Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@01:54:45 GMT

هاشمی: نگاه به انتخابات شورایاری‌ها سیاسی نباشد

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۷۷۷۷

هاشمی: نگاه به انتخابات شورایاری‌ها سیاسی نباشد

به گزارش ایرنا وی روز یکشنبه در یکصد و پنجاه و ششمین جلسه علنی شورای پنجم شهر تهران افزود: در آستانه انتخابات مهم شورایاری‌ها قرار داریم و برگزاری این انتخابات محلی در تهران همزمان با حساسیت ها و هیجانات در خلیج فارس و حوزه سیاست خارجی نشان دهنده اوج ثبات و آرامش در جمهوری اسلامی است.
رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: همانگونه که در اصول هفتگانه شورا در قانون اساسی پیش بینی شده، تفویض اختیار به این نهاد و تمرکززدایی از ساختار رسمی به سمت جامعه، یکی از اهداف انقلاب اسلامی بوده و برگزاری موفق انتخابات شورایاری‌ها نیز گامی در این جهت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نگاه به انتخابات شورایاری نباید سیاسی و جناحی باشد گفت: باید این انتخابات را فرصتی برای تبلور عمق مردم‌سالاری در نظام جمهوری اسلامی آن هم در اوج بدعهدی، تخریب و فشارهای ظالمانه قدرت‌های جهانی بدانیم و نشان دهیم که مردم مهمترین پشتوانه نظام جمهوری اسلامی هستند.

هاشمی تصریح کرد: شوراها رکن مردم‌نهاد جمهوری اسلامی در کنار قوای سه گانه و نیروهای مسلح هستند و در شرایطی که دستگاه دیپلماسی کشور با زبان منطق و استدلال و نیروهای مسلح با زبان اقتدار از منافع ملی جمهوری اسلامی دفاع می‌کنند، مدیریت شهری نیز تمام تلاش خود را در خدمت به مردم و تامین رضایت شهروندان جمهوری اسلامی به‌کار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: نظام بین‌الملل بخوبی حقانیت، صلح‌طلبی و تنش‌زدایی جمهوری اسلامی را در کنار دفاع بدون تنازل از منافع ملی و حقوق اساسی ایران مشاهده می‌کند و عملکرد ایران را به‌عنوان دفاع طبیعی از منافع ملی در چارچوب قوانین بین‌المللی و پایبندی به تعهدات و معاهدات مشروع می‌پذیرد.

تهرام/۹۳۴۳/‏‬ ۱۰۰۸

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۷۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحاد ایران و پاکستان نقش بسیاری در مبارزه با اسرائیل دارد

حمیدرضا ترقی قائم مقام حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت سفر رئیس‌جمهور کشورمان به پاکستان اظهار کرد: مردم پاکستان از ابتدای انقلاب علاقه بسیاری به جمهوری اسلامی پیدا کردند و اشتراک‌های فرهنگی و دینی میان مردم دو کشور وجود دارد.

او گفت: مردم این کشور هنگام سفر مقام معظم رهبری به پاکستان استقبال ویژه ای از ایشان به عمل آوردند و همواره دستاوردهای ایران را مورد تحسین قرار می‌دهند.

ترقی ادامه داد: سفر رئیس جمهور به این کشور باعث رفع تنش و ایجاد اتحاد و همبستگی میان دو کشور و ملتهای منطقه خواهد شد و می‌تواند به توسعه دستاوردهای اقتصادی و سیاسی بینجامد.

قائم مقام حزب موتلفه متذکر شد: دشمنان انقلاب اسلامی و گروهک های ضدانقلاب تلاش بسیاری دارند تا از وابستگی ارتش پاکستان به آمریکا برای نفوذ در مرزها و ضربه زدن به جمهوری اسلامی استفاده کنند بنابراین تحکیم روابط بین دو کشور نقش موثری خواهد داشت .

این فعال سیاسی افزود: سفر آقای رئیسی به پاکستان آثار و برکات بسیاری خواهد داشت و می‌تواند دو کشور را در جهت نابودی اسرائیل و گروهک‌های تروریستی همبسته تر کند.

او در پایان گفت: پاکستان در پیمان های مشترک بسیاری با جمهوری اسلامی قرار دارد و تقویت روابط با این کشور نقش بسیاری در افزایش تولید و بهبود شرایط اقتصادی و افزایش صادرات غیرنفتی خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند
  • آیت‌الله رئیسی: صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • فیلم «درخت گردو» فاقد نگاه سیاسی و حاکمیتی است
  • «عملیات وعده صادق» از نگاه شخصیت‌های سیاسی ترکیه
  • کیومرث هاشمی: اساس نظام جمهوری اسلامی بر پایه مسائل فرهنگی است
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: برای اتفاق اصفهان نمی‌توان عنوان «حمله» را به کار برد/ اردن باید پاسخگو باشد/ در دفاع از منافع ملی با هیچ کشوری تعارف نداریم
  • اتحاد ایران و پاکستان نقش بسیاری در مبارزه با اسرائیل دارد
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود