Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-18@18:59:17 GMT

آماده مذاکره با ایران بدون هیچ پیش شرطی هستیم!

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۶۷۹۷

آماده مذاکره با ایران بدون هیچ پیش شرطی هستیم!

وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رئیس‌جمهور اکوادور به تکرار ادعاهای پیشین خود درباره مذاکره کشورش با ایران پرداخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رئیس‌جمهور اکوادور مثل گذشته با تکرار ادعا‌های خود و فراموشی این نکته که چندین بار برای گفتگو با ایران پیش شرط تعیین کرده بود مدعی شد: ایران باید در نهایت تصمیم گیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها باید همانند یک کشور نرمال رفتار کنند و اگر آن‌ها این کار را انجام دهند ما آماده مذاکره درباره طیف وسیعی از موضوعات بدون هیچ پیش شرطی خواهیم بود.

وی افزود: ما امیدواریم که آن‌ها این کار را انجام دهند. آنگاه ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا فضای لازم را برای این موضوع ایجاد کنیم. ما اقداماتی بازدارنده و در جهت کاهش تنش انجام خواهیم داد. ما می‌توانیم این فرصت را داشته باشیم، اما امروز شاهد آن نیستیم که ایرانی‌ها آماده این باشند که اصولا مسیر کشور خود را تغییر دهند. آن‌ها کار‌هایی را در بخش اتمی، برنامه موشکی بالستیک انجام می‌دهند که ما خواهان آن‌ها نیستیم.

وی با تکرار ادعا‌های خود و بدون اشاره به اقدام خباصت بار دولت انگلیس در گرفتن نفت کش ایرانی گفت: آن‌ها همچنان به رفتار‌های مخرب خود در سراسر جهان ادامه می‌دهند. این اقدامات آن‌ها تهدید کنند هستند. ما بیانیه‌های هانت وزیر خارجه انگلیس را دیده ایم. رئیس‌جمهور ترامپ دیروز با وی صحبت کرد. این رفتار‌های ایران نشان دهند رفتار‌های کشوری که در مسیر درست حرکت می‌کند نیستند. ما امیدواریم همانطور که رئیس‌جمهور ترامپ گفت آن‌ها بر سر میز مذاکره بنشینند و درباره این موضوعات مذاکره کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۶۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: کار زیادی پیش از نشست صلح اوکراین باید انجام شود

به دنبال اعلام سوئیس برای میزبانی از یک کنفرانس صلح در مورد اوکراین در ماه‌های آینده، پکن تاکید کرد که پیش از برگزاری نشست صلح کار زیادی باید انجام شود.

به گزارش مشرق، لین جیان سخنگوی وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه اعلام کرد که شی جین‌پینگ رئیس جمهور این کشور از برگزاری یک نشست صلح بین‌المللی در زمان مقتضی و با مشارکت برابر همه طرف‌ها حمایت می‌کند.

لین اضافه کرد: پکن باور دارد که هر مناقشه‌ای باید در نهایت از طریق کانال‌های دیپلماتیک و مذاکره‌های سیاسی حل شود. تنها راه خروج از بحران اوکراین سر میز مذاکره است.

دولت سوئیس به تازگی اعلام کرده است که در نیمه ماه ژوئن (خرداد) میزبان کنفرانس صلح اوکراین با حضور مقام‌های بلندپایه خواهد بود، اما روسیه در آن شرکت نخواهد کرد.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان پس از گفتگوی این هفته با شی در پکن، گفت که دو طرف توافق کرده‌اند که «هماهنگی فشرده و مثبتی» برای ترویج این کنفرانس داشته باشند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از این بیانیه استقبال کرد و گفت که چین می‌تواند به ایجاد «صلح عادلانه» برای کشورش کمک کند.

چین و روسیه در سال‌های اخیر همکاری‌های اقتصادی و تماس‌های دیپلماتیک خود را افزایش داده‌اند و شراکت راهبردی آنها از زمان شروع جنگ اوکراین نزدیک‌تر شده است.

در حالی که چین می‌گوید یک کشور بی‌طرف در مناقشه اوکراین است و حتی به دنبال ایفای نقش میانجی در آن است، به دلیل امتناع از محکوم کردن حمله مسکو مورد انتقاد قرار گرفته است.

شولتس همچنین روز سه‌شنبه گفت که از شی جین‌پینگ خواسته است تا از اهرم‌های خود در رابطه با روسیه برای تحت فشار قرار دادن آن برای پایان دادن به جنگ «بی‌معنا» در اوکراین و خروج نیروهایش استفاده کند.

تلویزیون دولتی چین روز سه‌شنبه همچنین گفت که شی «چهار اصل برای جلوگیری از خارج شدن بحران اوکراین از کنترل و بازگرداندن صلح» را مطرح کرده است.

شی گفت که کشورها باید بر حفظ صلح و ثبات تمرکز کنند و از تلاش برای دستیابی به دستاوردهای خودخواهانه اجتناب کرده و آتش جنگ را شعله‌ور نکنند.

رئیس جمهور چین خاطرنشان کرد: ما باید شرایطی را برای بازگرداندن صلح ایجاد کنیم و از تشدید تنش‌ها خودداری کنیم.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ایران یکی از بزرگ‌ترین حملاتی را که جهان به چشم دیده، علیه اسرائیل انجام داد
  • رئیس‌جمهور: اگر اسرائیل خطا ‌کند پاسخی خواهیم داد که ‌پشیمان ‌شوند
  • عملیات اجرایی آماده سازی معابر نهضت ملی مسکن گرمسار آغاز شد
  • معاون حقوقی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با قدس: تحریم جدید از سوی اروپا بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • چین: کار زیادی پیش از نشست صلح اوکراین باید انجام شود
  • زلنسکی: بدون کمک آمریکا، شانس پیروزی نداریم
  • اظهارات زلنسکی بعد از حمله به اسرائیل: با ما هم مثل تل‌آویو رفتار کنید!
  • برای میزبانی از رئیس جمهور آماده ایم
  • زلنسکی: با اوکراین مثل اسرائیل رفتار کنید
  • آمادگی همزمان سه تیم عربستانی برای مذاکره با محمد صلاح