Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روزنامه گاردین، مقامات انگلیس از جمله جرمی هانت، وزیر خارجه کنونی این کشور درباره توقیف نفتکش انگلیسی توسط ایران در تنگه هرمز به بوریس جانسون هشدار داده و از بوجود آمدن بحران بین‌المللی بزرگی در منطقه غرب آسیا در صورت عدم مدیریت صحیح خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دریادار لرد وست فرمانده پیشین نیروی دریایی بریتانیا به این روزنامه گفت که نخست‌وزیر جدید این کشور اگر نتواند واکنش مناسبی به تنش‌ها در غرب آسیا نشان دهد و روی حل بحران تمرکز نکند، آنگاه خطر کشیده شدن انگلیس به جنگ وجود دارد.

آلیستر برت معاون پیشین وزارت خارجه و نماینده کنونی پارلمان بریتانیا نیز می‌گوید نخست‌وزیر جدید این کشور علی‌رغم اینکه بحران بزرگی به نام برکسیت را از هم‌اکنون روی دوش خود حس می‌کند، اما در روز‌های آغازین با بحران بین‌المللی بزرگتری مواجه می‌شود که یک طرف آن ایران است.

منابع دولتی نیز در گفتگو با گاردین توضیح دادند که زمان‌بندی اقدام ایران در توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس نشان می‌دهد که هانت در سمت وزارت خارجه باقی مانده و جانسون نیز طبق انتظارها، برنده رهبری بر حزب محافظه‌کار و زمام‌دار نخست‌وزیری انگلیس می‌شود.

گاردین به نقل از کارشناسان و تحلیلگران سیاسی نوشت با توجه به سابقه سیاه جانسون در گاف دادن درباره یک جاسوس انگلیسی بازداشتی در ایران، شک و تردید درباره توانایی جانسون و دولت جدید وی برای رفع و رجوع کردن بحران نفتکش‌ها با ایران باقی است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انگلیس اتحادیه اروپا قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۵۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، اردوغان در بدو ورود به کردستان عراق که پس از دیدار با مقامات ارشد عراقی در بغداد صورت گرفت، مورد استقبال نچیروان بارزانی رئیس اقلیم و مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق قرار گرفت.

اردوغان صبح امروز وارد بغداد شد و مورد استقبال محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق در بغداد قرار گرفت.

سفر اردوغان به بغداد برای نخستین بار از سال ۲۰۱۱ و پس از ۱۳ سال صورت گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رتبه نخست ایران در پیوند کلیه در خاورمیانه
  • هشدار برنامه جهانی غذا درباره بحران گرسنگی در غزه
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس
  • هشدار چین به آمریکا: بدنام‌کردن دیگران، راه‌حل بحران اوکراین نیست
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد
  • ببینید | هشدار جدی مدیریت بحران به مردم تهران!
  • بارش های شدید در راه تهران؛ هشدار مدیریت بحران
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟