Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@09:37:43 GMT

دانه‌های مفید برای سلامت قلب

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۸۳۷۲

به گزارش ایسنا، بسیاری از انواع دانه‌های خوراکی به عنوان بخشی از رژیم غذایی اهمیت دارند زیرا سرشار از مواد مغذی هستند. مصرف انواعی از این دانه‌ها به ویژه تخم کتان و دانه چیا به دلیل دارا بودن مواد مغذی و مفید برای سلامت قلب توصیه می‌شود.

نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهد که این دو دانه مغذی، منبع غنی از آلفا لینولنیک اسید (ALA) به حساب می‌آیند که از اسیدهای چرب اشباع نشده هستند و به اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در گوشت ماهی تبدیل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین آن‌ها منبع خوبی از پروتئین‌های گیاهی، فیبر خوراکی، مواد معدنی و دیگر مواد مغذی به حساب می‌آیند.

متخصصان علوم پزشکی و تغذیه در آمریکا می‌گویند: تخم کتان حاوی لیگنان (lignan) است؛ ترکیب شیمیایی طبیعی که در کنار فیبر، آنتی اکسیدان‌ها و چربی‌های سالم به کاهش کلسترول خون کمک کرده و ممکن است در کاهش میزان فشار خون تاثیر داشته باشد.

همچنین نتایج برخی مطالعات حاکیست ترکیب لیگنان این قابلیت را دارد که رشد تومورهای سرطان پستان را در زنان متوقف کرده و از مردان در برابر سرطان پروستات حفاظت کند.   

دانه‌ چیا نیز که از مواد مغذی مشابه با تخم کتان برخوردار است به پایین آمدن قند خون کمک می‌کند. همچنین این دانه‌ مغذی به دلیل برخورداری از فیبر بالا اشتها را کاهش می‌دهد.

به گزارش مدیکال اکسپرس،‌ دانه‌های دیگر نیز از جمله تخم کدو، تخم آفتابگردان و کنجد سرشار از مواد مغذی هستند.

کارشناسان تغذیه بر این باورند که دانه‌ها و خشکبار منبع غنی از پروتئین هستند و باید در رژیم غذایی سالم گنجانده شوند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۸۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکزمهاباد؛ کارشناس مسئول سلامت محیط مرکز بهداشت شهرستان بوکان گفت: کارشناسان واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت این شهرستان یکهزار و ۶۱ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و فاسد را کشف و امحاء کردند.

مسگری افزود: در جریان بازرسی از مراکز و اماکن سطح شهر پیرو تشدید اقدامات بهداشت محیط، بیش از یک تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته شامل نوشیدنی های گازدار، نبات بدون مشخصات بهداشتی، آبلیموهای دست ساز کپک زده و روغن های سوخته و غیر قابل مصرف شناسایی و غیر قابل مصرف تشخیص داده شد که نسبت به جمع آوری و امحاء این اقلام  برابر مقررات اقدام شد.

مسگری، از شهروندان خواست از خرید مواد غذایی بدون مشخصات بهداشتی خودداری نموده و هنگام خرید به مشخصاتی نظیر ( تاریخ تولید، تاریخ انقضاء و شماره پروانه ساخت) توجه داشته باشند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به سامانه بهداشت ۱۹۰ و یا شماره تماس ۴۶۲۳۴۰۶۶-۰۴۴ مرکز فوریت سلامت محیط و کار مرکز بهداشت بوکان اعلام کنند.

دیگر خبرها

  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • آب نمی‌خورید؟؛ این ۸ سبزی را بخورید
  • این دانه خون را تصفیه و سرفه را درمان می کند
  • معجزه انبه برای سلامت بدن
  • جنجال «قلیان اکسیژن»؛ قلیان اکسیژن چیست و آیا برای سلامتی مفید است یا مضر؟!
  • امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان
  • کاهش مصرف پلاستیک به سلامت مردم و حفظ محیط زیست کمک می‌کند
  • رابطه مصرف استامینوفن و حفظ سلامت کبد
  • شکم تخت می‌خواهید؟ | ۷ ماده غذایی مفید و موثر برای چربی‌ سوزی شکم
  • اگر یبوست دارید این ماده مغذی را بیشتر مصرف کنید