Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: برندسازی نیازمند برنامه‌ریزی، تامین هزینه و حمایت‌هایی جدی است و این حمایت‌ها با تعامل دولت و بخش خصوصی می‌تواند شکل بگیرد.

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از دبیرخانه دائمی همایش برندینگ، علی رسولیان با بیان اینکه در دنیای امروز، هویت نام تجاری در مقام یک سرمایه‌گذاری مهم برای بنگاه اقتصادی ارزش‌آفرینی می‌کند، گفت: از نظر مصرف‌کننده نام تجاری معرف و پایه و اساس یک انتخاب مطمئن است از این رو توانمندسازی و تقویت نام و نشان تجاری با ایجاد وفاداری در مصرف‌کننده مزیت رقابتی برای بنگاه اقتصادی به‌وجود می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: برندهای خوبی در استان شکل گرفته که توانسته با جلب اعتماد مشتری علاوه بر رقابت با کالای خارجی در بازارهای داخلی، در بازارهای صادراتی نیز موفق عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه برای صادرات درازمدت باید برندسازی رخ دهد، عنوان کرد: برای حضور در بازارهای جهانی و توسعه صادرات باید به‌سمت برندسازی و ایجاد نام و نشان معتبر حرکت کنیم، زیرا که در دنیای امروز تولید بدون نگاه به مصرف‌کننده و بازار جهانی پایدار نمی‌ماند و تولیدکننده باید به‌سمت بین‌المللی شدن و جهانی شدن حرکت کند.

رسولیان خاطرنشان کرد: دو نوع گروه کالا از استان صادر می‌شود، گروه نخست کالای‌های دارای مزیت رقابتی جدی هستند و در سطح جهانی عرضه می‌شوند مانند زعفران، پسته، گیاهان دارویی و سایر کالاهایی که دارای برند ارزشمند و مزیت رقابت جهانی هستند، اما گروه دوم کالاهایی هستند که مزیت منطقه‌ای دارند و به‌واسطه نزدیکی با برخی کشورها و هزینه حمل‌ونقل کمتر توانسته‌اند وارد گود رقابتی شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به بازارهای که برندهای ایرانی را به‌خوبی می‌شناسند و گفت: برندهای ایرانی در کالاهایی مانند صنایع غذایی، پوشاک، زعفران، منسوجات و صنایع‌دستی جایگاه خوبی در بازارهای هدف صادراتی دارند.

وی با تاکید بر اینکه برندسازی نیازمند برنامه‌ریزی، تامین هزینه و حمایت‌هایی جدی است و این حمایت‌ها با تعامل دولت و بخش خصوصی می‌تواند شکل بگیرد، عنوان کرد: نگاه تولیدکنندگان باید در جهت حفظ منافع مشتری و ایجاد ارزش برای او باشد چون این موضوع در برندسازی بسیار موثر است از طرفی دولت با کاهش هزینه‌های تولید و ایجاد مشوق‌های موثر می‌تواند در حمایت از برندها نقش ایفا کند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: برندسازی تامین هزینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۷۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین

مدیر اداره اعتبارات ‎بانک مرکزی گفت: بخشنامه قراردادهای «فکتورینگ» به منظور تامین مالی مطالبات پیمانکاران بخش خصوصی و دولتی با ۵۰ همت اعتبار به شبکه بانکی ابلاغ شد.

به گزارش ایسنا، مهدی صحابی اظهار کرد: استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی در قالب تامین مالی زنجیره ای همچون اوراق گام،کارت اعتباری متصل به اوارق گام، گواهی‌های سپرده عام و خاص و انتشار انواع صکوک از دیگر برنامه‌های بانک مرکزی برای تامین مالی بخش تولید در سال ۱۴۰۳ است.

وی افزود: بانک مرکزی با وجود اینکه موضوع قراردادهای فکتورینگ در قانون بودجه سال جاری درج نشده است اما به منظور حمایت از تولید سهمیه ای ۵۰ همتی به شبکه بانکی ابلاغ کرده است. در این ابلاغیه سهمیه هر بانک از قراردادهای فکتورینگ مشخص شده است. همچنین سهم شرکت‌های دولتی از طریق سامانه «سازمان برنامه و بودجه» و سهم شرکت‌های خصوصی از طریق «وزارت امور اقتصادی و دارایی» تعیین شده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین
  • زیرساخت‌های فرهنگی در مناطق ساحلی استان بوشهر تقویت شود
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید
  • کارشناس ژیمناستیک: بار روانی منفی برای الفتی ایجاد نکنیم/ کسب مدال المپیک دور از دسترس نیست
  • یوسفی: بار روانی منفی برای الفتی ایجاد نکنیم/ کسب مدال المپیک دور از دسترس نیست
  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه
  • فعال شدن صنایع راکد لرستان نیازمند نگاه ویژه دولت
  • توسعه گردشگری نیازمند توجه به آموزش اصولی است/نبود برنامه ریزی چالش بزرگ گردشگری
  • ۴۰ درصد معادن نیشابور فعال است