Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیأت ورزشی جانبازان و معلولان تربت حیدریه گفت: در این رقابت‌ها تیم تربت حیدریه به عنوان نایب قهرمان استان و نماینده خراسان رضوی حضور دارد.

عباس نجاتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد اعضای تیم اعزامی ما ۱۲ نفر هستند که برای تهیه خوابگاه در تهران مشکلی نداریم و اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه نیز تأمین وسیله رفت و آمد آنان را متقبل شده است اما بقیه هزینه‌ها به عهده خودمان است که به دنبال یافتن فرد خیر یا اسپانسر برای تأمین صد میلیون ریال هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هم اکنون بیش از ۱۰ هزار ورزشکار در قالب ۴۰ هیأت ورزشی در تربت حیدریه فعالیت دارند.
شهرستان تربت حیدریه دارای ۵۴ هزار و ۱۹۴ نفر جوان است که معادل سه درصد جمعیت جوانان استان را تشکیل می‌دهند و از این نظر پنجمین شهرستان استان به شمار می‌رود.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
۶۱۲۱/۷۰۷۹/‏۶۰۵۳

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۷۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حق پرستاری بهزیستی فروردین ۱۴۰۳ واریز شد | جزئیات واریز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی مستمری حق پرستاری

سازمان بهزیستی کشور عملیات واریز نخستین مرحله حق پرستاری معلولان شدید و معلولان آسیب نخاعی را آغاز کرد.

کمک هزینه حق پرستاری فروردین و اردیبهشت معلولان آسیب نخاعی به مبلغ ۲ میلیون و صد هزار تومان واریز شد.

همچنین حق پرستاری فروردین معلولان بسترگرای خانواده محور نیز به مبلغ ۲ میلیون و صد هزار تومان واریز شد و قرار است مبلغ اردیبهشت ماه نیز به زودی پرداخت خواهد شد.

گفتنی است؛ مابه‌التفاوت حق پرستاری فروردین سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۶۰۰ هزار تومان به حساب معلولان آسیب نخاعی و بسترگرا واریز شد.

بنا به اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها، مرحله نخست واریز مستمری سال ۱۴۰۳ مددجویان سازمان بهزیستی کشور با احتساب افزایش ۳۰ درصدی آن واریز شد.

مستمری فروردین‌ماه مددجویان سازمان بهزیستی با افزایش ۳۰ درصدی نسبت به سال گذشته و با ارقام زیر به حساب مددجویان واریز شد:

یک نفره ۹۹۳۷۲۰ تومان

دو نفره ۱۴۱۹۰۰۰ تومان

سه نفره ۱۹۸۷۴۴۰ تومان

چهار نفره ۲۵۵۵۲۸۰ تومان

پنج نفره ۳۱۲۳۱۲۰ تومان

گفتنی است این نخستین واریزی سازمان هدفمندی یارانه‌ها بدون واسطه‌گری سازمان بهزیستی کشور است که با چند روز تاخیر به حساب مددجویان آمده است.

براساس آخرین تغییرات، موعد واریز مستمری معلولان، بیستم هر ماه تعیین شده است.

با آغاز سال جدید، بودجه حوزه توانبخشی افراد دارای معلولیت و جانبازان جنگ تحمیلی نیز اعلام شد. این بودجه و شیوه واریز آن، اما حکایت از سالی سخت برای معلولان، به ویژه افراد با آسیب نخاعی و شدت معلولیت‌های شدید و خیلی شدید دارد.

جانبازان در سال جدید و مطابق با حقوق قانون کار و درصد جانبازی، حق پرستاری دریافت می‌کنند. در جدول اعلامی، کف مبلغ پرداختی به جانبازان، از ۳ میلیون و ۵۹۱ هزار تومان تا جانبازان با شدت معلولیت خیلی شدید مبلغ ۲۱ میلیون و ۵۴۶ هزار تومان تعیین شده است.

در حالی که جانبازان بر اساس شاخص‌های معین و دستورالعمل، حق پرستاری نسبتا مناسبی دریافت می‌کنند، سازمان بهزیستی چنین الگو و شاخص و دستورالعمل درستی را ملاک و معیار خود قرار نمی‌دهد و از همین رو حقوق افراد دارای معلولیت تضییع می‌گردد.

حق پرستاری معلولان تنها ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و معادل یک دهم حق پرستاری جانبازان است؛ در صورتی که نیاز‌ها و هزینه‌های هر دو گروه یکسان می‌باشد. حق پرستاری در جانبازان متناسب با شدت معلولیت و حتی به اعضای خانواده آنها نیز پرداخت می‌شود. اما حق پرستاری در معلولان فقط به معلولیت شدید و خیلی شدید تعلق می‌گیرد و معلولان متوسط و خفیف و همچنین معلولیت بینایی و شنوایی از حق پرستاری محروم هستند و حدود ۲۰۰ هزار نفر از معلولان واجد شرایط نیز پشت نوبت حق پرستاری قرار دارند.

حق پرستاری جانبازان در ابتدای هر سال و برمبنای حداقل حقوق و دستمزد تعیین و پرداخت می‌شود، اما حق پرستاری معلولان بدون لحاظ حداقل حقوق و دستمزد و چند ماه پس از آغاز سال جدید تعیین و پرداخت می‌شود. در دو سال اخیر، مابه‌التفاوت آن به سال‌های بعد منتقل شده است. این موضوع مشکلات زیادی را برای معلولان و خانواده‌هایشان ایجاد می‌کند.

جمعی از فعالان حقوق معلولان، به ویژه معلولان با درجه شدید و خیلی شدید معتقد هستند سازمان بهزیستی کشور باید شرایط را جهت متناسب سازی حق پرستاری به درستی اجرا کند تا در عین شباهت‌های فراوان پرستاری و درمان، تبعیضی در حوزه دریافتی این دو گروه نباشد.

منبع: شهرآرانیوز

tags # اخبار اجتماعی سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • پنبه‌کاران تربت‌حیدریه ۱۰ تن بذر یارانه‌ای دریافت کردند
  • حق پرستاری بهزیستی فروردین ۱۴۰۳ واریز شد | جزئیات واریز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی مستمری حق پرستاری
  • توقیف ۴۲ تن رب غیر بهداشتی در تربت حیدریه
  • گردشگری بومی و نقش آن در شکوفایی اقتصاد مناطق
  • هیات دوچرخه سواری البرز پیست ندارد/ ضرورت نگاه ویژه به این رشته
  • ساختمان‌های تاریخی اداره نوغانداری تربت حیدریه ثبت ملی شد
  • انجام حدود۱۰ هزار تست تشخیصی بیماری سل در گاوداری‌های شهرستان تربت حیدریه
  • جشن دانش آموزان شهر نسر بخش رخ شهرستان تربت حیدریه در حمایت از اقدام تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • ساختمان‌های تاریخی نوغانداری تربت حیدریه ثبت ملی شد
  • ساختمان‌های تاریخی اداره نوغانداری تربت‌حیدریه ثبت ملی شد