Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@17:24:27 GMT

بررسی فنی دی‌اس DS۵ مدل ۲۰۱۸ + مشخصات

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۵۶۹۶

بررسی فنی دی‌اس DS۵ مدل ۲۰۱۸ + مشخصات

به گزارش اکوفارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، شرکت فرانسوی سیتروئن با بالا آمدن خودرو‌های لوکس در بازار جهانی و عقب ماندن خود از این بازار به فکر تولید خودرو‌های لوکس افتاد و مانند تویاتا و لکسوس، برند دی اس را خلق کرد. خودروی  DS ۵ خودرویی از محصولات این شرکت است که در دسته بندی خودرو‌های هاچ بک نیمه لوکس در کلاس D قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    این خودرو ساز فرانسوی قصد دارد در بازار جهانی  با بی ام و، بنز و آئودی رقابت کند، اما در خوش بینانه‌ترین حالت فعلاً رقبایشان لکسوس، ولوو و آلفا رومئو است.     DS۵  به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ با ۱۵۹۸ سی سی حجم بهره می‌برد که قادر به تولید ۱۶۵ اسب بخار در دور ۶۰۰۰ و حداکثر گشتاور تولیدی ۲۴۰  نیوتن متر در دور  ۱۴۰۰ الی ۴۰۰۰ توسط جعبه دنده‌ اتومات ۶ سرعته است.

مصرف سوخت ترکیبی آن ۷.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و در ۹.۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن ۲۰۹  کیلومتر در ساعت است.     همانطور که گفته شد DS ۵ در دسته بندی خودرو‌های هاچ بک قرار دارد؛ به طوریکه  طول آن ۴۵۲۹،  عرض آن ۱۸۷۲  و ارتفاع آن ۱۵۰۴  میلیمتر است.     از امکانات این خودرو در بخش صندلی‌ها می‌توان به تجهیزاتی همچون صندلی‌های جلو ۸ حالته برقی، تنظیم برقی گودی کمر،  گرمکن، ماساژور، روکش چرم کلودیا و صندلی‌های ردیف عقب قابلیت نصب صندلی کودک،  تنظیم زاویه پشتی صندلی، روکش چرم کلودیا اشاره کرد.

در بخش ایمنی هم تجهیزاتی همچون ۶ کیسه هوا، قفل مرکزی با ریموت، ایموبیلایزر،  ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای و دیگر امکاناتی نظیر کروز کنترل بامحدودکننده سرعت، کمکی حرکت در شیب، کمکی پارک،  نقطه کور، تغییرلاین، هدآپ، مانیتور ۷ اینچی لمسی، پردازش دیجیتالی صدا، دوربین عقب، سیستم صوتی با قابلیت پخش و اتصال CD / DVD / MP۳ / AUX / USB / Bluetooth،   دکمه‌های چندکاره روی فرمان، تنظیم ارتفاع،  تنظیم نزدیکی،  سیستم تهویه اتومات دوگانه،  دریچه‌های تهویه عقب، فیلتر هوای کابین،   سنسور باران، سنسور باد تایر، سنسور  پارک جلو و عقب، چراغ‌های زنون جلو، دی‌لایت، اتولایت، مه‌شکن جلو، چراغ‌شور، چرخش چراغ و مه‌شکن‌های جلو در پیچ، نورپردازی داخلی، اینه‌های تاشو برقی دارای گرمکن، آیینه وسط دارای الکتروکرومیک، سانروف برقی ۳ قسمتی، پانوراما، شیشه‌های دودی عقب و درب برقی صندوق و باک اشاره کرد.     در بخش ترمز‌ها و پایداری DS۵  از سیستم ترمز ضد قفل ABS - ESP - EBD - EBA - ASR  ترمز جلو و عقب دیسکی استفاده کرده است.           

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۵۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور رای برای بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تخلف طرح شده در تعزیرات گلستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز گلستان درویشعلی حسن زاده در دومین جلسه کارگروه تنظیم بازار گلستان گفت: در این جلسه، آخرین وضعیت جوجه ریزی در مرغداریهای استان و تامین گوشت سفید شهروندان بررسی شد.
حسن زاده افزود: در این جلسه همچنین وضعیت تامین گوشت قرمز استان بررسی و مقرر شد برای تنظیم بازار و حمایت از مصرف کنندگان تامین و توزیع گوشت منجمد پیگیری شود.
وی تاکید کرد : در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی مانند گندم ،جو و کلزا از طرف جهاد کشاورزی ، اداره غله و تعاون روستایی از موارد دیگر طرح شده در این جلسه بود .
حسن زاده گفت : با توجه به آغاز فصل برداشت سیب زمینی در استان مسائل مرتبط با برداشت و حمل نقل این محصول به سایر نقاط کشور نیز از دیگر موارد بررسی شده در این نشست بود.

دیگر خبرها

  • شاهکار طراح ایرانی در نمایشگاه خودرو پکن غوغا به پا کرد! /عکس
  • شاهکار طراح ایرانی در نمایشگاه پکن غوغا به پا کرد! /عکس
  • نشست نقد و بررسی نظام تنظیم‌گری شبکه نمایش خانگی
  • نیسان سیلفی e-Power جدید ۲۰۲۳ + عکس خودرو خارجی، قیمت ماشین Nissan Sylphy و مشخصات محصول
  • صدور رای برای بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تخلف طرح شده در تعزیرات گلستان
  • هرآنچه باید از مشخصات و امکانات قطار میلاد بدانید
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • اعلام قیمت و شرایط پرداخت تاکسی‌های برقی
  • خودروی هیبریدی پرسرعت مرسدس رونمایی شد
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)