Web Analytics Made Easy - Statcounter

آبتین حیدرزاده رئیس سنجش آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آمار شرکت کنندگان در آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۹۸ بیان کرد: تعداد ۷۰ هزار و ۹۴ نفر در آزمون کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی سال ۹۸ ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۲۰ هزار و ۲۶۴ نفر در نوبت صبح و ۱۹ هزار و ۵۷۶ نفر در نوبت عصر ۲۷ تیرماه، ۱۵ هزار و ۲۷۵ نفر در نوبت صبح و ۱۴ هزار و ۹۷۹ نفر در نوبت عصر آزمون کارشناسی ارشد پزشکی شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در مجموع ۵۰ هزار و ۵۸۰ داوطلب در سر جلسه آزمون کارشناسی ارشد پزشکی ۹۸ حاضر و ۱۹ هزار و ۵۱۴ نفر غیب بودند.

زمان اعلام نتیجه کارشناسی ارشد پزشکی ۹۸ 

رئیس سنجش آموزش پزشکی به زمان اعلام نتیجه آزمون کارشناسی ارشد پزشکی ۹۸ اشاره کرد و گفت: نتایج نهایی پذیرفته شدگان در این آزمون بیستم شهریورماه از طریق پایگاه سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: آخرین جزئیات از تغییر در روند برگزاری کارشناسی ارشد وزارت بهداشت +زمان برگزاری آزمون

با اشاره به مهمترین تغییر آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۹۸ گفت: کسب حد نصاب نمره زبان انگلیسی مهمترین تغییر آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی ۹۸ بوده و بر اساس مصوبه شورای آموزش پزشکی وزارت بهداشت داوطلبان باید حداقل نمره ۱۰ از ۴۰ یا  ۲۵ درصد نمره درس زبان انگلیسی را  از سال ۹۸ به بعد کسب کنند.

 آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه علوم پزشکی سال ۹۸ همه رشته‌ها در نوبت‌های صبح و عصر روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۷ و ۲۸ تیرماه ۹۸ در شهرهای اراک، اردبیل، ارومیه، اصفهان، اهواز، ایلام، بوشهر، بندرعباس، بیرجند، تبریز، تهران، خرم آباد، رشت، زاهدان، زنجان، ساری، سمنان، سنندج، شیراز، شهرکرد، قزوین، قم، کاشان، کرمانشاه، کرمان، گرگان، مشهد، همدان، یاسوج و یزد برگزار شد.

انتهای پیام/

 

آمار داوطلبان شرکت کننده در آزمون کارشناسی ارشد پزشکی اعلام شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۸۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از ۱۵ هزار یزدی در نوبت اول آزمون سراسری‌

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سید محسن میرحسینی گفت: در سال جاری ۱۵ هزار و ۳۲۴ نفر در استان یزد برای شرکت در نوبت اول آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها داوطلب شده‌اند که از این تعداد ۷ هزار و ۱۶۷ نفر در محل دانشگاه یزد به رقابت خواهند پرداخت.

وی با اشاره به اینکه در آزمون سراسری امسال درصد شرکت داوطلبان زن در استان یزد ۶۳ درصد و داوطلبان مرد ۳۶ درصد است، افزود: در این آزمون ۹ هزار و۶۸۸ نفر داوطلب زن و ۵ هزار و ۶۳۶ نفر داوطلب مرد هستند.

نماینده تام‌الاختیار دانشگاه یزد در برگزاری آزمون‌های سراسری در خصوص زمان و مکان برگزاری این آزمون در دانشگاه یزد تصریح کرد: محل آزمون داوطلبان گروه آموزشی علوم ریاضی صبح روز پنجشنبه در ساختمان توحید، داوطلبان گروه آموزشی علوم انسانی در همان زمان، در سالن‌های فجر، غدیر و ساختمان علوم است.

میرحسینی اظهار داشت: داوطلبان گروه‌های آزمایشی هنر عصر روز پنجشنبه در سالن‌های غدیر و ساختمان توحید و داوطلبان گروه زبان‌های خارجی نیز عصر همان روز در محل سالن فجر به رقابت خواهند پرداخت.

وی یادآور شد: محل آزمون داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی نیز صبح روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه در محل سالن‌های غدیر، فجر و ساختمان توحید است. 

میرحسینی تأکید کرد: به‌منظور رفاه شرکت‌کنندگان، داوطلبینی که حوزه امتحانی آنها سالن‌های غدیر و فجر است از ورودی دانش واقع در بلوار دانشگاه و داوطلبینی که حوزه امتحانی آنها ساختمان‌های توحید و علوم است از ورودی بصیرت واقع در بلوار شهیدان اشرف به دانشگاه وارد شوند. 

وی ادامه داد: کارت شرکت در آزمون داوطلبان نوبت اول آزمون سراسری به‌همراه راهنمای شرکت در آزمون از روز دوشنبه ۳ اردیبهشت تا روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت در سایت سازمان سنجش برای مشاهده و پرینت فعال خواهد شد.

نماینده تام‌الاختیار دانشگاه یزد در برگزاری آزمون‌های سراسری خاطر نشان کرد: به همراه داشتن کارت ورود به آزمون به همراه یک کارت شناسایی معتبر عکس دار الزامی است.

دیگر خبرها

  • اعلام زمان انتشار نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری در استان یزد
  • رقابت بیش از ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب استان اصفهان در نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳
  • شرکت یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری
  • شرکت ۲۶ هزار و ۳۸۰ داوطلب کردستانی در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • امروز؛ آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور سراسری
  • تازه‌ترین آمار توزیع کارت کنکور/ آغاز برگزاری کنکور از پنجشنبه
  • آمار داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ به تفکیک استان‌ها
  • آمار داوطلبان نوبت اول کنکورسراسری ۱۴۰۳ به تفکیک استان‌های کشور
  • رقابت بیش از ۱۵ هزار یزدی در نوبت اول آزمون سراسری‌