امر باعث شده بخش زیادی از دانش کشاورزی در بستر عرصه زمین‌های کشاورزی اجرایی نشود.

اندرزیان ادامه داد: باید کشاورزی دقیق و متناسب با نیاز و عناصر موجود در خاک به کشاورزان توصیه شود تا شاهد عملکرد مطلوب و باکیفیتی در محصولات کشاورزی باشیم.

وی آزمایش خاک را شرط نخست در بهبود عملکرد محصولات کشاورزی بیان کرد و افزود: انتظار می‌رود کشاورزان، بخش اجرایی و خدمات کشاورزی که ارتباط ویژه‌ای با کشاورزان دارند همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند؛ دانش فنی در اختیار کارشناسان مراکز خدمات کشاورزی قرار می‌گیرد و نسخه نویسی توسط کارشناسان انجام می‌شود.

وی بر ضرورت استفاده از دانش و تکنولوژی‌های جدید برای کشاورزی تاکید کرد و ادامه داد: ۲۲۰ هزار بهره‌بردار کشاورزی در سطح استان خوزستان وجود دارد که به منظور کشت پربار و عملکرد مطلوب تولید توصیه می‌شود تا کشاورزان با محققان و کارشناسان کشاورزی همکاری و تعامل نزدیکی داشته باشند.

دیگر خبرها

  • رویداد هوش مصنوعی با رویکرد تولید محتوا در زاهدان
  • فیلم‌های ایرانی برای اکران به «سارایوو» می‌روند
  • نخستین نشست رسمی کمیسیون بانوان بنیاد کارآفرینی گام دوم برگزار شد
  • تهران قدیم| ژست جالب این دو نفر مقابل یک کفاشی، ۷۳ سال قبل/ عکس
  • اولین رویداد تربیت مربی هوش مصنوعی کشور در زاهدان برگزار می‌شود
  • ۹۴ هزار نسخه نشریه ادواری طی یک سال جذب آرشیو مطبوعات رضوی شد
  • ضرورت همکاری کشاورزان برای بکارگیری از روشن‌های نوین در مزارع
  • فعالیت ۷۹ کتابخانه عمومی در استان بوشهر
  • 94 هزار نسخه نشریه ادواری طی یک سال جذب آرشیو مطبوعات رضوی شد
  • بهسازی کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر برای تسهیل ورود معلولان