Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بودجه وزارت آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین چالش های مالی وزارت آموزش و پرورش را پاداش بازنشستگی فرهنگیان عنوان کرد و گفت: پاداش پایان خدمت سال ۹۷ بازنشستگان فرهنگی بیش از ۴هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که پرداخت نشده است.به گزارش بلاغ،به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، مهرداد خان‌ماکو در گردهمایی روسا و مدیران آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در سالن اجلاس باشگاه فرهنگیان بیان کرد: آموزش و پرورش بزرگترین نهاد آموزشی کشور است ولی متاسفانه، سهم آموزش و پرورش از بودجه کم است و 98.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 درصد بودجه وزارت آموزش و پرورش نیز صرف هزینه های پرسنلی می شود.

وی افزود: با توجه به تحریم های ظالمانه آمریکا از آبان ۹۷ دچار مشکل در بودجه ادارات هستیم.

مدیرکل بودجه وزارت آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین چالش های مالی وزارت آموزش و پرورش را پاداش بازنشستگی فرهنگیان عنوان کرد و گفت: پاداش پایان خدمت سال ۹۷ بازنشستگان فرهنگی بیش از ۴هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که پرداخت نشده است و حتی از پاداش بازنشستگی سال 96 نیز بدهی داریم.

خان ماکو در ادامه گفت: در حال حاضر در آموزش و پرورش دو موضوع مهم را داریم که یکی از این دو موضوع، رتبه بندی معلمان است که امیدواریم با اعتباری که دولت محترم در قالب بودجه 98 پیش بینی کرده است نسبت به اجرای رتبه بندی اقدام کنیم.

وی ادامه داد: موضوع دوم که موضوع روز و جاری فرهنگیان محترم است، بحث اضافه کاری فرهنگیان شاغل در بخش اداری است که از خزانه درخواست شده است تا ملبغ مورد نظر تامین و در اختیاز وزارت آموزش و پرورش قرا گیرد تا بر اساس معادله علمی توزیع اعتبارات بین ادارات کل استان‌ها توزیع می‌شود.

مدیرکل بودجه وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همه ما تابع سیاست‌های وزارت هستیم و تمام بخشنامه‌ها و دستور مقام عالی وزارت بر این تاکید دارند که اخذ هرگونه وجه ثبت نامی در مدارس دولتی ممنوع است.

خان ماکو تصریح کرد: وظیفه وزارت نیز این است که نسبت به تامین سرانه مدارس اقدام کند که این تامین در دو بخش می تواند روی دهد که یکی تامین نقدینگی که بر اساس شاخص ها به مدارس اختصاص می یابد و دیگری به شکل کمک های غیر نقدی است که از طریق اداره کل انجام می گیرد.

وی با بیان این که ملبغ مورد نیاز سرانه مدارس ۳۴۹ میلیارد تومان است که دولت فقط ۱۰ تا ۲۰ درصد آن را تخصیص می دهد، گفت: ما در ستاد به دنبال افزایش ردیف بودجه سرانه مدارس هستیم و سازمان برنامه و بودجه نیز قول های لازم در این خصوص را داده است و معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش نیز به جد پی گیر این موضوع هستند.

مدیرکل بودجه وزارت آموزش و پرورش در ادامه گفت: طرح رایگان بودن هزینه حامل‌های انرژی در مدارس در بودجه سال 97 پیش بینی شده بود که به دلیل دیر ابلاغ شدن بخشنامه از طرف شرکت‌های برق، آب و گاز با تاخیر اجرایی شد.

خان ماکو افزود: از ابتدای سال 98 کارگروه متشکل از امور انرژی، سازما ن برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش تشکیل شد و آیین نامه مربوطه تهیه شده و طبق الگوی مصرف که از طرف این سه شرکت ارایه شده است آخرین اصلاحات هفته قبل انجام شده و امسال این طرح در قالب 100 میلیارد تومان اعتبار اجرایی می‌شود.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۸۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد

رئیس منطقه آموزش و پرورش تبادکان مشهد گفت: ۲۷ مدرسه در منطقه «تبادکان» شهرستان مشهد به عنوان وسیع‌ترین منطقه آموزش و پرورش کشور طی مدت ۶ ماه ساخته و افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی فرمانداری مشهد، محمدحسین عبداللهی در آئین افتتاح مدرسه دو کلاسه روستای شاهین قلعه در بخش مرکزی مشهد اظهار کرد: وسیع‌ترین منطقه آموزش و پرورش کشور با ۱۵۱ هزار دانش‌آموز در روستاهای بخش مرکزی و مناطق شهری ۲، ۳، ۴، ۵، ۱۰ و ۱۲ در مناطق پیرامونی و حاشیه‌نشین کلانشهر مشهد خدمات آموزشی می‌دهد.

وی ادامه داد: از ۱۰ آبان سال گذشته تا امروز، یعنی در مدت حدود ۶ ماه، ۲۷ مدرسه کوچک و بزرگ با ۲۱۸ کلاس درس با اعتبارات دولتی و کمک‌های خیران و با ۲ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال هزینه ساخته شده است.

رئیس منطقه آموزش و پرورش تبادکان مشهد ضمن تجلیل از کمک خیران در ساخت مدارس اظهار کرد: همچنین یک استخر، سالن ورزشی و چند زمین چمن در آستانه افتتاح در منطقه تبادکان قرار دارند که به زودی این طرح‌های ورزشی نیز به بهره‌برداری می‌رسند.

همچنین محسن داوری، فرماندار مشهد در ادامه این مراسم گفت: در ساخت مدارس به خصوص در مناطق کم‌برخوردار، خیران به شکل گسترده پای کار آمده‌اند.

وی افزود: ممکن است در برخی موارد میزان کمک خیران برای ساخت یک مدرسه کم باشد، اما این مسئله دارای اهمیت نیست، چرا که مهم برکت کمک‌های خیران است.

داوری ادامه داد: ساخت مدارس خیرساز با برکت است، چرا که سرعت اجرای طرح در این گونه موارد بیشتر است و از طرفی مردم به واسطه اینکه مدرسه وقف و خیرساز است در مراقبت از آن توجه بیشتری می‌کنند.

کد خبر 747327

دیگر خبرها

  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟