Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری گفت: شتاب دهنده‌ها، مسیر تحقق زیست‌بوم کارآفرینی در کشور را کوتاه می‌کنند و در این زمینه یک راه میانبر محسوب می‌شوند.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری درباره ضرورت شکل گیری شتاب دهنده‌ها در کشور، گفت: در واقع شتاب‌دهنده‌ها بلوغ مراکز رشد ما محسوب می‌شوند و قطعا نتایج بزرگی برای کشور خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
از آنجایی که مراکز رشد ما مثل الگوی این مراکز در کشور‌های غربی به خوبی جواب نداده است، به نظر می‌رسد راه میانبر در این مسیر استفاده از شتاب دهنده‌ها باشد.

قانعی افزود: به نظر می‌آید که تعداد شتابدهنده‌ها از تعداد استارت‌آپ‌ها در حال پیشی گرفتن است و هفته‌ای نیست که شتابدهنده جدیدی به وجود نیاید، البته همه آن‌ها هم ماندگار نمی‌شوند و برخی شکست می‌خورند.

به گفته دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری، شتابدهنده‌ها نقش بسیار مهمی در اکوسیستم کارآفرینی دارند، چرا که تعداد زیادی شغل ایجاد کرده اند.

وی همچنین تصریح کرد: ارزش بنیادی شتاب دهنده‌ها در این است که توانایی برای رشد اقتصادی را بالا می‌برند و باعث ایجاد پرورش فرهنگ کارآفرینی در جوامع محلی می‌شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شتابدهنده اکوسیستم کارآفرینی رشد اقتصادی توسعه زیست فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۸۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش‌گذاری اقتصادی محیط‌زیست در راستای تحقق شعار سال

علی سلاجقه در نخستین "همایش ملی دانش سنتی محیط‌زیست در ایران" که به میزبانی شهرکرد در حال برگزاری است با تاکید بر اینکه بین محیط‌زیست و فرایند توسعه باید توازن ایجاد شود، اظهار داشت: برای تحقق این مهم باید محیط‌زیست کشور ارزش‌گذاری شود که این موضوع امسال به جد در دستور کار قرار گرفته است.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست پیوند بین دانش بومی و دانش نوین را از ضروریات حفظ محیط زیست عنوان کرد و گفت: دانش بومی باید احیا شود و مکمل دانش نوین قرار گیرد.

سلاجقه ادامه داد: فرهنگ غنی و ریشه‌های عمیق فرهنگی برای حفظ محیط‌زیست ضروری است و همایش دانش سنتی محیط‌زیست آغازی برای احیای دانش بومی است و اگر با همین روحیه جلو برویم به توفیقات خوبی در این خصوص دست پیدا خواهیم کرد.

وی با اشاره به چرایی انتخاب چهارمحال و بختیاری برای همایش ملی دانش سنتی محیط زیست، بیان داشت: این استان گل سر سبد دانش‌های بومی در حوزه محیط زیست است و می‌تواند الگویی برای استان‌های دیگر شود و در کنار حفظ محیط زیست، اشتغال و کارآفرینی هم مدنظر قرار گیرد.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست افزود: سیاه چادر عشایری، گویش، ییلاق و قشلاق و زندگی مردم این استان همه دانش بومی به شمار می‌آید و در واقع هویت ما محسوب می‌شود.

سلاجقه با تاکید بر اینکه ریشه ناپایداری توسعه به علت بی‌توجهی به دانش بومی است، اطهار داشت: ما در تلاشیم تا بین دانش بومی و دانش نوین پیوند برقرار کنیم.

وی در ادامه از تشکیل کمیته‌ای در این سازمان برای تحقق شعار سال تا هفته آینده خبر داد و گفت: تحقق شعار سال برای ما یک حکم است و از آنجاکه رهبر معظم انقلاب چندین سال است که مسائل اقتصادی را با نگاهی همه‌جانبه مورد تاکید قرار می‌دهند ما نیز وظیفه داریم نقش‌آفرینی کنیم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست یادآور شد: برای مشارکت‌دهی مردم برای تحقق شعار سال ایجاد خانه‌های محیط زیست را در دستور کار قرار داده‌ایم و در حال حاضر ۲ هزار خانه محیط زیست در کشور فعال است.

سلاجقه تاکید کرد: اعتقاد بر محروم کردن مردم از مواهب طبیعی نداریم، اما باید استفاده از این ظرفیت قانون‌مدارانه و منطقی باشد چرا که ما می‌خواهیم برای دنیا الگو باشیم و بر این عقیده هستیم محیط زیست اگر بر اساس اهداف استعمارگرانه باشد تخریب می‌شود.

وی افزود: در جهش تولید باید نهایت دقت شود تا شاخص‌ها، ضوابط، قوانین و آیین‌نامه‌ها مدنظر قرار گیرد و باید گفت در محیط‌زیست بن‌بستی وجود ندارد، اما شروط دارد و باید مولفه‌ها رعایت شود.

معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست یادآور شد: ما به توسعه نیاز داریم و برای تحقق شعار سال کارگروهی تشکیل داده شده و سازوکار مشارکت مردم را تا هفته آینده تدوین و به هیات دولت ارائه می‌دهیم.

سلاجقه به روز کردن ضوابط و آیین‌نامه‌های حوزه محیط‌زیست را از عملکرد دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: ضوابط و مقررات باید متناسب با نیاز روز به روزرسانی شود.

وی به رشد اقتصادی ۵.۴ درصدی دولت در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این در حالی است که کشور‌هایی نظیر روسیه رشد سه درصدی و عربستان شاخص منفی را تجربه کردند.

رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست در ادامه به پاسخ قاطع و اقدام تنبیهی ایران علیه جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل اشاره کرد و گفت: سال‌هاست که محیط‌زیست دنیا تحت تاثیر مزبله رها شده استکبار در منطقه خاورمیانه است و این موضوع همه امور منطقه را به هم ریخته و از جمله محیط زیست را نیز تحت تأثیر منافع استکباری خود قرار داده است.

سلاجقه افزود: این فرزند ناخلف استکبار از سوی ایران سیلی تنبیهی خورد و دل همه انسان‌های آزاده از این موضوع شاد شد.

وی ادامه داد: این اقدام تنبیهی به خوبی انجام گرفت و اگرچه در روز‌های آینده دستاورد‌های این مهم تبیین می‌شود، اما باید گفت که هدف نهایی موشک‌ها و توان دانش بنیان کشور میدان تست بود و به هدف‌های مورد نظر اصابت کرد.

بیشتر بخوانید

ارسال ۲۱۰ مقاله به نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط‌زیست در شهرکرد

رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست اقدام تنبیهی کشور علیه اسرائیل را هماهنگی مطلوب بین دیپلماسی و میدان عنوان کرد و گفت: این در حالی است که در داخل کشور برخی خودباخته‌ها اعتماد نداشتند، اما با توکل بر خدا و زیر نظر فرمانده کل قوا انجام شد و واقعیت‌ها در روز‌های آینده تبیین خواهد شد.

سلاجقه یادآور شد: مردم ایران پای هویت خود ایستاده‌اند و این پیش درآمدی برای ظهور است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • قانون جهش دانش‌بنیان مهم‌ترین سرفصل کاری معاونت علمی در ۱۴۰۳
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • تصویب برنامه عملیاتی تحقق شعار سال در جلسه دولت
  • تصویب برنامه عملیاتی تحقق شعار سال
  • ارزش‌گذاری اقتصادی محیط‌زیست در راستای تحقق شعار سال
  • کارگروه بین‌الملل حوزه اتصال‌پذیری و ارتباطات تشکیل می شود
  • شرکت‌های دانش‌بنیان از اولویت‌های اساسی استان یزد است
  • اجرای بهینه‌تر قانون جهش تولید دانش‌بنیان در دستور کارمعاونت علمی
  • بررسی چالش‌های سد راه دانش‌بنیان شدن اقتصاد کشور
  • پیش‌نویس سند نقشه راه دانش‌بنیان شدن اقتصاد کشور بررسی شد