Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه  ، لقمان خسروپور آذر سرپرست فرمانداری بوکان در مراسم اعطای حکم دریافت مستمری به دو نفر از بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر این شهرستان، بر لزوم فراگیری این صندوق بیمه‌ای در میان روستائیان تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه دولت میزان یارانه قابل توجهی را به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اختصاص داده است، این بیمه می‌تواند بهترین و به صرفه‌ترین گزینه برای روستائیان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او فراگیری این صندوق بیمه‌ای در روستا‌ها را در گرو فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مناسب دانست و نقش رسانه‌ها در این حوزه را موثر و حیاتی خواند و افزود: رسانه‌ها می‌توانند با تشریح و معرفی هرچه بیشتر خدمات این صندوق بیمه ای، گامی موثر در زمینه رفاه اجتماعی کشاورزان و روستائیان بردارند.

در ادامه، ابراهیم نادری کارگزار معین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر بوکان گفت: هم اکنون حدود ۵۰۰۰ نفر در این شهرستان، تحت پوشش بیمه‌ای این صندوق هستند که از این نظر بوکان در مقایسه با آمار استانی در وضعیت مناسبی قراردارد، اما در مقایسه با آمار کشوری وضعیت مطلوبی ندارد.

او بازنشستگی، مستمری از کارافتادگی، مستمری بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای را از مزایای بیمه‌ای این صندوق برشمرد و تاکید کرد: نبود خدمات درمانی از کاستی‌های این بیمه محسوب می‌شود که اقداماتی نیز برای ایجاد این نوع خدمات آغاز شده است.

او همچنین، شرایط عضویت در این صندوق را تابعیت جمهوری اسلامی و داشتن سن ۱٨ تا ۵۰ سال عنوان کرد و افزود: جامعه هدف، تمام روستائیان و عشایر بدون شغل و ساکنان شهر‌های زیر ۲۰هزار نفر می‌باشد.

به گفته نادری، مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، دامپزشکان، کشاورزان غیرساکن در روستا، رانندگان بین شهری، کارکنان مراکز کشاورزی و فعالان حوزه دستی و گردشگری نیز می‌توانند از مزایا این صندوق بهره‌مند شوند.

در پایان این مراسم که با حضور اصحاب رسانه در فرمانداری بوکان برگزار شد، حکم دریافت مستمری دو نفر از بیمه شدگان این صندوق به آن‌ها اعطا شد. خانواده یک روستایی بیمه شده که فوت کرده و یک مرد روستائی نیز که دچار از کارافتادگی شده بود، مشمول دریافت مستمری و مزایا بازنشستگی از این صندوق شدند.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور از سال ۱۳٨۴ و زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت می‌کند.

این صندوق در سال ۱۳٨۶ در بوکان فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر دارای چهار کارگزاری در بخش‌های مرکزی و سیمینه این شهرستان می‌باشد.   انتهای پیام/م     اعطای حکم بازنشستگی در بوکان 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۷۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیماران مبتلا به اس‌ام‌ای از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد اسماعیل کاملی، در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر سازمان بیمه سلامت چه خدماتی به بیماران SMA ارائه می دهد گفت: با تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، بیماران مبتلا به اس ام ای درصورتی که اطلاعات بیمار در سامانه بیماری های نادر وزارت بهداشت (RDA) ثبت شده باشد، از مزایای صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج بهره مند می شوند. 

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص پوشش دارویی این بیماران گفت: بعد از معرفی بیمار به منظور دریافت دارو از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت به سازمان بیمه سلامت، فارغ از نوع بیمه پایه، با مراجعه بیمار به داروخانه های منتخب از مزایای صندوق بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: بیماران مبتلا به هر سه تیپ بیماری SMA TYPE1, SMA TYPE2, SMA TYPE3 از مزایای صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج در خصوص خدماتی از جمله آزمایش، پرتوپزشکی، توانبخشی، خدمت پزشک، ویزیت و دارو (بر اساس ضوابط ابلاغی) بهره مند می شوند. 

کاملی تاکید کرد: بیماران منتسب به نشان بیماری SMA می توانند با رعایت ضوابطی از مساعدتهای موردی تبصره ذیل ماده 9 اساسنامه صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج با ارائه مدارک و مستندات به ادارات کل استانی، پس از طرح و بررسی و در صورت تایید در کمیته های مربوطه برای خدمات خارج از ضوابط ابلاغی بهره مند شوند.

 وی تاکید کرد: هرگونه تغییر آتی در نحوه پوشش مبتنی بر ضوابط ابلاغی از مبادی ذیصلاح خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شارژ ۹ میلیونی حساب حقوق این بازنشستگان
  • عضویت ۱۰ هزار همدانی در صندوق بیمه کشاوران، روستائیان و عشایر
  • عضویت  ۱۰ هزار روستایی،کشاورز و عشایر همدانی در صندوق بیمه اجتماعی
  • با هدف ترویج فرهنگ کار خیر و تکریم خیرین جشنواره ی ملی رسانه ای مهرآفرین برگزار می شود.
  • افزایش سن بازنشستگی در سال ۱۴۰۳ تعیین تکلیف می‌شود؟
  • بهره مندی بیماران SMA از مزایای صندوق بیماری‌های خاص-صعب‌العلاج
  • بهره مندی بیماران SMA از مزایای صندوق صعب‌العلاج
  • بهره‌مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج
  • بهره مندی بیماران «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • بهره مندی بیماران مبتلا به اس‌ام‌ای از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج