Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@08:22:52 GMT

زلال آبی که همچنان بیهوده به جوی می ریزد

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۸۵۶۹

زلال آبی که همچنان بیهوده به جوی می ریزد

به گزارش ایرنا، جوشش زلال آب زیر زمینی از کف چند ساختمان شهر ایوان و سرازیری شدن آن به پلشتی جوی آب در چند سال گذشته پرسش، شگفتی و البته حسرت بسیاری از اهالی و رهگذران این شهرستان در ۳۵ کیلومتری شمال ایلام را برانگیخته است.

ساکنان و رهگذران شاهد هستند که به طور مستمر حجم زیادی آب از طریق لوله از کف چند ساختمان به جوی کنار خیابان هدایت و رها می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آب گرانبها از کف ۲ ساختمان مسکونی و شعبه تازه تاسیس بانک ملی واقع در چهار راه خوران این شهر می جوشد.

از همین سو خبرنگار ایرنا برای چندمین بار به سراغ اهالی این خیابان رفت که گزارشی از طرف شهروندان این محله در خصوص هدر رفت چندین ساله این آب گرانبها تهیه کند.

اهالی این منطقه در این خصوص اظهار داشتند: هدررفتن این آب گرانبها دیگر کاملاً تکراری شده است، با وجود بارها مکاتبه با مسئولان مربوطه شهرستان ایوان جهت استفاده از این آب شرب متاسفانه هیچ اقدامی برای جلوگیری از هدر رفتن و استفاده مفید از آن صورت نگرفته است.

امید احمدی یکی از شهروندان ساکن در این محله با ابراز تاسف از هدر رفت این آب، گفت: اینکه مسئولان می گویند این آب غیر بهداشتی است کاملاً اشتباه و از روی رفع تکلیف است، تمام مردم و حتی ورزشکاران در زمانی که یکی از این ساختمان ها باشگاه بدنسازی بود به عینه مشاهده کردند که این آب کاملاً از دل زمین می جوشد و حتی برای آب شرب استفاده می شد.

وی با ابراز گله مندی از عملکرد مسئولان در قبال هدر رفت این آب گرانبها ادامه داد: قابل تامل اینکه نمایندگی نهاد و شرکتی که متولی مستقیم آب شهرستان ایوان است در چند قدمی این ساختمان قرار دارند و بر هدر رفت این آب گرانبها کاملاً ناظر و شاهد و واقف هستند اما کاملاً نسبت به این موضوع بی تفاوت هستند.

سجاد ارشدی یکی دیگر از شهروندان این منطقه با بیان اینکه این آب کاملاً سالم به عنوان چاه می تواند حداقل آب شرب شماری از اهالی ایوان را تامین کند، گفت: در واقع هدر رفت این آب نعمت الهی به عنوان یک مساله عادی برای همه تلقی شده است.

وی گفت: جدا از بحث غیربهداشتی بودن این آب، می توان از این آب برای مصارف مختلف استفاده کرد، به عنوان مثال شهرداری روزانه چندین ماشین تانکر آبرسانی برای فضای سبز از آب شرب استفاده می کند چرا مسئولان شهرداری از این آب رایگان و با کمترین هزینه استفاده نمی کنند.

وی گفت: این آب نعمتی است که از دل زمین برون می آید و باید برنامه ریزی مناسب در این خصوص صورت گیرد و از هدر رفت آن جلوگیری شود.

با وجود مطالب مکرر مجموعه ابزارهای رسانه ای که شب و روز اهمیت ذاتی و البته بهای شرکتی آب را گوشزد می کنند، استمرار چند ساله این مورد از هدر رفت آب در سه نقطه در این محله در آستانه عادی شدن و فراموشی و دیده نشدن بود که گرمای کم سابقه تابستان امسال همانند سال گذشته مددی کرد و دوباره بحث در خصوص علت؛ حجم و سطح زلالی و خنکی این میزان آب در حال هدر موضوع گپ و گفت اهالی شد.

با وجود همه اینها موردی از هدررفت آب ارزش خبری و شرایط قرار گرفتن بر خروجی ایرنا را نداشت اگر نسبت آن با شرح وظایف دستگاه های مرتبط قانونی اضافه نمی شد، نسبتی که تداعی گر تعبیر خارج از محدوده است.

اینک با گذشت ۲ سال دیگر از زمان اطلاع رسانی در خصوص هدر رفت این نعمت خدادادی، این آب گرانبها در چند نقطه همچنان بدون هیچ گونه توجهی به جوی آب می ریزد و با وجود اطلاع مسئولان شهرستان ایوان و حتی استان هیچ گونه اقدامی برای جلوگیری از هدر رفت این اب صورت نمی گیرد.

نتیجه پیگیری خبرنگار ایرنا در خصوص رفع و رجوع هدررفت این آب تاکنون به این منتج شده است که تا آنجا که به دستگاه های مورد اشاره مرتبط می شود این آب می تواند بی مزاحمت الی الابد بجوشد و به جوی بریزد و رهگذران بر لب جوی گذر...

این در حالی است که مسئولان ذیربط گذشته و حال در خصوص هدر رفت این آب بیان کردند که برنامه ارائه شده برای استفاده از این آب این است که بعد از ایجاد و احداث شبکه فاضلاب شهرستان ایوان که در دست اجرا است آب مورد نظر را به درون شبکه هدایت کنیم و در صورت انجام آزمایش بر روی این آب و امکان سالم بودن آن توسط کارشناسان شرکت آب و فاضلاب، در بخش های مختلف از این آب استفاده های بهینه انجام گیرد اما تا کنون هیچ اقدامی انجام نشده است.

مدیران شرکت آب و فاضلاب، امور آب و شهرداری ایوان نیز سال گذشته در خصوص این هدر رفت آب با اشاره به اینکه هیچکدام هیچ تعهدی در خصوص هدر رفت این آب ندارند، متولی امر استفاده بهینه از این آب را به یکدیگر ربط می دادند، البته شهرداری ایوان سال گذشته اعلام آمادگی کرد که در صورت رضایت مالک این واحد ها، از این آب با پرداخت هزینه در بخش های مختلف امورات خود استفاده کند که این اقدام هم تنها در حد حرف باقی ماند.

ماحصل این قضیه این است که نباید گذاشت که چنین آب هایی از این طریق هدر رود چرا نه تنها به دست مصرف کننده نمی رسد، بلکه عایدی هم برای مصارف خاص دیگر ندارد، در اصطلاح به این آب های هدر رفته، آب بدون درآمد می گویند و در واقع آب به هدر می رود و هیچ منفتعی از آن حاصل نمی شود.

با وجود تکرار اطلاع رسانی در خصوص هدر رفت این آب گرانبها به یقین می توان گفت در این شرایط کنونی می توان از این آب به بهترین شیوه استفاده را بعمل آورد که این تنها به عزم و توجه مسئولان مرتبط بستگی دارد.
شهرستان ایوان با ۵۵ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری ایلام قرار دارد.
۳۰۳۲/۶۰۳۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایوان آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۸۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیم سکه همچنان در صدر تقاضا

به گزارش همشهری آنلاین، ظرف چند سال گذشته به‌دلیل رشد شدید قیمت سکه، تقاضا برای خرید نیم و ربع سکه در بازار افزایش یافته و این موضوع سبب شده است که حباب این دو محصول بیشتر از سکه طرح قدیم و جدید باشد. حالا تازه‌ترین آمارها نشان می‌دهند که در بازار مبادله ارز و طلا نیز بیشترین تقاضا مربوط به نیم‌سکه است. طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلای ایران، از زمان آغاز نخستین جلسه حراج سکه تا کنون طی ۱۰جلسه حراج، ۱۱۷هزار و ۷۴۲قطعه سکه فروخته شده که ربع سکه پرتقاضاترین قطعه بوده است.

مروری بر سایر اخبار اقتصادی نیز نشان می‌دهد اغلب تحلیلگران برآورد می‌کنند قیمت طلا و ارز در روزهای آینده کاهش یابد. عباس مسعودی، عضو هیأت‌مدیره اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران در این‌باره می‌گوید: اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، دلیلی برای التهاب بازار و افزایش قیمت وجود ندارد. عده‌ زیادی از تحلیلگران معتقدند بحران‌ها توسط سیاستمداران قابل کنترل است؛ در نتیجه این افراد روند بازار ارز و قیمت طلا را نزولی پیش‌بینی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

قیمت طلا در کشور برچه اساسی تغییر می کند؟ | پیش بینی از قیمت طلا و سکه در روزهای آینده

همچنین طبق اعلام بانک مرکزی آستانه مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های پرداخت غیرحضوری، از تمامی حساب‌های سپرده غیرتجاری متعلق به مشتری حقیقی در هر مؤسسه اعتباری با افزایش دوبرابری تا ۲میلیارد ریال به‌صورت روزانه و ۱۰میلیارد ریال به‌صورت ماهانه مجاز شد.

بانک مرکزی همچنین اعلام کرد: سال قبل بیش از ۴میلیارد و ۳۰۰میلیون دلار ارز برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی تامین کرده است.

همچنین طبق اعلام بورس کالای امروز ۱۵۰۰کیلو زعفران در بورس کالا عرضه خواهد شد. این سبد زعفران که مربوط به تولیدات استان خراسان رضوی است، با قیمت پایه ۹۴میلیون تومان در ازای هر کیلوگرم و با حداقل خرید ۱۰کیلوگرم عرضه می‌شود.

محمود سیجانی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز گفت: سال گذشته ۲۰۰واحد راکد در استان تهران احیا شد و برای امسال هم ۲۰۰واحد دیگر پیش‌بینی شده است.

کد خبر 846766 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ارز - بازار داخلی قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران سکه - قیمت

دیگر خبرها

  • دبی پر زرق و برق، همچنان غرق در آب + فیلم
  • دستگیری عامل قمه کشی و شرارت در ایوان
  • طالبان آب هیرمند را به شوره‌زار می‌ریزد تا به ایران نرسد
  • خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)
  • فیلم/ دبی همچنان در زیر آب
  • طالبان آب هیرمند را به شوره زار می ریزد تا به ایران نرسد
  • نیم سکه همچنان در صدر تقاضا
  • قیمت جهانی طلا امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
  • شکست حماس باوجود تونل‌ها ناممکن است/حماس حاکم غزه پساجنگ خواهدبود