Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با همکاری کنسرسیومی ایرانی-اروپایی، عملیات برداشت داده‌های گرانی‌سنجی و مغناطیس‌سنجی را در منطقه کپه‌داغ شرقی واقع در استان خراسان رضوی آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با همکاری کنسرسیومی ایرانی-اروپایی، عملیات برداشت داده‌های گرانی‌سنجی و مغناطیس‌سنجی را در منطقه کپه‌داغ شرقی واقع در استان خراسان رضوی آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

معاون امور اکتشاف مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در گفت‌وگو با شانا با اعلام این خبر گفت: این عملیات بر اساس تکلیف ابلاغی از طرف وزیر نفت و شورای عالی اکتشاف مبنی بر تعیین تکلیف تمامی حوضه‌های رسوبی در دستور کار قرار گرفته و مواردی مانند ضرورت کسب اطلاعات پایه، تکمیل اطلاعات اکتشافی و اهمیت کشف گاز به منظور تامین انرژی ناحیه شمال‌شرق کشور به دلیل دوری از مراکز اصلی تولید گاز، نقش راهبردی این پروژه را دوچندان کرده است.

 

«سیدعلی معلمی» درباره جزئیات اجرای این پروژه توضیح داد: قرارداد این پروژه با انجام مناقصه‌ای به شرکتی ایرانی واگذار شده که این شرکت برای بهره‌مندی از روش‌های نوین و دستگاه‌های به‌روز، یک شرکت اروپایی را نیز به عنوان شریک به‌کار گرفته است. عملیات برداشت گرانی‌سنجی و مغناطیس‌سنجی با هدف کاهش ریسک اکتشافی و اخذ داده‌های پایه در کپه‌داغ شرقی، در محدوده‌ای به وسعت تقریبا ۱۰ هزار کیلومتر مربع در استان خراسان رضوی اجرا می‌شود و زمان انجام پروژه نیز ۱۰ ماه در نظر گرفته شده است.

 

به گفته معلمی، این عملیات شامل ایجاد ۱۰ هزار ایستگاه گرانی‌سنجی و مغناطیس‌سنجی است که به‌صورت منظم و با فواصل یک کیلومتر در یک کیلومتر در محدوده شهرستان‌های درگز، کلات و سرخس طراحی شده است.

 

وی با بیان اینکه از نظر توپوگرافی، تغییرات شدیدی در کل منطقه وجود دارد به گونه‌ای که محدوده سرخس تقریبا هموار و مناطق جنوبی کلات و درگز کوهستانی است، ادامه داد: منطقه عملیات پروژه به صورت یک چندضلعی است که کوه‌های تندوره در شمال غربی آن قرار دارد، در قسمت میانی کوه‌های هزار مسجد واقع شده‌اند، قسمت جنوبی به سرخس می‌رسد و نیمه شرقی و شمال شرقی پروژه هم با کشور ترکمنستان هم‌مرز است.

 

معلمی درباره نحوه اجرای عملیات، با بیان اینکه بر اساس برنامه پیش‌بینی‌شده، عملیات در هشت گروه به‌طور همزمان اجرا خواهد شد و در هر ایستگاه، سه کمیت گرانی، مغناطیس و مختصات (نقشه‌برداری به‌صورت استاتیک) اندازه‌گیری می‌شود، افزود: نخست گروه نقشه‌برداری نقاط را پیاده می‌کند و سپس گروه‌های ژئوفیزیکی برداشت داده را انجام می‌دهند. داده‌های خام بعد از تخلیه از دستگاه‌ها، پردازش می‌شوند و داده‌های پردازش‌شده نیز در فرمت‌های مختلف (متنی و ژئوسافت) آماده می‌شوند. در نهایت نقشه‌های گرانی و مغناطیس شامل آنومالی بوگر و شدت میدان مغناطیسی برای کل منطقه تهیه خواهند شد./

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه روزنامه مقام معظم رهبری خراسان جنوبي زلزله مسجدسلیمان امام رضا ع شبستان یزد شیراز حائری اردبیل نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۶۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گندم از مزارع ایلام آغاز شد

اصغر باباخانی مدیر غله و خدمات بازرگانی استان ایلام در نشست ستاد تنظیم بازار استان اظهار کرد: کمیته برداشت گندم در استان فعال شده و قرار است هر کیلو گندم دروم با قیمت ۱۸۰ هزار ریال و گندم معمولی با قیمت هر کیلوگرم ۱۷۵ هزار ریال از کشاورزان خریداری شود.

وی ادامه داد: همه اقدامات لازم اعم از استانداردسازی و تنظیم و بازرسی باسکول‌ها در مراکز خرید گندم انجام شده است.

باباخانی تاکید کرد: در تمامی شهرستان‌ها نشست‌های هماهنگی به ریاست فرمانداران برگزار شده و از فرمانداران می‌خواهیم شهرستان را در بحث خرید محصولات کشاورزی همچون سال‌های قبل مدیریت کنند.

مدیر غله و خدمات بازرگانی استان ایلام اضافه کرد: سال گذشته ۴۸ هزار میلیارد ریال در قالب ۲۸ هزار سند برای خرید تضمینی گندم به کشاورزان پرداخت شده است.

به گفته باباخانی، تلاش می‌شود که در ذخیره سازی و خرید محصول گندم نهایت تلاش انجام شود.

وی ادامه داد: هزار و ۳۵ تن برنج با ستاد تنظیم، ۲ هزار و ۴۷۷ تن در عید نوروز و ۶۹۰ تن برنج وارداتی در سطح بازار استان توزیع شده است.

مدیر غله و خدمات بازرگانی استان ایلام خاطرنشان کرد: آرد مناسبتی ویژه ایام پایانی سال و عید نوروز به میزان ۴۲۰ تُن با کمک فرمانداران شهرستان‌های مختلف استان توزیع شد که با وجود جمعیت زیاد گردشگران در استان، خوشبختانه در این زمینه مشکلی پیش نیامد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام گفت: در آستانه یک رویداد بزرگ اقتصادی در استان هستیم و مجری خرید گندم شرکت بازرگانی کشور است که امیدواریم تلاش شود به موقع و بدون هیچ مشکلی کار برداشت گندم در استان به خوبی انجام شود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • بهره برداری از پروژه‌های عمرانی و آغاز عملیات فیبر نوری شهرستان میامی
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • آغاز برداشت ماهی از قفس در گلستان
  • آغاز برداشت ازگیل از باغ‌های خفر
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا در استخرهای دو منظوره شهرستان یزد
  • آغاز برداشت گندم از مزارع عنبرآباد
  • آغاز طرح احداث کمربندی غربی شهر ملارد
  • برداشت بیش از ۵۰ هزار تن گندم از مزارع خوزستان
  • آغاز کشت چغندر قند بهاره در مرودشت
  • برداشت گندم از مزارع ایلام آغاز شد