Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نمایش «پل» به نویسندگی و کارگردانی «مهربان انصاری» این شب‌ها در تماشاخانه آژمان روی صحنه رفته و تا آخرین روز از تیر ماه روی صحنه می‌رود. تاریخ انتشار: 09:33 - 30 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۴۵۸۷

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، نمایش "پل" به نویسندگی و کارگردانی "مهربان انصاری" این شب‌ها در تماشاخانه آژمان روی صحنه رفته و تا آخرین روز از تیر ماه روی صحنه می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایش به بیان مشکلات کودکان بی سرپرست و مشکلات خانواده‌هایی می‌پردازد که برای فرزندخواندگی به دنبال ایجاد شرایط مناسب هستند، این نمایش نخستین تجربه انصاری در عرصه کارگردانی محسوب می شود. 

البته انصاری در این نمایش علاوه بر نویسندگی و کارگردانی، تهیه کنندگی، طراحی لباس و بازیگری اثر را نیز بر عهده دارد، بخش هایی که هر کدام به طرز عجیبی مهمترین نقاط ضعف این اثر نمایشی محسوب می‌شود.

نمایشنامه پل نقطه ضعف اصلی این اثر است، نمایشنامه مشخصاً از لحاظ ساختاری به شدت مشکل داشته و نه به ساختار مرسوم ارسطویی وفادار است و نه اثری ساختارشکنانه و مدرن محسوب می‌شود، فارغ از ساختار غیراستاندارد متن، موضوع به شدت کلیشه بوده و هیچ نقطه اوجی ندارد.

از سویی کاراکترهای نمایش به واسطه نبود متن مناسب به هیچ وجه تعریف مشخصی از خود ارائه نمی دهند، شخصیت‌ها بدون پیشینه بوده و بیشتر به ادای کلمات و جملات نویسنده اثر می پردازند.

همچنین ضعف نمایشنامه در ضعف دو چندان بازی بازیگران تکرار شده و نمایش پل به اثری خسته کننده مبدل می شود، بازیگران این اثر به طور حداکثری با اولین و پایه‌ای‌ترین اصول بازیگری هم بیگانه بوده و از لحاظ بیان و بدن مشکلات اساسی دارند.

کارگردانی نمایش هم در ادامه همین اتفاقات پیش می رود، اثر به طور کلی کارگردانی خاصی در خود نمی بیند، کارگردانی اثر از سبک و ساختار مشخصی تبعیت نکرده و در هدایت بازیگران هم کاملاً ناکام مانده است، البته شاید بتوان این اتفاق در تجربه اول کارگردان دانست اما با توجه به سابقه حضور چند ساله وی در عرصه تئاتر نمیتوان این حد از مشکلات را توجیح کرد. 

بدون شک اثری همچون پل در تماشاخانه‌ای که برای مخاطب احترام حداقلی را هم قائل نیست به کسالت ختم می شود، مخاطبی که اثری این چنین را باید در اتاقی کوچک و در بسته بدون سیستم سرمایی و تنها با یک پنکه پشت سر بگذارد.

در این میان نکته اصلی جایگاه شورای ارزشیابی تئاتر است، مشخص نیست اعضای این شورا آیا واقعا نمایش پل را به تماشا نشسته اند؟، آیا این نمایش از نگاه آنها ملاک‌های اولیه را برای روی صحنه رفتن داراست، مهمتر اینکه آیا سالن آژمان از دیدگاه آنها سالن مناسبی برای تماشای تئاتر است؟.

چرخیدن چرخ تئاتر خصوصی  تماشاخانه های ریز و درشت شهر تهران یکی از نقاط مشترک تمامی اهالی تئاتر است اما آیا باید برای حرکت این چرخ همه چیز را فدا کرد؟ و این میان مخاطبی که از هر لحاظ فریب خورده باید به چه کسی مراجعه کند؟.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نمایش پل اخبار تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۷۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دروغ پارلمانی» به شهرزاد آمد/ با دروغ همه چیز به دست میاد!

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ نمایش «دروغ پارلمانی» به تهیه کنندگی بهمن هاشمی و طراحی و کارگردانی سهیل حاتمی و از شب گذشته، اجرا‌های خود را در پردیس تئاتر شهرزاد آغاز کرد؛ این نمایش تا پنجم خردادماه هرشب راس ساعت ۲۱:۳۰ در سالن شماره ۳ پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

محسن رضوی نیا، مهسا احمدپور، رضا امانلو، پردیس کریمی، پویان پوینده، فاطمه عباسی، ناهید عبدالمحمدی، مسعود روشن و سالار آذریان بازیگران نمایش به «دروغ پارلمانی» می‌باشند.

«دروغ پارلمانی» برداشتی از نمایشنامه به دنبال دروغگو اثر دیمیتریس پساتاس، نمایشنامه‌نویس و طنزپرداز ترک‌تبار است که در یونان زندگی و فعالیت می‌کرده است؛ در خلاصه داستان این نمایش آمده است: با دروغ همه چیز به دست میاد، ولی نمیشه نگهشون داشت.

از دیگر عوامل این اثر می‌توان به دراماتورژ: تبسم شاهپوری، تولید: پویان پوینده، منشی صحنه: زهرا حیدری، دستیاران کارگردان: ایمان نیکخو و بیتا جباری و ستاره شهنی، طراح صحنه: مرتضی عبدالحسینی، ساخت دکور: مرتضی عبدالحسینی و علی عباسیان و محسن بهرامی، گریم: بهاره مینایی، لباس: ملیکا نخعی، طراح نور: سهیل حاتمی، مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای: سیدمحمدصادق سیادت، طراح پوستر: پوریا مقدم، ساخت تیزر: عرفان محمدی، عکاس: مجید هزاوه و امیر علی سیدجلالی اشاره کرد.

علاقمندان جهت تهیه بلیط و تماشای این نمایش می‌توانند تا پنجم خردادماه به سایت تیوال و یا گیشه پردیس تئاتر شهرزاد به آدرس خیابان حافظ، خیابان نوفل‌لوشاتو، بعد از سفارت ایتالیا، شماره ۷۶ مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «تشریفات ساده»، تلفیقی از تئاتر و سینما
  • اختتامیه نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های عروسکی
  • فراموشی و آلزایمر روی صحنه تئاتر
  • «دروغ پارلمانی» در پردیس شهرزاد بازگو شد
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • «دروغ پارلمانی» به شهرزاد آمد/ با دروغ همه چیز به دست میاد!
  • پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند
  • مدیرکل هنرهای نمایشی به تماشای «شاماران» نشست
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر