Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-29@07:10:29 GMT

کوسه ۱۴ سانتیمتری هم کشف شد +عکس

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۵۹۶۱

کوسه ۱۴ سانتیمتری هم کشف شد +عکس

کوسه‌ها معمولا آبزیانی خونخوار و عظیم الجثه بوده اند که ابعادی بزرگ و غول آسا دارند. اما دانشمندان امریکایی به تازگی موفق به شناسایی کوسه‌ای عجیب شده اند که تنها ۱۴ سانتیمتر طول دارد. کوسه یادشده که ۱۴.۴ سانتیمتر طول دارد در عمق دریا‌ها زندگی می‌کند و به کوسه جیبی مشهور شده است.

پیش از این تنها یک بار نمونه‌ای از این کوسه در سال ۱۹۷۹ در اقیانوس آرام شناسایی شده بود و یک بار دیگر در فوریه سال ۲۰۱۰ هم نمونه‌ای دیگر از آن در خلیج مکزیک یافت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا بعد از هشت سال یک نمونه دیگر از این کوسه یافت شده است.

بررسی کوسه یافت شده در سال ۲۰۱۰ نشان داد که تعداد مهره‌های ان کمتر از نمونه یافت شده در سال ۱۹۷۹ است و تشریح دقیق اجزای این دو کوسه ثابت کرد که آن‌ها از دوگونه متفاوت هستند. در حالی که نمونه دوم و نمونه جدید یافت شده کوسه جیبی محسوب می‌شوند، نمونه اول Mollisquama mississippiensis نام دارد. محققان قصد دارند بررسی‌های بیشتری را بر روی نمونه جدید انجام دهند تا از ویژگی‌های این آبزی نه چندان ناشاخته اطلاعات بیشتری کسب کنند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کوسه عجیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۵۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان اعلام کرد: ثبت‌نام داوطلبان آزمون ورودی پایه هفتم و آزمون ورودی پایه دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی از روز شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ آغاز و تا روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین انجام می‌شود.
دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون ورودی از طریق سامانه ثبت‌نام به نشانی my.medu.ir در اختیار داوطلبان (داخل و خارج از کشور) قرار می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • استقبال گردشگران نوروزی از روستای نمونه گردشگری در نیر
  • ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • کار نیروی انتظامی نمونه‌ای از جهاد است
  • چند نمونه از عجیب‌ترین موجودات دنیا (فیلم)
  • چند نمونه از عجیب‌ترین موجودات دنیا + فیلم
  • افزایش ۵۰ سانتیمتری تراز دریاچه ارومیه
  • (ویدیو) کشف شبح کوسه در اعماق دریا
  • کشف حیرت‌انگیز شبح کوسه در اعماق دریا (فیلم)
  • نحوه پخت و سرو کوسه ماهی توسط یک آشپز مشهور (فیلم)
  • ویدیو/ کشف شبح کوسه در اعماق دریا