Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید مهدی مولایی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تنکابن از آزاد سازی ۶ هکتار از اراضی ساحلی در این شهرستان خبر داد و گفت: دراین آزاد سازی که همراه با پاکسازی منطقه بود بیش از یک کیلومتر از ساحل ازاد شد.

وی افزود: این عملیات در اجرای دستور مدیرکل منابع طبیعی نوشهر و نیز نامه استاندار مازندران به منظور آزاد سازی حریم دریا صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تنکابن گفت: این عملیات با مشارکت فرمانداری ویژه تنکابن، بخشداری مرکزی، شورای بخش مرکزی، دهیاری، ولی آباد، شهرداری تنکابن، اداره حفاظت محیط زیست انجام شد.

مولایی افزود: عرصه آزاد شده هم اکنون برای عموم مردم و مسافران قابل استفاده است.

مهرداد خزایی پول رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس نیز از آزادسازی دو هزار و ۱۲۳ متر مربع از اراضی ساحلی در منطقه خط هشت چالوس خبر داد و گفت: این عرصه بر اساس احکام قطعی قضایی که به نفع منابع طبیعی صادر شده بود آزاد سازی شد.
وی افزود: این آزاد سازی به صورت نمادین و براساس تاکید استاندار مازندران صورت گرفت.

خزائی گفت:امروز با حضور فرماندار، دادستان، روسای ادارات امور منابع آب، محیط زیست، منابع طبیعی و شهرداری چالوس این اقدام در راستای آزادسازی سواحل و به منظور دسترسی بهتر مردم به سواحل انجام شد.


انتهای پیام/آ

 

بیش از ۶ هکتار اراضی ساحلی در تنکابن و چالوس آزاد سازی شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۶۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری ۵۰ درصد از سازه‌های آبخیزداری استان مرکزی

ایسنا/مرکزی معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: ۵۰ درصد سازه‌های آبخیزداری این استان در پی بارش‌های اخیر آبگیری شدند.

رضا عظیمی روزسه شنبه ۷ فروردین در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به میزان بارش‌ها از ابتدای اسفندماه تاکنون در سراسر استان، حدود ۴۰ میلیون متر مکعب از روان‌آب‌های سطحی و سیلاب در پشت سازه‌های آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، کنترل و ذخیره سازی شد.

وی ضمن بازدید مستمر از وضعیت سازه ها توسط همکاران ادامه داد: بارش‌های اخیر هیچ گونه خسارتی به سازه‌های آبخیزداری استان مرکزی از جمله بندهای خاکی، سنگ و ملاتی و سدهای این استان وارد نکرده‌ است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، مساحت حوضه های آبخیز استان را حدود دو میلیون و ۹۱۲ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: عملیات آبخیزداری در ۷۷۳ هزار هکتار از اراضی استان اجرا شده و عملیات اجرایی ساخت سازه های آبخیزداری در ۲۲ هزار هکتار از اراضی استان در حال اجراست.

عظیمی ادامه داد: اجرای عملیات آبخیزداری نقش مهمی در کنترل سیلاب داشته و موجب افزایش نفوذپذیری آب در سفره های زیرزمینی می شود.

وی خاطرنشان کرد: انجام عملیات آبخیزداری علاوه بر افزایش آب چشمه ها، قنوات و چاه ها، نقش مهمی در کاهش شوری آب های زیرزمینی و کاهش فرسایش خاک دارد.

عظیمی، حجم کنترل روان آب ها توسط پروژه های آبخیزداری را ۹۳ میلیون مترمکعب عنوان کرد و افزود: کنترل روان آب های سطحی و رسوبات خاک توسط ۱۲۸۰۰ پروژه آبخیزداری در استان صورت می پذیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف زمین خواری در اراضی ملی در منطقه هیر
  • شکایت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری علیه زمین‌خواری در هیر
  • شناسایی ۴ واحد صنفی گرانفروش در تنکابن
  • آتش به جان جنگل‌های مرزن آباد افتاد
  • آتش سوزی در جنگل مرزن‌آباد چالوس
  • آتش به جان جنگل‌های مرزن آباد چالوس افتاد
  • آبگیری نیمی از سازه‌های آبخیزداری منابع طبیعی مرکزی
  • قطع ۴ هزار اصله الیمالات صحت ندارد
  • روشنگری منابع طبیعی پیرو انتشار خبر قطع ۴۰۰۰ اصله درخت در الیملات شهرستان نور
  • آبگیری ۵۰ درصد از سازه‌های آبخیزداری استان مرکزی