Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@09:36:53 GMT

استقرار روحانی در اغلب روستاهای شهرستان دشتی

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۷۴۳۳

استقرار روحانی در اغلب روستاهای شهرستان دشتی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالحسین مصلح صبح یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان دشتی ضمن گرامیداشت پنجم مرداد اقامه اولین نماز جمعه در کشور از تلاش‌های دستگاه‌های اجرایی در اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح شهرستان تقدیر و تشکر کرد.

امام جمعه خورموج با بیان اینکه باید مردم را به نماز جمعه تشویق و ترغیب کنیم، بر ضرورت اهمیت برپایی نماز جمعه در سطح جامعه تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه حضور مسئولین در صف‌های نماز جماعت تقویت شود، ادامه داد: نشانه‌هایی به اهمیت نماز جمعه در کتب دینی وارد شده است و دفاع از مرزها و تمامیت ارضی وظایف اصلی نظام اسلامی است.

مصلح ادامه داد: در حال حاضر سه مدرسه حوزه علمیه در شهرستان وجود دارد که منشأ آثار و برکات در منطقه هستند.

وی با اشاره به اینکه اکثر مساجد دارای روحانی هستند، ادامه داد: با پیگیری‌های به عمل آمده در بیشتر روستاهای شهرستان روحانی مستقر هستند.

مصلح خاطرنشان کرد: تعامل خوبی بین دانشگاه، آموزش و پرورش و حوزه علمیه وجود دارد.

وی با بیان اینکه در بیشتر روستاها خانه عالم وجود دارد، بیان کرد: همه مدیران اهتمام ویژه نسبت به مسئله نماز جمعه داشته باشند.

مصلح خاطرنشان کرد: شرکت در نماز جمعه عبادت است و سبب آمرزش گناهان می‌شود و محل مسائل اخلاقی، اعتقادی و سیاسی روز است.

کد خبر 4671792

منبع: مهر

کلیدواژه: روحاني بوشهر امام جمعه خورموج دشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۷۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت الله نورمفیدی در گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک: فضای محتوایی نماز جمعه نباید وارد فضای جناحی و گروهی شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان در این گردهمائی با بیان اینکه ائمه جمعه نمایندگان علما و بزرگان دین از صدر اسلام تا کنون هستند افزود : امروز هم ائمه جمعه نمایندگان نظام‌ مقدس جمهوری اسلامی هستند و به همین دلیل بار مسئولیت آنان بسیار سنگین است.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی افزود : انجام این وظیفه سنگین نیز پشتوانه قوی می‌خواهد و آن پشتوانه اتکال و اتکاء به خداوند خواهد بود.

او گفت : در دنیای امروز که جهان سلطه تمامی اصول و اعتقادات ادیان الهی را زیر پا گذاشته است اتکال و اتکاء به خداوند تحمل مشکلات را آسان می کند.

آیت الله نورمفیدی همچنین با بیان اینکه نماز جمعه باید عامل اتحاد باشد تاکید کرد : نماز جمعه به هیچ عنوان نباید وارد فضای پایین دستی ، جناحی و گروهی شود و باید فضای عمومی و محتوایی نماز جمعه به گونه ای باشد که همه سلایق سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و گروه‌های مختلف اجتماعی وارد نماز جمعه شوند.
او گفت : مسجد نقش محوری در هدایت جامعه دارد و باید شایسته ترین طلبه ها که در این زمینه آموزش دیده اند ، برای امام جماعت مساجد تعیین شوند.
نماینده ولی فقیه در گلستان مهمترین امتیازات گلستان را همزیستی مسالمت آمیز و وحدت و همدلی شیعه و سنی در آن بیان کرد.

دیگر خبرها

  • کشتار غیرمجاز دام در روستاهای گردشگری معضل جدی است
  • فضای محتوایی نماز جمعه نباید وارد فضای جناحی و گروهی شود
  • آیت الله نورمفیدی در گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک: فضای محتوایی نماز جمعه نباید وارد فضای جناحی و گروهی شود
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • رقابت‌های منطقه‌ای قرآن، عترت و نماز مدارس دلیجان
  • نماز جمعه فلسطینی‌ها در مسجد ویران شده شهر رفح
  • تأکید بر ارتباط ستاد نماز جمعه و جامعه علمی و نخبگانی
  • صنایع کم‌آب می‌تواند در قزوین پا بگیرد
  • صنایع کم‌آبی می‌تواند در قزوین پا بگیرد
  • زکات موجب افزایش رزق و برکت در زندگی می‌شود