Web Analytics Made Easy - Statcounter

کنستانتین کاساچوف روز شنبه در فیس بوک خود نوشت: همینک روشن است چه کشوری نخست از اوضاع پیرامون تنگه هرمز و کل خاورمیانه می خواهد استفاده کند؛ پنتاگون استقرار شماری از نظامیان آمریکایی در عربستان سعودی را تایید کرد.
وی افزود: آمریکا همچنین اعلام کرده است که عملیات بین المللی برای دفاع از کشتیرانی در خاورمیانه باتوجه به حوادث اخیر منطقه خلیج فارس تدارک می بیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس کمیسیون امور بین الملل شورای فدراسیون با بیان اینکه اهداف آمریکا مشخص است، ادامه داد: آمریکا به دنبال آن است که اختلاف خود با ایران را به دیگر متحدان واشنگتن نیز گسترش دهد.
مقام پارلمانی روس خاطرنشان کرد: برای نخستین بار انگلیس وارد عمل شده و با تهران جنگ نفتکش ها را آغاز کرده است اما اقدام اخیر ایران در توقیف نفتکش استنا ایمپرو توسط سپاه پاسداران انقلاب نگرانی دیگر بازیگران از جمله آلمان و فرانسه را نیز برانگیخته است.

کاساچوف افزود: به احتمال زیاد این کشورها بزودی از عملیات دریایی بین المللی به نام محافظت که توسط پنتاگون برای تامین امنیت آبراه های کلیدی خاورمیانه طراحی شده است، حمایت خواهند کرد.
رئیس کمیسیون امور بین المللی شورای فدراسیون نوشت: آمریکا در پی بهانه برای تقویت حضور نظامی خود در منطقه است و تمام اقدامات این کشور و افزایش تنش ها در راستای رسیدن به این هدف صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه این اقدام احتمال درگیری را افزایش نمی دهد، افزود: ایران و آمریکا علاقه مند به جنگ نیستند اما بازی با اعصاب و افزایش تنش ادامه خواهد یافت و در این وضعیت خطرناک ترین چیز عامل تصادفی و تعبیر آن از طرف های مقابل و امکان اعمال اقدامات تحریک آمیز بیشتر از سوی نیروی ثالث است.

کاساچوف نوشت: بدیهی است که هیچکس نمی تواند آمریکا را از برگزاری رزمایش در آب های بین المللی منع کند اما تاریخ نشان داده است که حضور نیروهای آمریکایی در هر نقطه ای از جهان بیش از آنکه منجر به تامین امنیت شود تنش را بیشتر کرده است.

مقام روس نوشت: روسیه فقط می تواند به پیروی دو طرف از منطق و عقلانیت امید ببندد که نامطمئن ترین عامل در هر مناقشه محسوب می شود.
روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز گذشته در اطلاعیه‌ای از توقیف یک فروند نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز خبر داد.
در این اطلاعیه آمده است: عصر روز جمعه یک فروند نفتکش انگلیسی به نام استنا ایمپریو هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن
قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.
نفتکش مذکور پس از توقیف به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی‌های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد.
شرکت استنا ایمپرو انگلیس مالک این نفتکش در بیانیه‌ای اعلام کرده که این نفتکش با ۲۳ خدمه دریایی توسط قایق‌های ناشناس توقیف شده است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۵۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملوان روس کشتی توقیفی توسط ایران به کشورش باز می گردد

 ملوان روس کشتی که در تنگه هرمز توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران توقیف شده، به کشورش باز می‌گردد.

به گزارش تسنیم به نقل از اسپوتینک، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که ایران به روسیه اطلاع داده است که در بازگشت ملوان روسی از کشتی توقیف شده MSC Aries توسط ایران به کشورش دخالتی نخواهد داشت.

کشتی کانتینری به نام MCS Aries روز شنبه با انجام عملیات و تخلیه پرسنل روی عرشه کشتی توسط نیروهای ویژه نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

مشخص شد یکی از خدمه این کشتی شهروند روسیه است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آمریکا سازمان اطلاعات سپاه و FSB روسیه را تحریم کرد واکنش روسیه به اقدام آمریکا علیه سپاه

دیگر خبرها

  • ملوان روس کشتی توقیفی توسط ایران به کشورش باز می گردد
  • افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت نفت با بستن تنگه هرمز
  • کنعانی: تعلق کشتی توقیف شده در تنگه هرمز به رژیم صهیونیستی، محرز است
  • کنعانی: کشتی اسرائیلی به دلیلی نقض قوانین توقیف شد
  • غرب باید قدردان رفتار مسئولانه و حرفه‌ای ایران در حمله تنبیهی اخیر باشد / علت توقیف کشتی اسرائیلی در تنگه هرمز
  • تصویری از کشتی غول‌پیکر اسرائیلی در حوالی بندرگاه بندرعباس
  • بایدن در اوکراین شکست خورده است
  • صدور هشدار قرمز دریایی در هرمزگان
  • مالک صهیونیست کشتی توقیفی در تنگه هرمز کیست؟
  • مشتریان نفت منتظر گرانی باشند؛ تنش در تنگه هرمز تاثیر آنی دارد