Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش شبکه الجزیره، یک روز بعد از اعلام موافقت ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان با استقرار نیروهای آمریکایی در این کشور به منظور "تقویت همکاری مشترک در دفاع از امنیت و ثبات منطقه‌ای" شبکه ان بی سی آمریکا فاش کرد، ارتش آمریکا انتقال تجهیزات و نیروها به پایگاه شاهزاده سلطان در عربستان را از ژوئن آغاز کرده و می‌خواهد دوباره از آن استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شبکه تلویزیونی آمریکا روز شنبه گزارش داد، عملا تعدادی نیروی آمریکایی در پایگاه مذکور حضور دارند و تعداد آنها بعد از رسیدن اسکادران هوایی آمریکا به پایگاه از ۵۰۰ تن فراتر خواهد رفت.

این شبکه به نقل از مقامات نظامی آمریکا گزارش داد، طی هفته‌های آتی شاهد استقرار جنگنده‌ها و سامانه‌های دفاع موشکی خواهیم بود.

این منابع افزودند، عربستان با پرداخت برخی هزینه‌های مالی لازم و ضروری این استقرار موافقت کرده است.

فرماندهی مرکزی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، مایک اسپر، وزیر دفاع موقت این کشور مجوز انتقال تجهیزات و نیروها را صادر کرده است.

این فرماندهی روز شنبه نیز توییت کرد، استقرار نیروها در عربستان با هماهنگی و دعوت ریاض مطرح شد و سپس اسپر با آن موافقت کرد.

این فرماندهی افزود: این تحرک بازدارندگی مضاعفی را به ما می‌دهد و توانمندی ما را در حمایت از منافع و نیروهایمان دو چندان می‌کند. این تحرک همچنین عمق عملیاتی و شبکه‌های لجستیکی فراهم می‌کند.

طبق بیانیه این فرماندهی، مداوم وضعیت نیروها در منطقه ارزیابی شده و با مقامات سعودی برای اعمال و اجرای اصول آمریکا در مواقع مناسب هماهنگی خواهند کرد.

براساس گزارش مجله نیوزویک آمریکا در نوامبر ۲۰۱۷، تعداد سربازان آمریکایی و کارمندان فعال وزارت دفاع این کشور در عربستان به ۸۵۰ تن می‌رسید.

آمریکا بزرگترین پایگاه‌های نظامی خود را خلیج فارس دارد به طوریکه در کویت بیشترین سربازان آمریکایی را مستقر کرده، همچنین در قطر بزرگترین پایگاه نظامی در خارج را دارد و ناوگان پنجم دریایی آمریکا نیز در بحرین مستقر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آمریکا عربستان سامانه های موشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۷۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی در رده درجه دار نیرو استخدام می‌کند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، براساس اعلام فرماندهی انتظامی استان داوطلبان متولد سال ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۵ می‌توانند با مراجعه به مدیریت گزینش و استخدام مستقر در مرکز استان‌ها و نمایندگی‌های گزینش در ستاد انتظامی شهرستان‌ها برای ثبت نام اقدام کنند.
مدارک لازم برای ثبت‌نام حضوری در مقطع درجه داری مرد: 
اصل مدارک به همراه یکبرگ تصویر (کپی)
عکس جدید ۴×۳ زمینه سفید ۴ قطعه
شناسنامه و کارت ملی متقاضی 
شناسنامه و کارت ملی پدر و مادر متقاضی 
شناسنامه و کارت ملی همسر متقاضی (درصورت متأهل بودن) شناسنامه فرزند
عقدنامه (درصورت متأهل بودن)
مدرک تحصیلی دیپلم
دانش آموزان سال دوازدهم اشتغال به تحصیل دوازدهم و ریزنمرات دهم و یازدهم ارائه کنند.

دیگر خبرها

  • استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • روسیه: استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی+ فیلم/پیش بینی رسانه آمریکایی از نزدیک بودن شکست اوکراین در برابر روسیه
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی
  • شکست سنگین عربستان در جام ملت ها/ شروع مقتدرانه عراق
  • فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی در رده درجه دار نیرو استخدام می‌کند
  • ادعای فرماندهی مرکزی آمریکا درباره مقابله با دو پهپاد یمنی
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به پایگاه اشغالگران در الجلیل
  • وزیر خارجه اسرائیل : تل آویو به دنبال حمله دیپلماتیک به ایران است / به ۳۲ کشور پیام فرستادیم / پیش از آن که خیلی دیر شود، ایران باید متوقف شود
  • وزیر خارجه اسرائیل: تل‌آویو به دنبال حمله دیپلماتیک به ایران است