Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@17:45:24 GMT

در برآورد خسارات سیل به روش‌های سنتی بسنده نشود

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۸۵۳۳

در برآورد خسارات سیل به روش‌های سنتی بسنده نشود

رئیس کمیته فناری اطلاعات قرارگاه بازسازی و نوسازی سیل، گفت: در بررسی پرونده‌های خسارتی سیل از ظرفیت پژوهشگاه قضایی استفاده شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «امیر شجاعان»، شامگاه(29تیر) در جلسه ستاد بازسازی و نوسازی استان لرستان، افزود: نباید به استفاده از روش‌های سنتی بسنده کرد و به همین منظور از ظرفیت‌های پژوهشگاه قضایی در بررسی پرونده‌های خسارتی استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس کمیته فناری اطلاعات قرارگاه بازسازی و نوسازی سیل، اظهار داشت: باید اطلاعات دریافتی از سیل‌زدگان را با نقشه‌های موجود کنترل داده و تطبیق می‌کردیم که پژوهشگاه در این راستا کمک‌های بسیاری ارائه کرده است.

 

شجاعان، ادامه داد: در برخی موارد تفاوت میان پرونده‌های تشکیل شده و بررسی‌های پژوهشگاه بیش از ۵۰ درصد بود و در پلدختر نیز از یک‌هزار و ۱۰۹ پرونده، ۸۹۵ مورد خارج از حریم شهرستان بوده که این نقص توسط پژوهشگاه یافت شد.

 

رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک وزارت کشور و رئیس کمیته فناری اطلاعات قرارگاه بازسازی و نوسازی سیل با تاکید بر آسیب شناسی دلایل این نقصان‌ها گفت: پرونده‌ها حذف نشده بلکه برای بررسی بیشتر و اصلاح به استان بازگشت داده شد چراکه این اقدامات بعدها به عنوان اسناد مالی بررسی می شود و باید شفاف باشند.

 

گفتنی است سیل فروردین ۹۸ بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به زیرساخت های کشاورزی لرستان وارد کرد و ۸,۵۰۰ میلیارد تومان نیز به سایر بخش های استان خسارت زد.

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه روزنامه خراسان جنوبي شیراز مقام معظم رهبری مقاومت رهن و اجاره مسکن انقلاب اسلامی خبرگزاری شبستان سیل لرستان بازسازی خسارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۸۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها

روند واگذاری بناهای تاریخی واقع در مناطق روستایی به دهیاری‌ها بررسی و بر اختصاص تسهیلات کم بهره برای بازسازی این بناها تأکید شد.

به گزارش ایسنا، نشست مشترک سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی با حضور مسئولین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مهیار نورعلی معاون امور دهیاری‌ها و اشکان جعفرکریمی مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد.

مهیار نورعلی معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشوراعلام کرد: در این نشست مقرر شد وفق مفاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک، بناهای تاریخی واقع در مناطق روستایی کشور به دهیاری‌ها و شرکت‌های تعاونی دهیاری ها واگذار شود.

وی افزود: دراین تفاهم‌نامه همچنین مقرر شد، منابع مالی مورد نیاز برای بازسازی این بناها نیز از طریق اختصاص تسهیلات کم بهره تأمین و با همکاری بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط، مشکلات دسترسی و ساختاری آنها مرتفع شود.
 
بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، در این جلسه عنوان شد که این اقدام می‌تواند ضمن حفظ و احیای بناهای تاریخی واقع در مناطق روستایی به عنوان میراث فرهنگی کشور، موجب توسعه زیرساخت های گردشگری و رونق کسب و کار در روستاها و درآمدزایی برای دهیاری ها و شرکت های تعاونی دهیاری ها شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • بازسازی صحنه جنایت در شب نشینی مستانه!
  • در سال ۲۰۲۳ بیش از ۸۰ درصد مخاطرات هواشناسی سیل و توفان بود
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • ۷۰ درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شد
  • تکیه تاریخی سادات اخوی بازسازی می‌شود
  • تکیه سادات اخوی نونوار می‌شود
  • حمایت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند
  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد
  • تکیه تاریخی سادات اخوی احیا و بازسازی می‌شود