Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-19@20:59:24 GMT

انگلیس از ایران به شورای امنیت شکایت کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۷۴۱۲

صراط:

به گزارش مهر به نقل از رویترز، وزارت خارجه انگلیس با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل اتهاماتی را علیه ایران مطرح کرد.

در این نامه انگلیس مدعی شده که توقیف نقتکش آن‌ها توسط نیروهای ایرانی در آب‌های دریای عمان صورت گرفته است نه خلیج فارس و هیچ مدرکی از برخورد این نفتکش با کشتی صیادی ایران وجود ندارد و لذا اقدام ایرانی‌ها در توقیف نفتکش مذکور غیرقانونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انگلیس در این نامه همچنین بدون اشاره به اقدام مشابه این کشور در توقیف نفتکش ایرانی در جبل الطارق، مدعی شده که تهدید ناوبری در گذرگاه‌های بین‌المللی غیرقابل قبول است و این تهدید، یک تنش‌زایی بزرگ و نگران‌کننده محسوب می‌شود.

علاوه بر شورای امنیت، یک رونوشت از این نامه نیز برای «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل ارسال شده است.

ارسال نامه شکوائیه انگلیس به شورای امنیت، پس از جلسه روز گذشته کمیته واکنش اضطراری دولت انگلیس موسوم به کبرا صورت گرفته است.

پیش از این نیز جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس در گفت وگوی تلفنی با محمدجواد ظریف، همتای ایرانی خود ضمن ابراز ناخرسندی از اقدام ایران، خواستار اقدام عملی تهران برای کاهش تنش‌ها شده بود.

جمعه شب گذشته نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بنا به درخواست سازمان بنادر و امور کشتیرانی استان هرمزگان کشتی انگلیس به نام «استِنا ایمپروstena impero» را به دلیل حادثه‌آفرینی، خاموش کردن سیستم موقعیت‌یاب و دفع پسماند نفتی توقیف کرد و این موضوع با واکنش مقامات انگلیسی روبرو شده است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: شکایت ایران سازمان ملل نفتکش توقیف صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۷۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده روسیه در شورای امنیت : آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است

نماینده روسیه در شورای امنیت با اشاره به جنگ غزه و بالا گرفتن تنش‌ها میان جمهوری اسلامی ایران و رژیم صهیونیستی گفت: «خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد».

به گزارش ایسنا، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست امروز سازمان ملل درباره عضویت کامل فلسطین در شورا تصریح کرد: «اسرائیل کاروان های بشردوستانه در غزه را هدف قرار می دهد و مانع کار آنها می شود.»

نماینده روسیه در شورای امنیت تأکید کرد: «آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است.»

نبنزیا در ادامه با اشاره به تحولات جنگ غزه و بالا گرفتن تنش‌ها میان جمهوری اسلامی ایران و رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: «خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد».

نماینده روسیه در سازمان ملل گفت: ما حمله اسرائیل به شورای امنیت و دبیرکل را رد می کنیم. از همه اعضای شورای امنیت می‌خواهم به عضویت کامل فلسطین رای دهند.

همزمان نماینده انگلیس در شورای امنیت در سخنانی بدون محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق گفت: «پاسخ ایران به اسرائیل را محکوم می کنیم و مصمم به حفظ ثبات در منطقه هستیم!».

نماینده انگلیسی تصریح کرد: «حمله ۷ اکتبر را محکوم می کنیم و خواهان آزادی فوری همه اسیران هستیم. نوار غزه شاهد یک بحران انسانی ناگوار و فزاینده است.»

وی اضافه کرد: «از راهکار دودولتی که امنیت و ثبات فلسطینی ها و اسرائیل را تضمین می کند، حمایت می کنیم. ما بر تعهد خود به یک کشور مستقل و قابل زندگی فلسطین تاکید می کنیم. ما باید بر عناصری تمرکز کنیم که امکان صلح پایدار را فراهم می کند.

نماینده انگلیس در شورای امنیت خاطرنشان کرد: لندن بار دیگر از اسرائیل می‌خواهد فوراً شهرک‌سازی را متوقف کند.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین
  • ۶ پیشنهاد امیرعبداللهیان در شورای امنیت سازمان ملل چه بود؟
  • اسرائیل: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اقدام سیاسی است
  • نماینده روسیه در شورای امنیت : آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است
  • نشست شورای امنیت با موضوع عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل/
  • پیام‌هایی که ایران برای آمریکا ارسال کرد
  • 15 تصویر پیشنهادی برای تبلت نماینده اسرائیل در سازمان ملل
  • ماجرای نامه عجیب خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها!
  • نامه عجیب خروج ایران از شورای بین المللی موزه ها / امضای مصوبه ‏ای با چشم‌‏های بسته
  • نامه عجیب خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها؛ اشتباه بزرگ؟