Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@22:08:51 GMT

نجات منطقه ویژه اقتصادی بوشهر از مرگ حتمی

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۵۹۸۷

نجات منطقه ویژه اقتصادی بوشهر از مرگ حتمی

پس از گذشت 5 سال پیگیری مستمر، امتیاز ویژه برخورداری از 20 درصد تخفیف سود بازرگانی واردکنندگان کالا مجدداً به منطقه ویژه اقتصادی بوشهر اعطا شد، معافیتی که نبودش شده بود دردسر و سبب شده بود که سرمایه گذاران یکی یکی از این منطقه پَر بکشند و ورشکستگی و رکود را برای این منطقه به ارمغان بیاورد.

در سالهای گذشته برای پشتیبانی از بندر بوشهر، در جریان دپوی کانتینرها از منطقه ویژه به عنوان پسکرانه استفاده شده و بر همین اساس عده ای نیز سرمایه گذاری کرده و قریب به ٥٠ هکتار از اراضی منطقه ویژه به این امر اختصاص یافته که با توجه به کثرت کانتینرها، عده‌ای مشغول و سرمایه گذاران نیز منتفع شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در انتهای سال ٩٣ آهنگ حذف معافیت ٢٠ درصدی نواخته شد و به تدریج این فرصت از منطقه ویژه و سرمایه گذاران گرفته و قریب به ١٠٠ نفر به شکل مستقیم اخراج شدند، همچنین در این جریان زیرساخت های منطقه ویژه در مواجهه با چالش‌های ناشی از آن دچار آسیب جدی شده و عملا رغبت سرمایه گذاران برای حضور در این منطقه از بین رفت.

 در فاصله سال‌های ٩٣ تا ٩٨ مکاتبات و پیگیری‌های فراوانی صورت گرفت و مدیران قبلی منطقه ویژه و مسئولین استانی به تناسب توان خود تلاش زیادی کردند اما موفقیتی حاصل نشد.

در طی دو سال اخیر ضمن پیگیری از همه کانال‌های ممکن، بارها در جلسات این موضوع مطرح و حتی با حضور در مجلس شورای اسلامی به طور حضوری از نمایندگان خواستار رسیدگی حل این مشکل شد، ولی این تلش ها به نتیجه ای نرسید.

 پس از آن با مکاتبه استاندار بوشهر، به نوعی مسیر پیگیری‌ها عوض شد و تاثیرگذاری این مسیر در طی مکاتبه با معاون اول رییس جمهور، وزیر اقتصاد و رییس گمرک ایران مشاهده شد و در نهایت نامه ای به هیئت  دولت نوشته شد تا این موضوع در مصوبات سفر رییس محترم جمهور گنجانده شود، با این وجود باز هم موفق به رفع مشکلات نشدند.

مدیران منطقه ویژه اقتصادی بوشهر پس از پیگیری‌های فراوان از این موضوع ناامید شده و به تعبیری باورشان شد که این معضل دیگر قابل حل نیست، تا اینکه در جلسه اتاق بازرگانی مجددا این مسئله، مطرح و در دستور جلسه قرار گرفت.

 این بار رویکرد استاندار پیگیری حضوری موضوع از تهران بود و در ترکیب یک تیم اقتصادی به ریاست دکتر گراوند و همراهی معاون اقتصادی ایشان و مسئولین گمرک و اتاق بازرگانی در جلسه روز ١٩ تیرماه موفقیتی حاصل شد که ٥ سال دنبالش بودند.

همه اینها را حسین نامور، مدیران منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا مطرح کرد و در ادامه خاطرنشان کرد: هم اکنون مهمترین چالش سالهای اخیر منطقه ویژه اقتصادی بوشهر برطرف شده است.

او معتقد است که حالا با توجه به برقراری مجدد معافیت بیست درصدی، سرمایه گذاران می توانند از این فرصت و مزیتی که برای استان ایجاد شده استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۵۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون منطقه‌ای کسب درجه ایثار در استان مرکزی

به گزارش قدس انلاین، علیرضا شهرجردی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر مرکزی با اعلام این خبر افزود: این آزمون به صورت منطقه‌ای و با حضور نجاتگران استان‌های قم، اصفهان، یزد، کرمانشاه، همدان و مرکزی به مدت ۹ روز در مجموعه ورزشی جمعیت هلال‌احمر شهرستان ساوه برگزار می‌شود.   

وی افزود با بیان اینکه تمام تمهیدات لازم برای برگزاری این آزمون اندیشیده شده است، گفت: تست دریافت درجه ایثار در دو مرحله آمادگی جسمانی و آزمون مهارتی انجام می شود. در نخستین بخش آزمون، شرکت‌کنندگان پس از انجام آزمون ۹ ماده‌ای آمادگی جسمانی و کسب حد نصاب لازم با تایید هیات داوران به مرحله دوم که ویژه فعالیت‌های تخصصی و مهارتی امدادگران است،‌ راه می یابند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی افزود: در مرحله آمادگی جسمانی آیتم‌های تست کوپر، دراز و نشست، انعطاف نیم تنه به جلو، دوی ۴۵ متر، پرش طول درجا، فشار موازی، پرش جفت دو طرف، دوی مارپیچ و معلق ماندن و در مرحله مهارتی نیز آزمون تخصصی پیش بیمارستانی، جستجو و نجات در جاده، جستجو و نجات در آوار، جستجو و نجات در کوهستان، جستجو و نجات در محیط های آبی انجام می‌شود.

سیاوش غلامی رئیس امور امدادگران سازمان امدادونجات کشور نیز با تشریح مراحل آزمون گفت: این آزمون یکی از مهم‌ترین آزمون های کشور در حوزه امداد و نجات محسوب می‌شود و از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و به امدادگرانی که امتیازات لازم را در همه مراحل این آزمون کسب کنند از سوی رئیس جمعیت هلال احمر کشور، گواهینامه ایثار اعطا می شود که بالاترین درجه امدادی در هلال احمر محسوب می‌شود.

وی افزود: به همین جهت سازمان امداد و نجات کشور با توجه‌ ویژه‌ای اقدام به برگزاری آزمون با انتخاب نخبگان این حوزه به عنوان هیات داوران و کادر اجرایی کرده است.

وی در پایان تصریح کرد: هدف از برگزاری این آزمون ها افزایش و تقویت توان عملیاتی و بالابردن سطح مهارت و آمادگی بدنی نجاتگران برای حضور موثر در بحران‌ها و حوادث غیرمترقبه و خدمت رسانی در راستای رسالت جمعیت هلال احمر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • استقرار شهرداری ویژه بافت تاریخی بوشهر در حال پیگیری است
  • استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه
  • خرما و آبزیان بوشهر در نمایشگاه اکسپو در تهران عرضه می‌شود
  • حضور تولید کنندگان بوشهری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر معرفی می‌شود
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)
  • محصول خرما و آبزیان بوشهر در نمایشگاه صادراتی
  • نجات کودک بازیگوش از مرگ حتمی در بالابر
  • برگزاری آزمون منطقه‌ای کسب درجه ایثار در استان مرکزی