Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-16@05:48:19 GMT

فرانک ریبری در کنار قهرمان نبرد قاهره(عکس)

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۸۶۲۱

تیم ملی فوتبال الجزایر بعد از نزدیک به سی سال به مقام قهرمانی در رقابت های جام ملت های آفریقا رسید؛ افتخاری که بسیاری آنرا حاصل حضور سرمربی جوان این تیم می دانند.

به گزارش" ورزش سه" فرانک ریبری ستاره فوتبال جهان و تیم ملی فرانسه بعد از قهرمانی تیم ملی الجزایر با سرمربی الجزایری-فرانسوی قهرمان جام ملت های آفریقا در حالی که پرچم الجزایر را در دست گرفته بود عکس یادگاری گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی تردید بلماضی اینروزها نه برای الجزایری ها که برای فرانسوی ها نیز یک مربی پرافتخار به حساب می آید.


جمال بلماضی کسی که توانست الجزایر را بعد از 29 سال به جام قهرمانی قاره آفریقا برساند 43 ساله و متولد فرانسه است. او همانطور که خودش در نشست خبری قبل از فینال جام ملت ها گفت یکی از مهاجرانی بود که همچون آلوی سیسه سرمربی تیم ملی سنگال در خیابان های فرانسه فوتبال بازی کرده است. او فوتبال حرفه ای را در پاری سن ژرمن آغاز کرد و سپس در تیم های بزرگی چون مارسی ، کان ، سلتاویگو،منچستر سیتی،ساوتهمپتون عضویت داشته است. او که در فرانسه به دنیا آمده و تمام رده های فوتبال را در این کشور سپری کرده بود اما از ابتدا و از سال 2000 که یکی از بهترین بازیکنان مارسی و یکی هافبک های خوب لیگ فرانسه بود در تیم ملی الجزایر بازی کرد هرچند تنها 20 بازی ملی در کارنامه اش ثبت شد.


در سال 2010 و در حالی که او 34 سال بیشتر نداشت به عنوان سرمربی تیم لخویا درلیگ ستارگان قطر مشغول به کار شد و در همان سال لیگ ستارگان را همراه این تیم برد. او سال بعد هم همین عنوان را تکرار کرد و تا آخرین روز حضورش در این تیم و در پایان فصل 2018 در مجموع 4 قهرمانی با الدحیل (لخویا) در لیگ ستارگان، دو جام امیر قطر و یک جام حذفی را به دست آورد.


او در مربیگری مرد قهرمانی است چرا که وقتی در ماه اوت 2018 هدایت تیم الجزایر را به عهده گرفت این تیم نتایج خوبی با رباح ماجر کسب نکرده بود. بلماضی حتی جام ملت های آفریقا را خوب شروع نکرد و با یک باخت به بنین و تساوی برابر گامبیا در مرحله گروهی مقدماتی مسابقات بشدت تحت فشار قرار گرفت او اما با وجود انتقادهای زیاد در رقابت های جام ملت های آفریقا حریفان را از پیش رو برداشت و به مقام قهرمانی رسید.


حالا قهرمانی بلماضی در جام ملت های آفریقا ستاره فرانسوی فرانک ریبری را سرذوق آورده و او هم در کنار بلماضی با پرچم تیم ملی الجزایر عکس گرفته است. عکسی که بیش از هرچیز می تواند به برداشته شدن فاصله ای که همیشه الجزایری های این کشور داشته اند نیز کمک کند. البته که در سال های اخیر زین الدین زیدان و بسیاری دیگر از الجزایری توانسته اند شرایط را به طور چشمگیری تغییر بدهند.

 

 

فرانک ریبری تیم ملی الجزایر الجزایر بایرن مونیخ

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: فرانک ریبری تیم ملی الجزایر الجزایر بایرن مونیخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۸۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمس: هر ۱۴ بازیکن ایران عوض شوند، باز هم قهرمان آسیا می‌شویم

سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال کشورمان معتقد است این تیم از شرایط مساعدی برای پس گرفتن قهرمانی آسیا بهره می‌برد. - اخبار ورزشی -

حسین شمس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره وضعیت تیم‌های ملی آسیایی در آستانه آغاز رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا 2024 اظهار داشت: اخیراً کلاس مربیگری سطح سوم آسیا را در کشور تایلند داشتیم که 19 مربی تایلندی و یک مربی برزیلی در این دوره شرکت کردند. امکانات فوق‌العاده‌ای در تایلند داشتیم و 13 تیم برای برپایی اردوی تدارکاتی پیش از جام ملت‌های آسیا به تایلند آمده بودند.

وی در مورد تیم‌هایی که در تایلند حضور داشتند، تصریح کرد: افغانستان حدود یک ماه است که در تایلند اردو زده و تیم ملی عراق طی یک هفته گذشته به این کشور آمده است. دیدار دوستانه تیم‌های ملی کویت و تایلند را دیدم که کویت عملکرد بسیار خوبی داشت و تایلند مطابق انتظار من نبود. تایلند در این مسابقه بسیار ضعیف بود. این تیم یک بازیکن به نام محمد دارد که در اسپانیا بازی می‌کند و با حضور او قدرتمندتر خواهد شد.

اولادقباد؛ تنها ابهام لیست ایران برای جام ملت‌های آسیا

سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال ایران درباره حریفانی که می‌توانند کار شاگردان وحید شمسایی را دشوار کنند، بیان کرد: ژاپن تنها تیمی است که می‌تواند با ایران مقابله کند. ازبکستان هم با مربی بزرگ خود یعنی ونانسیو لوپس احتمالاً در نیمه نهایی با ایران بازی می‌کند. فکر می‌کنم این دو مسابقه سخت‌تر از سایر دیدارها هستند و بقیه رقبا در اندازه ایران نخواهند بود. به نظرم باز هم در فینال با ژاپن ملاقات می‌کنیم.

شمس در پاسخ به این پرسش که آیا سامورایی آبی همانند دوره گذشته می‌تواند رقیبی گردن‌کلفت برای ایران باشد یا خیر، به تسنیم گفت: ژاپن لژیونرهای خود در اسپانیا را برای جام ملت‌های آسیا در اختیار ندارد. این تیم در آخرین بازی دوستانه خود مغلوب تایلند شد و به مراتب ضعیف‌تر از دوره گذشته است، اما همیشه تیم قدرتمندی محسوب می‌شود. نتایج افغانستان و تاجیکستان غیرقابل باور است و به نظرم هر دو تیم شگفتی‌ساز می‌شوند.

مشکل مشابه ژاپن و ایران برای جام ملت‌های فوتسال آسیا

وی درباره کار سخت تیم ملی ایران برای قهرمانی آسیا در غیاب حسین طیبی و احتمال غیبت مسلم اولادقباد خاطرنشان کرد: احتمال اینکه ایران قهرمان جام ملت‌های آسیا شود، بالای 90 درصد است و می‌توانیم قهرمانی را به راحتی از ژاپن پس بگیریم. ایران اینقدر ستاره دارد که اگر نه تنها یکی دو نفر، بلکه اگر هر 14 بازیکن خودمان را هم عوض کنیم، باز هم قهرمان آسیا می‌شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرانک لمپارد از بر عهده گرفتن هدایت تیم ملی کانادا سر باز زد
  • بایرلورکوزن؛ قهرمان بوندس‌لیگا پس از 124 سال
  • عکس| استوری تند پیشکسوت استقلال؛ اینا نمیخوان ما قهرمان شیم!
  • فعلا نمی‌خواهم به فوتبال فکر کنم | بازیکنان ما برای این قهرمانی جان‌شان را وسط گذاشتند
  • طلسم هری کین گریبان‌گیر قهرمانی‌های هر فصل کومان
  • بایرلورکوزن قهرمان فصل ۲۴-۲۰۲۳ بوندسلیگا شد
  • تراکتور چگونه قهرمان فوتبال ایران می‌شود
  • 7 نبرد قهرمانی: رئال به هیولای ژاوی رسید
  • نبرد دوستان قدیمی در جنگ قهرمانی لیگ یک
  • شمس: هر ۱۴ بازیکن ایران عوض شوند، باز هم قهرمان آسیا می‌شویم