Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@22:59:37 GMT

آقای ظریف! مذاکره با آمریکا سم است

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۵۷۷۶

آقای ظریف! مذاکره با آمریکا سم است

وزیر امور خارجه کشورمان برای چندمین بار با نمایندگان کنگره آمریکا دیدار و مذاکره کرده است.

به گزارش مشرق، وزیر امور خارجه کشورمان برای چندمین بار با نمایندگان کنگره آمریکا دیدار و مذاکره کرده است. این در حالی است که وی چندی پیش گفته بود: «توافق با آمریکا، به اندازه جوهر روی کاغذ هم ارزش ندارد؛ حتی پیمان‌هایی که به تصویب کنگره رسیده‌اند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

ظریف: داشتن بمب اتمی را امنیت‌آور نمی‌دانیم مذاکره مجدد با آمریکا خیانت است واکنش پمپئو به پیش شرط ایران برای مذاکره با آمریکا

در روزهای گذشته، گاردین در گزارشی به ادعای پایگاه پولیتیکو مبنی بر مأموریت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به «رند پال» سناتور ضد جنگ جمهوری‌خواه برای مذاکره با ظریف‌ اشاره کرده بود.


ظریف در پاسخ به این گزارش با تایید این دیدار گفته بود: من با اعضای کنگره، در جایگاه شخصی خودشان به‌عنوان اعضای منتقد جامعه آمریکا و نماینده مردم آمریکا دیدار می‌کنم.


این چندمین بار است که خبر دیدار و مذاکره وزیر امور خارجه با مقامات آمریکایی اعلام شده و ظریف نیز آن را تایید کرده است.


دیروز «فاینستاین» امروز «پال»


در خردادماه سال جاری، نشریه پولیتیکو در گزارشی نوشته بود: محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، طی سفر چند هفته قبل خود به آمریکا با دایان فاینستاین، سناتور دموکرات ایالت کالیفرنیا به صرف شام دیدار کرده است.


این نشریه آمریکایی همچنین-۲۶ اردیبهشت- نوشته بود فاینستاین در حال قدم زدن در ساختمان کنگره گوشی همراهش را رو به دیگران گرفته است و در صفحه گوشی‌اش صفحه اطلاعات یکی از مخاطبان خاص او توجه رسانه‌ها را جلب کرده است: محمدجواد ظریف!


دفتر فاینستاین به نشریه پولیتیکو گفته بود که این نشست با مشورت وزارت خارجه برنامه‌ریزی شده است و دفتر [فاینستاین] پیش از این دیدار با وزارت خارجه در ارتباط بود تا به آنها خبر دهد که چنین دیداری قرار است اتفاق بیفتد.


قطعا دیدارهای ظریف با مقامات آمریکایی، به همین دو مورد ختم نمی‌شود. این دیدارهای تأمل‌برانگیز از چند جنبه قابل بررسی است.


کنگره و کاخ سفید،دو روی یک سکه


آقای ظریف در اظهارنظری قابل تأمل گفته است: من با اعضای کنگره، در جایگاه شخصی خودشان به‌عنوان اعضای منتقد جامعه آمریکا و نماینده مردم آمریکا دیدار می‌کنم.


وزیر امور خارجه، نمایندگان کنگره را اعضای منتقد جامعه آمریکا نامیده است. این در حالی است که کاخ سفید و کنگره دو روی یک سکه در اقدامات ضدایرانی آمریکا است.


به این موارد توجه کنید:


- تصویب «قانون موشک‌های بالستیک ایران و اجرای تحریم‌های بین‌المللی» در مجلس نمایندگان آمریکا با ۴۲۳ رای موافق و ۲ رای مخالف. (آبان ۹۶)


- تصویب تحریم S۷۲۲ (مادر تحریم‌ها و یا همان سیاه چاله تحریم) در مجلس نمایندگان آمریکا با ۴۱۹ رای موافق و ۳ رای مخالف (که هر ۳ نفر هم جمهوری‌خواه بودند). (مرداد ۹۶)


- تصویب تحریم S۷۲۲ (مادر تحریم‌ها و یا همان سیاه چاله تحریم) در سنای آمریکا با ۹۸ رای موافق و ۳ رای مخالف.


- تصویب طرح تمدید ۱۰ ساله قانون تحریم‌های ایران (قانون آیسا) در مجلس نمایندگان آمریکا با ۴۱۹ رای موافق و یک رای مخالف.(آذر ۹۵)


- تصویب طرح تمدید ۱۰ ساله قانون تحریم‌های ایران(قانون آیسا) در سنای آمریکا با ۹۹ رای مثبت و بدون هیچ رای مخالف.


مقایسه تعداد موافقین و مخالفین طرح‌های ضد ایرانی در مجالس آمریکا نشان می‌دهد که جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها و همچنین کاخ سفید و کنگره، در هر مسئله‌ای اختلاف داشته باشند، در دشمنی با جمهوری اسلامی ایران هیچ اختلاف‌نظری با هم ندارند.


شأن وزیر خارجه


آقای ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران است. شأن وزیر خارجه خیلی بالاتر از این است که با نمایندگان کنگره آمریکا پشت یک میز نشسته و مذاکره کند.


آقای ظریف پیش از این نیز چندین بار با جان کری، وزیر خارجه اسبق آمریکا دیدار کرده بود. این قبیل اقدامات اصلا در شأن وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران نیست.


مذاکره سم است


مذاکره با آمریکا سم است؛ چرا که اساس مذاکره براساس معامله است اما آمریکا همواره در پی امتیازگیری یک‌طرفه با تمرکز بر مولفه‌های قدرت طرف مقابل است.


ظریف- بهمن ۹۷- گفته بود:«توافق با آمریکا، به اندازه جوهر روی کاغذ هم ارزش ندارد؛ حتی پیمان‌هایی که به تصویب کنگره رسیده‌اند». وی همچنین- تیر ۹۷- در جلسه هیئت‌رئیسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفته بود: «آمریکا از ابتدا با انقلاب، نظام و ملت ما دشمنی داشته، دارد و خواهد داشت و این ربطی به جمهوری‌خواه و دموکرات هم ندارد، بلکه روش‌های آنها متفاوت است».


اما با این‌ حال ظریف به دفعات با مقامات آمریکایی دیدار و مذاکره کرده است. آقای ظریف! مذاکره با آمریکا سم است، کنگره و کاخ سفید، دو روی یک سکه هستند.

منبع: کیهان

منبع: مشرق

کلیدواژه: دادگاه نجفی بازار سکه و ارز اخبار خودرو نفتکش انگلیسی مذاکره با آمریکا برجام تحریم های جدید آمریکا محمد جواد ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۵۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ دیدار امیر عبداللهیان و وزیر امور خارجه ترکمنستان

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده بعداز ظهر امروز پنج شنبه در آخرین برنامه کاری سفر دو روزه به این کشور همسایه با رشید مرادف همتای ترکمن خود دیدار کرد.

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ترکمنستان
  • عکس/ دیدار امیر عبداللهیان و وزیر امور خارجه ترکمنستان
  • وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به سه کشور اروپایی سفر می‌کند
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • پیشنهادی برای احیای برجام از طریق پوتین به ترامپ داده شد (فیلم)
  • تصاویر| دیدار اسماعیل هنیه با وزیر امور خارجه
  • فیلم تازه ظریف از زمانیکه معاون وزارت خارجه بود: منو می‌پاییدن!
  • سی‌ان‌ان: خرید و انتقال فوری سلاح، محور دیدار گالانت و آستین است
  • اوکراین: پاتریوت‌های لعنتی را به ما بدهید!