Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا شیخ‌رباط، مسئول تدوین دانشنامه دفاع مقدس خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، گفت: در حال حاضر مرحله تشکیل پرونده‌های علمی برای مداخل دانشنامه دفاع مقدس آغاز شد و کار رو به جلو است. سفارش تألیف مقاله‌ برای برخی مداخل انجام شده و مداخل انتخابی به نویسندگان و استادان علاقه‌مند ارائه شده که مقالات خود را تألیف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اعلام کرد: تاکنون تعداد 2987 مدخل(کلیدواژه) گردآوری و تصویب شده است. در کنار آن 400 پرونده علمی و منبع‌یابی نیز برای این مداخل تشکیل شده است. در این پرونده‌ها، منابع علمی و مستند مرتبط و موردنیاز در تألیف مقالات شناسایی و گردآوری می‌‌شوند.

شیخ‌رباط اظهار کرد: این دانشنامه دارای یک شورای علمی ـ برنامه ریزی متشکل از اساتید برجسته دانشگاهی، پیشکسوتان یگان‌های نظامی و مدیران گروه‌های عملی است که مأموریت شاخص‌های دانشنامه نویسی، بررسی کارشناسی، تصویب مداخل و نظارت کلان علمی بر دانشنامه دفاع مقدس را بر عهده دارند. این شورا مشتمل بر 15 نفر از استادان و پیشکسوتان است که بنا به ضرورت و به صورت مستمر تشکیل جلسه می‌دهند. این گروه‌های علمی تاکنون 544 جلسه تشکیل داده‌اند.

مسئول تدوین دانشنامه دفاع مقدس خوزستان بیان کرد: علاوه بر این گروه‌های علمی، 32 پژوهشگر در زمینه منبع‌یابی و تألیف مقاله با این دانشنامه دفاع مقدس همکاری می‌کنند. به منظور افزایش سطح کمی و کیفی دانشنامه تاکنون 4 کارگاه علمی و تخصصی تشکیل شده است؛ آموزش مدخل‌گزینی دانشنامه دفاع مقدس، منبع یابی و تشکیل پرونده‌های علمی و تألیف مقالات دانشنامه از جمله موضوعات این کارگاه‌های علمی بودند.

گفتنی است؛ پیش از این میثم معزی، رئیس مرکز آموزشی درمانی گلستان اهواز اعلام کرده بود که بیمارستان بزرگ گلستان اهواز روزگاری از حضور رزمندگان و دلاورمردان غیور ایران زمین معطر و مفتخر بوده است لذا برای ماندگاری این گنجینه، شایسته دانستیم تا بهترین فعالیت‌ها در قالب طرح ساماندهی و تدوین آرشیو دوران دفاع مقدس اجرایی شود.

وی ضمن بیان این مطلب افزود: وجود بیش از ۴۰۰ هزار کارت ارجاع دوران جنگ تحمیلی، حدود ۵۰ هزار پرونده مجروحیت و بالغ بر ۱۱۴ دفتر پذیرش و امداد رزمندگان و مجروحان بمباران‌ها و حمله‌های موشکی، بیانگر نقش کلیدی و مؤثر بیمارستان گلستان اهواز در آن دوران است که در این طرح کوشیده شده مطابق استاندارد، تحت نگهداری و بایگانی قرار داده شود.

معزی در خصوص دیگر مراحل ساماندهی اسناد پزشکی ایثارگران در بیمارستان گلستان اهواز گفت: به غیر از توسعه‌ فضای فیزیکی، فعالیت‌های مؤثری همچون ایجاد فضای استاندارد و با تهویه مناسب برای بایگانی و اسکن پرونده‌های دوران دفاع مقدس که تا پیش از این با وجود رطوبت، گرمای شدید و آلودگی هوا، شرایط نامناسبی داشت، افزایش ضریب امنیت اسناد در مقابل تهدیدهایی همچون سرقت، جعل و دستبرد، جعل، و همچنین رطوبت، گرما، گرد و غبار و آتش‌سوزی را تا حد قابل توجهی بالا برده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خوزستان فرهنگی دانشنامه دفاع مقدس مقالات قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۶۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز احداث تقاطع غیر همسطح دفاع مقدس - نسیم شمال - اقبالیه

صباغ شهردار قزوین در آیین کلنگ زنی تقاطع غیر همسطح دفاع مقدس - نسیم شمال - اقبالیه گفت: این تقاطع به یاد آتش نشان فداکار محمدجواد چگینی نامگذاری شده است.

وی افزود: با ساخت این تقاطع یکی از گره‌های ترافیکی باز می‌شود.

صباغ گفت: این طرح در مدت دو سال و نیم و با ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری احداث می‌شود.

شهردار قزوین گفت: از ۴۴ پل در قزوین تاکنون ۲۳ پل تکمیل شده و برای تکمیل مابقی آن تا پایان امسال برنامه ریزی شده است.

به گفته وی، در این طرح سطح روگذر‌ها ۱۵ هزار متر مربع و سطح زیر گذر‌ها ۱۱ هزار متر مربع خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب هم نفس در ایذه
  • پرفروش‌ترین کتاب‌ها در زمینه دفاع مقدس است
  • دفاع مقدس گنجینه ارزشمند تاریخ ایران است
  • اجرایی شدن طرح ارسال پستی دانشنامه دانش‌آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی
  • ضرورت تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی ابعاد آتش‌سوزی انبار دخانیات
  • اجرایی شدن طرح ارسال پستی دانشنامه دانش‌آموختگان علمی کاربردی
  • آغاز احداث تقاطع غیر همسطح دفاع مقدس - نسیم شمال - اقبالیه
  • ارسال پستی دانشنامه دانش‌آموختگان علمی کاربردی
  • یک جانباز در قم به همرزمان شهیدش پیوست
  • پیکر حاج صادق کرمانشاهی در گلزار شهدای قم آرام گرفت