Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، عملیات نیرو‌های امنیتی، ارتش و رزمندگان بسیج مردمی عراق با نام «اراده پیروزی» در حد فاصل مناطق مرزی مشترک استان‌های «صلاح الدین، الانبار و نینوا» و مرز‌های مشترک با سوریه ادامه دارد.

محدوه و دامنه عملیات نیرو‌های مسلح عراق به صورت دقیق در حد فاصل «شمال غرب و غرب استان صلاح الدین، جنوب و جنوب شرق استان نینوا و شمال غرب و غرب استان الانبار» برای پاکسازی مناطق آلوده از لوث وجود عناصر مخفی داعش در جریان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های عراقی در ۱۲ روز گذشته و در جریان جست و جوی نقطه به نقطه موفق شدند امنیت را به بیش از ۵۰ منطقه بازگردانند و ابتکار عمل را تا حدود زیادی در دست گیرند.


اعلام الحربی

به گفته منابع میدانی، تعدادی از عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش در جریان این عملیات کشته و زخمی شده اند و نیرو‌های عراقی ده‌ها مقر، انبار سلاح، تله انفجاری و مقادیر زیادی تجهیزات نظامی را هم کشف و منهدم کرده‌اند.

به گزارش مشرق، عملیات اراده پیروزی که در مناطق مرزی مشترک استان‌های «صلاح الدین، الانبار و نینوا» و مرز‌های مشترک با سوریه در حال انجام است حدود ۴۰ درصد از مساحت و خاک کشور عراق را در بر می‌گیرد.

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، نیرو‌های عراقی در روز‌های گذشته برای اولین بار به مناطقی نفوذ کردند که از سال ۲۰۰۳ مکان‌های امنی برای آموزش و رشد گروهک‌های تروریستی بودند.


اعلام الحربی

به گفته این منبع میدانی، دور دست بودن این مناطق باعث شده بود که نیرو‌های عراقی اشرافی بر این نقاط نداشته باشند و گروه تروریستی داعش در سال ۲۰۱۴ تعدادی از حملات خود را از این مناطق سازماندهی می‌کرد.

این منبع میدانی با بیان این که عملیات نیرو‌های مسلح عراق تا پاکسازی کامل مناطق مرزی مشترک با سوریه ادامه می‌یابد، افزود: یکی از دلایل ناامنی در مناطق مرزی مشترک استان‌های صلاح الدین، نینوا و الانبار نفوذ عناصر تروریستی از مرز‌های سوریه است.

وی تصریح کرد: تا زمانی که نیرو‌های عراقی موفق به تامین امنیت مرز‌های مشترک با سوریه نشوند، عملیات پاکسازی مناطق آلوده به ویژه نقاط بیابانی استان‌های «صلاح الدین، الانبار و نینوا» ادامه خواهد داشت.

این منبع میدانی گفت: برخی از رصد‌های میدانی نشان می‌دهد که احتمال حضور و مخفی شدن «ابوبکر البغدادی»، سرکرده گروهک تروریستی داعش در مناطق مرزی مشترک استان‌های «صلاح الدین، نینوا و الانبار» وجود دارد.

وی با بیان این که یکی از اهداف عملیات شناسایی سرکرده داعش است، افزود: برخی منابع میدانی احتمال می‌دهند ابوبکر البغدادی اتاق عملیات خود را در مناطق صحرایی در حدفاصل این سه استان ایجاد کرده است.

در حال حاضر، عملیات نیرو‌های عراقی به صورت مستمر برای پاکسازی مناطق آلوده، خنثی سازی تله‌های انفجاری و کشف پایگاه ها، مقر‌های مخفی و تونل‌های هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش در جریان است.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

آخرین خبر‌ها از عملیات «اراده پیروزی» / احتمال اختفای ابوبکر البغدادی در مناطق مرزی مشترک استان‌های صلاح الدین، نینوا و الانبار + نقشه میدانی و عکس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ابوبکر البغدادی سوریه عراق داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۶۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«تنبیه متجاوز» آغاز شد/ ده‌ها فروند پهپاد در مسیر مناطق اشغالی/ قسمت اصلی حمله به زودی آغاز می شود!/ وزرای صهیونیست به پناهگاه فرار کردند + فیلم و عکس

منابع صهیونیستی رسما تایید کردند که ایران ده‌ها پهپاد به سمت اراضی اشغالی شلیک کرده است.

سرویس دفاع و امنیت مشرق- سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی شنبه شب به نقل از مقام‌های اسرائیلی و آمریکایی از آغاز حمله پهپادی ایران به فلسطین اشغالی خبر دادند.

در ادامه اوضاع غیرعادی و بحرانی در اراضی اشغالی، اخبار منتشر شده در منابع عبری حاکیست که مقامات کابینه رژیم صهیونیستی به علت تهدیدات منطقه‌ای و اوضاع غیر عادی اقدام به اتخاذ تدابیر منع رفت و آمد موقت در نقاط مختلف اراضی اشغالی کرده‌اند.

شبکه خبری المیادین شنبه شب در گزارشی از اوضاع غیر عادی و امنیتی فوق العاده در فلسطین اشغالی به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داد که فردا فرودگاه بن گوریون با ترافیک مسافری با بیش از ۵۵ هزار مسافر قصد خروج از اسرائیل خواهند داشت و فردا به علت دستورالعمل‌های جبهه داخلی شلوغ‌ترین روز فرودگاه خواهد بود.

پوشش زنده آسمان تل‌آویو از شبکه‌های تلویزیونی دنیا

از سوی دیگر، در ادامه تشدید اوضاع امنیتی در اراضی اشغالی گزارش‌ها حاکیست که رسانه‌های اسرائیل اعلام کردند به همه مقامات سیاسی هشدار داده شده تا از سفر به خارج از سرزمین‌های اسرائیل خودداری کنند و سفرهای از پیش برنامه‌ریزی شده را لغو کنند.

همچنین از شهرهای اشغالی ساحلی در اراضی اشغالی حاکیست که به دستور مقامات این رژیم مناطق ساحلی این رژیم از جمله بندر حیفا، نتانیا، هرتسیلیا و بندر اشدود همزمان با اوضاع امنیتی ویژه بسته اعلام شده است.

ببینید | اولین تصاویر از پرواز یک پهپاد ناشناس در آسمان عراق

رژیم صهیونیستی حریم هوایی خود را بست

در واکنش به آغاز حملات پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی، سازمان رادیو و تلویزیون تل آویو اعلام کرد که حریم هوایی اسرائیل تا هفت صبح بسته شد.

همچنین منابع عبری زبان به رادیو ارتش عبری اعلام کردند که حمله ایران شامل موشک‌های کروز است نه فقط پهپاد.

از سوی دیگر در اولین واکنش‌ها به آغاز حمله ایران به رژیم صهیونیستی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد که ارتش و نیروی هوایی آماده مقابله با تهدیدات ایران هستند.

به گفته سخنگوی ارتش اشغالگر اسرائیل، ارتش ما در سطوح مختلف آمادگی دفاعی و تهاجمی دارد و در این زمینه با آمریکا همکاری می‌کند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شده است که تلاش می‌کنیم از رسیدن پهپادهای ایران به اسرائیل جلوگیری کنیم، اما هشدار می‌دهیم که دفاع ما در برابر پهپادهای ایرانی ۱۰۰ درصدی نخواهد بود.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که خدمات جی پی اس در چندین نقطه در این کشور در دسترس نیست و به طور موقت مسدود شده است، چون ایران ده‌ها پهپاد به سمت اسرائیل پرتاب کرده است و در برخی مناطق جی پی اس وجود نخواهد داشت.

دقایقی پیش حملات پهپادی ایران علیه رژیم اشغالگر قدس در واکنش به تجاوز این رژیم علیه کنسولگری ایران در دمشق سوریه و در پاسخ به شهادت نظامیان ایرانی در سوریه آغاز شد. منابع عبری نیز آغاز این حملات را تائید کردند.

راه قدس از کربلا می‌گذرد.../ تصویری دیگر از پرواز گروهی پهپادها بر فراز آسمان کربلا

اطلاعیه شماره یک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیرامون حمله اهداف معینی در سرزمین‌های اشغالی

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد: در پاسخ به جنایت های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمینهای اشغالی را با شلیک ده ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

متن اطلاعیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُونَ

ملت شریف و شهید پرورد ایران اسلامی.
در پاسخ به جنایتهای متعدد رژیم خبیث صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت فرماندهان و مستشاران نظامی ایران، بامداد امروز یکشنبه 26 فروردین، دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان بخشی از تنبیه آن رژیم نامشروع و جنایتکار طی عملیات «وعده صادق» با رمز مقدس «یا رسول الله» با موفقیت اهدافی را در داخل سرزمین های اشغلی با ده ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار دادند.

جزئیات این عملیات که با مصوبه شورایعالی امنیت ملی و زیر نظر ستاد کل نیروهای مسلح و با حمایت و همراهی غیورمردان ارتش جمهوری اسلامی و پشتیبانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انجام پذیرفت، به زودی به استحضار مردم قهرمان ایران و آزادگان جهان خواهد رسید.

وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

اطلاعیه سپاه پیرامون عملیات وعده صادق/ فیلم

رسانه‌های صهیونیستی: ایران موشک‌های کروز به سمت اسرائیل شلیک کرده است

رسانه‌های صهیونیستی شنبه شب گزارش دادند که ایران علاوه بر ده‌ها پهپاد، موشک‌های کروز به سمت اسرائیل شلیک کرده است.

وزرای صهیونیست به پناهگاه فرار کردند

رسانه‌های عبری خبر دادند که کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در زیرزمین وزارت جنگ این رژیم و در پناهگاه تشکیل جلسه می‌دهد.

پدافند دفاعی سوریه در حالت آماده باش قرار گرفت

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع نظامی سوری گزارش دادند پدافندهای روسی ارتش سوریه در اطراف شهر دمشق و پایگاه‌های نظامی این کشور به حالت آماده باش درآمده‌اند.برخی رسانه ها نوشته‌اند که با نزدیک شدن پهپادها به رژیم صهیونیستی قسمت اصلی حمله پیچیده آغاز می شود.

منابع عبری نیز مدعی شدند که پهپادهای ایران هم اکنون وارد مرزهوایی سوریه شدند،نیروی دریایی فرانسه نیز به تلاش‌ها برای رهگیری این حمله در خاورمیانه می‌پیوندد.

درحال تکمیل...

دیگر خبرها

  • آغاز طرح جهادی عملیات عمرانی و خدماتی شهرداری
  • عملیات مقتدرانه «وعده صادق» تجلی اراده ملت ایران بود
  • نگاهی به تاریخچه و اهمیت پایگاه هوایی نواتیم/ حمله مشترک عماد و خیبرشکن به خانه اف۳۵ های اسرائیلی +نقشه و فیلم
  • صدور پیام مشترک نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار همدان 
  • تماس بایرن مونیخ با زین الدین زیدان / ادعای مارکا
  • «تنبیه متجاوز» آغاز شد/ ده‌ها فروند پهپاد در مسیر مناطق اشغالی/ قسمت اصلی حمله به زودی آغاز می شود!/ وزرای صهیونیست به پناهگاه فرار کردند + فیلم و عکس
  • آغاز حملات سپاه پاسداران به مناطق رژیم صهیونیستی
  • سناتور آمریکایی: اوکراین پیروز نمی‌شود؛ آمریکا هیچ نقشه‌ای ندارد
  • مرمت بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی آغاز شد
  • وزیرخارجه تاجیکستان: حملات تروریستی را نباید به هیچ ملیتی مرتبط کرد