Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت سیاست‌های آمریکا در زمینه ترور اقتصادی ونزوئلا براساس قوانین بین‌المللی قابل قبول نیستند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه که به ونزوئلا سفر کرده است، روز شنبه در نشست وزرای کشور‌های عضو جنبش غیرمتعهد‌ها (عدم تعهد) در کاراکاس، افزود: تلاش‌های آمریکا برای سرنگون کردن دولت مشروع ونزوئلا نقض آشکار قوانین بین‌المللی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ترور اقتصادی ضد دولت مشروع ونزوئلا اجرا شده است. دارایی‌های دولت مشروع این کشور به کرات در اختیار رئیس جمهور خودخوانده قرار گرفته است. تحریم‌ها ظرفیت‌های بخش‌های مالی، نفتی و معدنی را به طور جدی محدود کرده‌اند.

به گفته این دیپلمات روس، در نتیجه این اقدامات به اقتصاد ونزوئلا تا بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار ضرر وارد شده است. ریابکوف افزود: به هرحال اکثریت اعضای جامعه بین‌المللی به این موارد بی‌توجه مانده‌اند.  تردیدی درباره مشروعیت دولت ونزوئلا وجود ندارد.

خورخه آریزا، وزیر امور خارجه ونزوئلا، نیز در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه این نشست، گفت نیرو‌های خارجی به دنبال سرنگون کردن دولت‌‌های مشروع ونزوئلا، سوریه، ایران، کره شمالی و کوبا هستند.

وی افزود: ونزوئلا - درست مانند کوبا، ایران، سوریه، نیکاراگوئه و کره شمالی - قربانی مداخله‌جویی بیگانگانی شده است که خواهان انتقال قدرت به دولت‌هایی هستند که منافع آن‌ها را تامین می‌کنند.

آریزا تاکید کرد مردم ونزوئلا حق دارند بدون فشار‌های خارجی درباره سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روسیه ونزوئلا آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۷۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه ایران وارد نیویورک شد

به گزارش جماران از وزارت خارجه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه رایزنی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت مظلوم فلسطین، دقایقی قبل، به منظور شرکت در نشست شورای امنیت در خصوص فلسطین و نیز استمرار رایزنی‌ها با مسؤلان بین‌المللی، وارد فرودگاه جان اف کندی نیویورک شد. 

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان در این سفر ضمن سخنرانی در جلسه شورای امنیت، ملاقات با دبیر کل سازمان ملل متحد، با سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در محل سازمان ملل خواهند داشت. انجام چندین ملاقات دوجانبه و مصاحبه مطبوعاتی نیز از دیگر برنامه‌های وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این سفر خواهد بود.

دیگر خبرها

  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • وزیر خارجه ایران وارد نیویورک شد
  • رضایی: نقش دولت باید از متصدی به سیاست‌گذار تغییر کند
  • رشد دیپلماسی منطقه‌ای سیاست دولت است
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه
  • ریابکوف: جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای نخواهد داشت
  • حضور وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس
  • ریابکوف: غرب بداند که با یک قدرت هسته‌ای بزرگ روبروست
  • انتقاد امیرعبداللهیان از همتای آلمانی | به جای محکومیت اقدام مشروع ایران ...
  • واکنش کنعانی به نقش اردن در رهگیری پرتابه‌ها و احضار کاردار؛ اقدام مشروع ایران باید مورد حمایت و تایید کشور‌های منطقه قرار بگیرد + فیلم