Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومي بانک اقتصادنوين، در آيين کلنگ‌زني احداث مدرسه "مهر نوين" که با حضور جمعي از مديران عالي کشوري و استاني، مديران ارشد بانک اقتصادنوين و مردم روستاي بهارآباد ساري برگزار شد، رضا باقري، سرپرست شعب منطقه شمال اين بانک، با اشاره به رويکرد بانک اقتصادنوين در حوزه ايفاي مسئوليت‌هاي اجتماعي به‌ ويژه در حوزه مدرسه‌سازي در مناطق کمتر برخوردار از امکانات آموزشي، گفت: بانک اقتصادنوين در کنار ايفاي نقش موثر در سطح کلان اقتصاد کشور، نگاه ويژه‌اي به انجام رسالت و مسئوليت اجتماعي خود دارد که از آن جمله مي‌توان به مشارکت در ساخت مدارس و فضاهاي آموزشي اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشبختانه با پيگيري‌هاي مستمر جوانان روستاي بهارآباد، عمليات احداث اين مدرسه آغاز شد و شادي و لبخند بر چهره‌ منتظر کودکان و نوجوانان روستا نشست.
باقري با ابراز اميدواري از فراهم شدن امکانات آموزشي درخور براي رشد و پرورش اين کودکان، گفت: کودکان و نوجوانان اين روستا با تشويق والدين و همت و جديت در ادامه تحصيل، مي‌توانند زمينه رشد و اعتلاي خود را فراهم کنند و در پيشرفت و توسعه کشور، قدم‌هاي بزرگي بردارند.
در ادامه اين مراسم قربانعلي شيرزاد مديرکل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان مازندران، با قدرداني از خيرين مدرسه‌ساز و مشارکت بانک اقتصادنوين در اين اقدام پسنديده، اظهار کرد: احداث 30 درصد از کلاس‌هاي آموزشي کشور با همکاري خيرين انجام شده است که بانک اقتصادنوين به‌عنوان يکي از پيش‌قراولان اين حرکت ارزشمند، سهم قابل ‌توجه و قابل ‌تقديري در اين همکاري‌ها داشته است. او همچنين ابراز اميدواري کرد، با توجه به محروميت و کمبود فضاي آموزشي در استان مازندران، مدارس بيشتري با مشارکت بانک اقتصادنوين در اين استان احداث شود.
حامد دياني رئيس آموزش و پرورش ناحيه يک شهرستان ساري نيز در اين مراسم، ضمن قدرداني از اقدام ارزنده بانک اقتصادنوين در راستاي مدرسه‌سازي، اظهار کرد: بانک اقتصادنوين پايه‌گذار عشق و عاطفه در فضاي آموزشي است و مطمئنا دانش‌آموزان در اين فضا افتخارات بزرگي را رقم خواهند زد. او افزود: خوشبختانه در بدترين شرايط اقتصادي نيز امر آموزش تعطيل نخواهد شد و اولويت اول خيرين مدرسه‌ساز، مسئله آموزش است.
گفتني است مدرسه سه‌ کلاسه "مهر نوين" روستاي بهارآباد شهرستان ساري با مشارکت بانک اقتصادنوين و سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس کشور در زميني به مساحت يک‌هزار و 500 متر و زيربناي 260 متر احداث و طبق برنامه‌ريزي به عمل آمده در سال تحصيلي 1400-1399 تقديم کودکان و نوجوانان اين شهرستان خواهد شد.

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۵۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۴۰۰ مدرسه سیار و کوچ‌رو وجود دارد

علی تیرگیر، مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: رویکرد آموزش و پرورش این است که فضای آموزشی و یادگیری دانش‌آموزان با کیفیت باشد.

وی با بیان این که در برخی نقاط کشور مدارس کانکسی وجود دارد؛ افزود: ما در تلاشیم مدارس کانکسی و کپری که شرایط مناسب فضای آموزشی را ندارند به یک محیط آموزشی ایمن و با کیفیت تبدیل کنیم.

او ادامه داد: اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری وزیر آموزش و پرورش توجه ویژه به بهسازی، مقاوم‌سازی و احداث مدارس در مناطق کم برخوردار و عشایری داشته‌اند.

تیرگیر با بیان این که در دو سال گذشته برخی از مدارس عشایری و مرزی را بازسازی نوسازی و احداث کرده‌ایم، اظهار کرد: ما برخی از مدارس کانکسی را به مدارس ثابت تبدیل کرده‌ایم.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر اعلام کرد: در حال حاضر بیش از ۱۴۰۰ مدرسه سیار و کوچ رو داریم که تعدادی از این مدارس کانکسی هستند. در تلاشیم کانکس‌ها جمع آوری شده و یا به کانکس‌های با کیفیت تبدیل شوند.

گفتنی است که در حال حاضر ۱۸ درصد مدارس کشور ناایمن هستند.

 در مهر پارسال ۵۰ هزار کلاس در مناطق روستایی و کم برخوردار در طرح شهید عجمیان ساخته شد و بیش از ۳.۵ میلیون متر مربع فضای مدرسه نیز ساخته‌ شده است. در پویش همه حاضر ۱۵۰۰ میلیارد توسط ۱۸ نهاد جمع آوری و به دست دانش آموزان رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • تجهیز ۳۰ مدرسه در کهگیلویه و بویراحمد به سیستم گرمایشی و سرمایشی
  • ۱۳ مدرسه در سایت نهضت ملی مسکن خراسان شمالی احداث می‌شود
  • احداث مدرسه ۶ کلاسه صالح شهر در دستور کار قرار گرفت
  • ۱۰۳ مدرسه در استان بوشهر تکمیل و به بهره برداری رسید
  • جبران «بوی ماه مدرسه» با تغییر تقویم از ماه مهر
  • جبران «بوی ماه مدرسه» با تغییر تقویم از ماه مهر
  • جمع‌آوری مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز در استان مرکزی
  • ایمن‌سازی ۷۳۰ کلاس درس سنگی در خوزستان
  • تاکید آیت الله محامی بر جذب امکانات دولتی در ساخت‌ و ساز مدارس سیستان و بلوچستان
  • بیش از ۱۴۰۰ مدرسه سیار و کوچ‌رو وجود دارد