Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر خارجه روسیه برخورد آمریکا با ملت و دولت قانونی ونزوئلا را "تروریسم اقتصادی" و نقض حقوق بین‌المللی نامید و بر ادامه حمایت کامل مسکو از اقدامات کاراکاس در جهت فایق آمدن بر مشکلات کنونی تأکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که با "نیکلاس مادورو" رئیس جمهوری ونزوئلا دیدار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، دستور کار دوجانبه بین روسیه و ونزوئلا بسیار مثبت است و وضعیت کنونی هیچ تأثیر منفی بر روابط دوجانبه نگذاشته و روسیه همواره از رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا حمایت کرده و خواهد کرد.

این دیپلمات بلندپایه بعد از ملاقات با رئیس جمهوری ونزوئلا در جمع خبرنگاران گفت: «ما هرگز تردیدی در حمایت کامل از دولت قانونی نیکلاس مادورو نداشته‌ایم و "خوان گوایدو" رئیس جمهور خودخوانده در ونزوئلا نمی‌تواند هیچ ادعای دارای پایه و اساسی داشته باشند، چرا که منتخب مردم ونزوئلا نیست.»

ریابکوف تاکید کرد که مسکو اطمینان دارد که دولت ونزوئلا به ریاست جمهوری نیکلاس مادورو می‌تواند بر مشکلاتی که این کشور با آن مواجه است فائق آید و آمادگی دارد تا از تلاش‌های مقامات کاراکاس در این راستا همچنان حمایت کند.  وی گفت: «ما تلاش می کنیم تا اولاً مشارکت راهبردی بین روسیه و ونزوئلا را تقویت کنیم و دوماً، بر این عقیده هستیم که دولت قانونی ونزوئلا به ریاست نیکلاس مادورو کاملاً توانایی آن را دارد که بر مشکلات بوجود آمده کنونی فایق آید و در این رابطه دولت ونزوئلا همچنان حمایت کامل روسیه را پشت سر خواهد داشت.»

معاون وزیر خارجه روسیه یادآور شد که در جریان رایزنی‌های خود با مقامات کاراکاس، مسئله افزایش حضور شرکت‌های روسی در ونزوئلا را مورد بررسی قرار داد. دو طرف همچنین درباره گسترش همکاری‌های دوجانبه از جمله در عرصه تجاری-اقتصادی به توافق رسیده‌اند.

تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ونزوئلا مغایر با حقوق و ضوابط بین المللی است

سرگئی ریابکوف روز شنبه در سخنرانی خود در نشست وزیران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، اعلام کرد که تروریسم اقتصادی اعلام شده از سوی آمریکا در برخورد با ملت و دولت قانونی ونزوئلا به طور کامل مغایر با حقوق و ضوابط بین المللی است.

وی افزود : «تلاش آمریکا برای سرنگونی دولت قانونی ونزوئلا، نمونه آشکار دیگری از نقض ضوابط بین المللی از سوی آمریکاست. این کشور تروریسم اقتصادی را علیه دولت قانونی ونزوئلا براه انداخته و مصرانه تلاش می کند تا رئیس جمهور خودخوانده‌ای را به جای رئیس جمهوری قانونی این کشور به قدرت برساند و برای رسیدن به این منظور، تحریم‌های مالی، نفتی و صنعتی را علیه کاراکاس اعمال کرده و تلاش می کند تا محدودیت‌های جدی برای دولت قانونی ونزوئلا به وجود آورد.»

به گفته معاون وزیر خارجه روسیه ، این اقدامات آمریکا آسیب جدی به میزان بیش از صدها میلیارد دلار به اقتصاد ونزوئلا وارد کرده است. متاسفانه، بخش قابل توجهی از جامعه بین الملل این اعمال فشارها را نادیده می‌گیرند. ولی مشروعیت دولت قانونی ونزوئلا را نمی توان زیر سئوال برد. و روسیه آمادگی دارد تا همکاری‌های خود با کشورهای عضو جنبش عدم تعهد را افزایش دهد و معتقد است که این مشارکت به نفع کل جامعه جهانی خواهد بود.

لازم به یادآوری است که ریابکوف برای شرکت در نشست وزیران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد و رایزنی با مقامات بلندپایه دولت ونزوئلا  در کاراکاس به سر می‌برد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ریابکوف ونزوئلا روسیه مسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۸۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم

رئیس جمهور گفت: دیروز برخی می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم را که باعث حساسیت دشمن می‌شود، اما امروز موشک‌های ما به قلب دشمن فرود می‌آید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی ‌در اجتماع باشکوه مردم سمنان با قدردانی از استقبال گرم مردم تصریح کرد: باور بنده این است که این استقبال مردم نشانه عشق به انقلاب، نظام، ولایت و ارزش‌هاست و مبحت آنها به بنده نیز صرفا به عنوان یک خدمتگزار و سرباز ولایت است و بنده این محبت و حضور مردم را برای خود مسئولیت‌آور می‌دانم.

رئیس جمهور برخورداری از فرهنگ غنی، علم، ایمان و دلدادگی به دین را از ویژگی‌های تمدنی و تاریخی مردم سمنان برشمرد و افزود: مردم سمنان مردمی باایمان و امیدوار هستند؛ دو اصلی که همواره از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز برای انسان‌های سالک و دلداده به انقلاب محوری عنوان شده است. دشمن تلاش می‌کند با روش‌های مختلف، با ایجاد و گسترش شبهات علمی و شهوت عملی، ایمان و امید جوانان ما به عنوان دو رکن اساسی برای موفقیت و پیشرفت را هدف قرار دهد، اما امروز شاهدیم که به رغم خواست دشمن و با همت و تلاش همین جوانان و حمایت دولت 8 هزار و 400 واحد تولیدی راکد احیا شده است.

رئیسی با اشاره به نهضت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، رسیدگی به مشکلات در حوزه‌های آب، برق، جاده، درمان و دیگر بخش‌ها را وجه اصلی همت و تلاش دولت مردمی برشمرد و اظهار داشت: دولت مردمی در مواجهه با مشکلات از کنار آنها عبور نمی‌کند، بلکه برای آن مشکل چاره‌اندیشی و برای رفع آن تلاش می‌کند. از صبح امروز تا کنون پیگیر کیفیت اجرای مصوبات سفر اول دولت به سمنان بودیم و از جمله از نیروگاه سیکل ترکیبی، خط انتقال آب و نیروگاه تجدیدپذیر بازدید و بخش‌های جدید آن را افتتاح کردیم.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه رفع دغدغه مردم در زمینه مسکن نیز از دیگر برنامه‌های دولت است، به افتتاح 2 هزار واحد مسکونی در جریان این سفر اشاره کرد و با بیان اینکه 19 هزار واحد مسکونی دیگر نیز در استان در دست ساخت است، تصریح کرد: امروز شاهد آن هستیم که نرخ بیکاری در استان به شکل قابل توجهی کاهش یافته و با فعال شدن تولید در عرصه‌های مختلف صنعتی، معدنی، کشاورزی و دیگر عرصه‌ها اشتغال رونق گرفته است.

رئیسی با بیان اینکه دولت به خدمتگزاری برای شما مردم افتخار کرده و با اتکا به شعار «ما می‌توانیم» شبانه‌روزی به دنبال حل مشکلات است، خاطرنشان کرد: همانطور که عملیات «وعده صادق» با تلاش رزمندگان و مجاهدان ما در سنگر مبارزه با دشمن تحقق یافت در سنگر تولید نیز با دنیایی از امید و ایمان حرکت کرده و با باور ما می‌توانیم همه مشکلات را حل خواهیم کرد.

رئیس جمهور تاکید کرد: دیروز برخی می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم را که باعث حساسیت دشمن می‌شود، اما امروز موشک‌های ما به قلب دشمن فرود می‌آید تا آنها را متوجه جنایات و نسل‌کشی‌هایشان کند؛ ‌یقین داریم همانگونه که رهبری معظم انقلاب اسلامی به ما آموختند، در همه عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، نظامی و امنیتی می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

دیگر خبرها

  • تلاش کنگره آمریکا برای فروش تیک‌تاک ادامه دارد
  • انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد
  • وضع دوباره تحریم‌های آمریکا علیه نفت ونزوئلا
  • خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان
  • روسیه از عضویت فلسطین در سازمان ملل حمایت کرد
  • نماینده روسیه از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل حمایت کرد
  • رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم
  • دولت رفع ناترازی در تولید برق را پیگیری می‌کند + فیلم
  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • اجرای کامل ۷۲ درصد مصوبات اقتصادی سفر رئیس جمهور در لرستان