Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمالی نژاد با اشاره به اینکه تحرک در بازار مسکن وابسته به تامین مالی و به جریان انداختن پروانه ساخت و مجوزها است، گفت: بازار مسکن عامل مهمی در راه اندازی مناسبات مالی دیگر و رشد اقتصادی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، «مهدی جمالی نژاد» شب گذشته (شنبه 29 تیر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره اقدامات انجام شده از سوی دولت برای رونق بازار مسکن گفت: تحرک در بازار مسکن وابسته به تامین مالی و به جریان انداختن پروانه ساخت و مجوزها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون عمرانی وزیر کشور بر این نکته تاکید داشت که بازار مسکن عامل مهمی در راه اندازی مناسبات مالی دیگر و رشد اقتصادی در جامعه است.

 

جمالی نژاد درباره نقش شهرداری ها در ساخت مسکن ارزان قیمت اینگونه توضیح داد: شهرداری ها برای تشویق ساخت و ساز می توانند پروانه ساخت رایگان بدهند و بر این اساس، باید در پی راهکارهای جدیدی بود تا ساخت و سازها رونق یابد.

 

معاون عمرانی وزیر کشور با اشاره به تامین زمین برای ساخت مسکن امید گفت: اگر واگذاری زمین برای ساخت این نوع مسکن از طریق دستگاهها صورت بگیرد ساخت مسکن امید تسریع خواهد یافت.

 

جمالی نژاد در بخش دیگری از این برنامه خبری درباره  تامین مسکن برای کارمندان دولت گفت: جمع آوری سرمایه های خورد مردم و کارمندان در جلسه امروز مورد بحث قرار گرفت و بخشی از تصمیم گیری ها به تامین مسکن این قشر مرتبط می شود.

 

معاون عمرانی وزیر کشور در ادامه به مشکلات ساخت و ساز در بافت های فرسوده شهری اشاره کرد و افزود: بسته های تشویقی بانکی و امتیازهای شهرداری ها برای ساخت هسته های مرکزی شهری در نظر گرفته شده است.

 

در بخش دیگری از این برنامه خبری معاون بنیاد مسکن نیز از افزایش تسهیلات ساخت واحد‌های مسکونی روستایی به 40 میلیون تومان خبر داد.

 

«عزیر الله مهدیان» با بیان اینکه هم اکنون پرداخت این تسهیلات به تمامی استان‌ها ابلاغ شده است و تا کنون بیش از 110 هزار واحد مسکونی روستایی برای دریافت این تسهیلات قرارداد منعقد کرده اند، گفت: 60 هزار واحد شهری تا پایان سال تحویل متقاضیان می شود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه زلزله مسجدسلیمان حائری معاون پارلمانی رئیس جمهور مقاومت امام رضا ع شبستان یزد شهرستان میناب مقام معظم رهبری شیراز بازار مسکن مهدی جمالی نژاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۶۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت یک ماهه شورای مسکن شهرستان زبرخان به مالکین زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،حسن نودهی رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان زبرخان گفت: پیرو این مهلت یک ماهه مقرر شد تمامی مالکین زمین‌های طرح مسکن ملی در شهر‌ها تا پایان اردیبهشت ماه نسبت به دریافت پروانه و همچنین شروع عملیات ساخت و ساز اقدام کنند. 

سید مومن حسینی سرپرست فرمانداری شهرستان زبرخان نیز در این جلسه گفت: با توجه به معضل مسکن در شهرستان زبرخان و همچنین تعداد زیاد متقاضیان، ما شاهد این هستیم که متقاضیانی که زمین به آنها تعلق گرفته است همچنان اقدامی جهت شروع ساخت و ساز و حتی دریافت پروانه ساختمانی نکرده اند. بدین ترتیب ادارات راه و شهرسازیی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف هستند مالکینی که تا پایان اردیبهشت ماه هیچ اقدامی نکنند، با متقاضیان دیگر جایگزین کنند.

 

دیگر خبرها

  • تامین مالی سینما، تئاتر و موسیقی از طریق بازار سرمایه
  • مهلت یک ماهه شورای مسکن شهرستان زبرخان به مالکین زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن
  • ۶.۵ میلیون نفر در کشور مستاجر هستند/ تامین مسکن در اولویت دولت
  • واگذاری ۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن به مردم سه روستای مشهد 
  • بررسی روند ساخت مسکن مددجویی در شاهیندژ
  • ادامه رایزنی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با نیرو‌های مسلح برای ساخت واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن
  • تسریع صدور مجوزها در سازمان غذا و دارو
  • تامین ۳۱ درصد منابع درآمدی منطقه ۱۵ اصفهان با صدور پروانه‌های ساختمانی
  • ۵ مطالبه مهم استاندار آذربایجان شرقی از معاون وزیر بهداشت
  • کمای سیاستی بازار مسکن