Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران، مصوبه الزام شهرداری به تعیین تکلیف پروانه عملیات ساختمانی و گواهی پایان کار ساختمان های در تملک شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت. کلیات این طرح در جلسه گذشته به تصویب رسیده بود.

در ابتدا علی اعطا پیشنهاد حذف تبصره ۴ این مصوبه را داد که درباره ضرورت حذف این تبصره گفت: این تبصره را در زمان بررسی طرح در کمیسیون معماری و شهرسازی تهیه کردیم اما معتقدیم اگر حذف شود مصوبه کارآمدتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تبصره ۴ این طرح آمده است، شهرداری تهران مکلف است پرونده کلیه املاک دارای تخلفات ساختمانی تحت تملک شهرداری و مناطق، سازمان ها، شرکت ها و موسسات تابع و همچنین پروژه های مشارکتی را به کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ارسال نماید. حذف این تبصره از طرح مذکور با ۱۹ رأی موافق به تصویب رسید.

در ادامه حسن رسولی پیشنهاد داد که در تبصره جدیدی، شهرداری تهران نسبت به رفع نواقص فنی و ایمنی ساختمان های ساخته شده اقدام کند.

این پیشنهاد در مورد پروژه های ساختمان ها اعم از مشارکتی و ملکی جدید الاحداث همانند اشخاص حقیقی و حقوقی با رعایت ضوابط جاری نسبت به اخذ پروانه و سایر مجوزهای فنی و ایمنی مورد اقدام شود.

محمد سالاری عضو شورای شهر درباره این تبصره گفت: دغدغه آقای رسولی درست است اما در این طرح ما شهرداری را الزام کردیم که پروانه دریافت کند. صدور پروانه نیز یعنی باید نکات ایمنی در ساختمان رعایت شود.

این پیشنهاد به تصویب نرسید.

در پایان نیز علی اعطا و حجت نظری در پیشنهادی شهرداری تهران را موظف کردند تا پایان شهریور سال ۹۹ با انطباق یا عدم انطباق نوع بهره برداری با گواهی های ساختمانی، ساختمان های تحت تملک خود را ذیل سامانه ای با قابلیت دسترسی همگانی به صورت برخط منتشر کند که این پیشنهاد با ۱۸ رأی به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار مهر در نتیجه طرح الزام شهرداری به تعیین تکلیف پروانه عملیات ساختمانی و گواهی پایان کار ساختمان های در تملک شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهادات آن مورد بررسی قرار گرفت.

براین اساس شهرداری تهران ظرف مدت ۳ ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه نسبت به برنامه ریزی اقدامات به منظور صدور پروانه و گواهی های لازم به همراه ساز و کارهای مالی مربوطه را تهیه و لایحه آن را به شورای شهر ارائه کند.

کد خبر 4671859

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تهران صدور پروانه ساختمانی شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۸۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

به گزارش "ورزش سه"، ساعاتی بعد از واگذاری رسمی باشگاه پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی متشکل از شش بانک غیردولتی، جزئیات بیشتری از نحوه اداره این باشگاه توسط مالکان جدید اعلام می‌شود و در تازه‌ترین خبر، مهدی احمدی نحوه تشکیل هیئت مدیره قرمزها را شرح داده است.

مدیرعامل بانک شهر اظهار داشت: با موافقتی که بین کنسرسیوم بانکی صورت گرفت قرار شد ۳ سیت در اختیار بانک شهر قرار گیرد و مدیرعامل توسط بانک شهر تعیین شود.

وی افزود: یک سیت در اختیار یکی از بانک های تجارت یا ملت خواهد بود و رییس هیات مدیره از طرف یکی از این دو بانک تعیین شود که حاکمیت شرکتی برای نظارت بر فعالیت سیدی که مدیرعامل را تعیین می کند به وجود بیاید.

دیگر خبرها

  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • چرا مدیریت پرسپولیس را به شهرداری تهران واگذار کردند؟
  • بازدید مدیرعامل سازمان عمرانی شهرداری تهران از سه پروژه
  • مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید
  • در چه صورتی انتقال دارایی مشمول مالیات نمی‌شود؟
  • مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه دارایی و کسانی می‌شود؟
  • مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود؟
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه
  • میراث فرهنگی به سنگلج کمک کند/بی‌اعتنایی به طرح توسعه تئاتر قدیمی