Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@19:27:02 GMT

۱۶ هزار تن گندم در مهاباد خریداری شد

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۷۳۰۳

۱۶ هزار تن گندم در مهاباد خریداری شد

جعفر ایمانیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مدت زمان پرداخت وجه گندم‌کاران، حداکثر ۱۰ روز پس از معرفی به بانک بوده که این امر در رضایتمندی کشاورزان موثر است.

وی با بیان اینکه هشت مرکز کار خرید گندم را در این شهرستان برعهده دارد، اضافه کرد: نرخ خرید تضمینی گندم به ازای هر کیلوگرم ۱۷ هزار ریال تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد اظهار داشت: تمامی مراکز خرید گندم این شهرستان از ساعت هشت صبح تا هشت شب گندم کشاورزان را تا اواسط شهریورماه تحویل می‌گیرند.

وی تاکید کرد: به علت مبارزه به موقع با آفت سن و بارش‌های پاییزی و بهاره مناسب، کیفیت و وضعیت مزارع گندم این شهرستان مطلوب بوده و پیش بینی می‌شود که میزان برداشت محصول در مقایسه با پارسال افزایش داشته باشد.

ایمانیان، میانگین تولید گندم در مزارع دیم مهاباد را یک‌هزارو ۴۰۰ کیلوگرم در هکتار و در مزارع آبی را سه‌هزار و ۴۰۰ کیلوگرم در هکتار اعلام کرد.

وی اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده پیش بینی می‌شود امسال ۶۱ هزار و ۹۱۳ تن گندم در این شهرستان تولید شود که از این مقدار ۶۱ هزار و ۵۰۰ تن مازاد بر نیاز کشاورزان است.

سال گذشته ۵۸ هزار و ۸۷۶ تُن گندم از کشاورزان مهابادی خریداری و ۷۹۰ میلیارد ریال بابت خرید تضمینی آن به گندم‌کاران پرداخت شد.

این شهرستان با داشتن بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی یکی از قطب‌های مهم کشاورزی آذربایجان‌غربی است که در ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/۲۰۹۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم کشاورزی خرید تضمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۷۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی‌کشاورزی مهاباد به کشت غلات اختصاص یافت

 

صلاح‌الدین حق‌گوی مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت: در سال زراعی ۱۴۰۲ _۱۴۰۳، در مجموع ۵۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی‌کشاورزی به کشت غلات از جمله گندم و جو اختصاص داده شده که از این میزان ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار بصورت آبی و ۴۵ هزار هکتار بصورت دیم کشت شده است.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به بارندگی‌هایی که در فروردین‌ماه داشتیم اگر این بارندگی‌ها در اردیبهشت‌ماه تداوم داشته باشد بین ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تن گندم در شهرستان تولید شود.

حق‌گوی تصریح کرد: همچنین تاکنون بیش از ۲۳ هزار هکتار از مزارع گندم و جو در مهاباد علیه آفت سن مادری سم‌پاشی شده است. 

نیمه اول خردادماه مبارزه با آفت سن گندم در مزارع شهرستان مهاباد پایان می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • حال خوب مزارع گندم به لطف باران
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود
  • آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع شادگان  
  • خرید محصولات پاییزه در خوزستان از ۵۳۶ هزار تن گذشت
  • بیش از ۵۳۰ هزار تن محصولات پاییزه در خوزستان خریداری شد
  • ۵۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی‌کشاورزی مهاباد به کشت غلات اختصاص یافت