Web Analytics Made Easy - Statcounter

لندن با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد، از ایران به دلیل توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس شکایت کرد.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، در ادامه تنش‌زایی‌های کشورهای غربی در منطقه غرب آسیا، دولت انگلیس این بار در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل، ضمن مطرح کردن اتهامات بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، مدعی شد نیروهای ایرانی در آب‌های دریای عمان نفتکش آنها را توقیف کرده‌اند نه خلیج فارس.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لندن در این نامه شکایت به شورای امنیت، بدون پذیرفتن قصور در نحوه کشتی‌رانی در آب‌های سرزمینی ایران، ادعا کرد که هیچ مدرکی از برخورد این نفتکش با کشتی صیادی ایران وجود ندارد و اقدام ایرانی‌ها در توقیف آن غیرقانونی است.

به نوشته خبرگزاری «رویتزر» انگلیس با بیان اینکه تهدید ناوبری در گذرگاه‌های بین‌المللی غیرقابل قبول است، در ادامه این نامه نوشت: «این تهدید، یک تنش‌زایی بزرگ است و تنش‌هایی کنونی با ایران بسیار نگران‌کننده است».

البته لندن که با پاسخ قاطع ایران به دزدی دریایی آنها و توقیف غیرقانونی نفتکش «گریس 1» حامل دو میلیون بشکه نفت خام ایران در تنگه جبل‌طارق مواجه شده، در این شکوائیه تاکید کرد که حفظ آرامش اولویت آنهاست و به‌دنبال درگیری با ایران نیستند.

یک رونوشت از این نامه شکایت برای «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل نیز ارسال شده است.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه جمعه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: عصر امروز (جمعه ۲۸ تیر ) این نفتکش  انگلیسی را هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف کرد. (جزئیات بیشتر)

این در حالی است که دولت محلی جبل طارق که تحت حاکمیت لندن است روز 13 تیر، یک فروند نفتکش حامل نفت ایران به نام «گریس 1» را در مدیترانه توقیف کرده است. بهانه توقیف این کشتی، حمل نفت به سوی سوریه بوده که تحت تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار دارد. ایران این تحریم‌ها را به رسمیت نمی‌شناسد و شورای امنیت سازمان ملل نیز آنها را تصویب نکرده است.

اقدام انگلستان در شرایطی صورت گرفته که بسیاری آن را هم‌راستا با تحریم‌های نفتی واشنگتن علیه تهران، پس از اعلام خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ارزیابی می‌کنند. ایران با تاکید بر اینکه توقیف گریس 1 به منزله دزدی دریایی است، اعلام کرده که این اقدام لندن بی‌پاسخ نخواهد ماند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: انگلیس ایران سازمان ملل نفتکش انگلیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۶۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توخل به انگلیس برمی‌گردد: لندن نه، این بار منچستر!‏

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه منچستریونایتد دیشب برای دومین ‏فصل پیاپی به فینال جام حذفی صعود کرد ولی نمایش ضعیف آنها ‏مقابل کاونتری، تیمی که در چمپیونشیپ بازی می‌کند، باعث شد ‏فشارها بر اریک تن‌هاخ افزایش یابد. ‏

دیروز برخی گزارش‌ها در انگلیس مدعی بود که مالک جدید یونایتد، ‏جیم راتکلیف، از عملکرد فنی تیم زیر نظر اریک تن‌هاخ عصبانی است ‏و به محض پایان فصل جاری او را اخراج خواهد کرد. بر اساس این ‏گزارش‌ها تن‌هاخ با اطلاع از این برنامه مدیران باشگاه به آنها اعلام ‏کرده که خودش استعفا خواهد داد و نیازی به اخراج نیست. ‏

امروز نشریه آلمانی اشپورت بیلد ادعایی غیرمنتظره مطرح کرد و ‏گفت منچستریونایتد گزینه جذابی برای جانشینی تن‌هاخ در نظر ‏گرفته است: توماس توخل که از مدتی پیش رسما اعلام شد که در ‏پایان فصل بایرن مونیخ را ترک خواهد کرد علاقه زیادی به بازگشت به ‏لیگ برتر دارد و به اولین تماس‌های یونایتد پاسخ مثبت داده است. ‏

توماس توخل فصل گذشته را با نشستن روی نیمکت چلسی آغاز کرد ولی ‏خیلی زود اخراج شد و جای خود را به گراهام پاتر داد. او سپس در ‏حالی که یولیان ناگلزمان به شکلی ناگهانی از بایرن اخراج شده بود به ‏کشورش آلمان برگشت و هدایت تیم باواریایی را به عهده گرفت.‏

از طرف دیگر گفته می‌شود تن‌هاخ بعد از جدایی از یونایتد به ‏کشورش هلند برگشته و بار دیگر هدایت آژاکس را عهده‌دار خواهد ‏شد. تیمی که تن‌هاخ با عملکرد عالی روی نیمکت آن چهره شده بود. ‏

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • تصاویر عجیب از یورتمه اسب‌های زخمی در خیابان‌های لندن!
  • صحنه ای وهمناک در انگلیس؛ اسب های خونین در خیابان های لندن | عکس
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی
  • آرسنال، چلسی را به خاک و خون کشید
  • انتقاد شورای اروپایی و سازمان ملل از قانون ضد مهاجرتی انگلیس
  • سوناک افزایش هزینه‌های دفاعی را تایید کرد
  • آتش سوزی مرگبار در انگلیس
  • توخل به انگلیس برمی‌گردد: لندن نه، این بار منچستر!‏