Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر تربیت بدنی دانشگاه شیراز از اعزام ۷۰ نفر از دانشجویان دانشگاه شیراز به چهارمین المپیاد ورزش‌های همگانی در تابستان ۱۳۹۸ خبر داد.

محمدحسین عبدالهی، مدیر تربیت بدنی دانشگاه شیراز، در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو،  از اعزام ۷۰ نفر از دانشجویان دانشگاه شیراز به چهارمین المپیاد ورزش‌های همگانی در تابستان ۱۳۹۸ خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالهی مطرح کرد: این گروه اعزامی که نیمی از آن‌ها را دختران و نیمی پسران تشکیل می‌دهند، در جریان رقابت‌هایی با دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان فارس که در اسفندماه ۹۷ برگزار شد، سهمیه ورود به المپیاد کسب کردند.
مدیر تربیت بدنی دانشگاه شیراز تصریح کرد: کاروان ورزشی این دانشگاه در قالب گروه‌های ورزشی والیبال، بسکتبال، فوتسال، آمادگی جسمانی، هند پلو، دارت و هفت سنگ در چهارمین المپیاد ورزش‌های همگانی تابستانی شرکت می‌کنند.   وی گفت: این مسابقات در بخش دختران امسال به میزبانی دانشگاه الزهرا تهران و در بخش پسران از ۳ تا ۸ مردادماه به میزبانی دانشگاه بوعلی همدان برگزار خواهد شد.
عبدالهی شرکت دانشجویان در المپیاد ورزش‌های همگانی را، فعالیتی در راستای رسالت توسعه‌ ورزش‌های همگانی توصیف و خاطرنشان کرد: توسعه‌ ورزش دانشگاه، از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و فعالیت بدنی دانشجویان و شرکت در برنامه‌های ورزش همگانی، می‌تواند سهم بسزایی در ارتقای سطح سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی جامعه‌ی دانشگاهی داشته باشد.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه شیراز تاکید کرد: علی رغم برخی مسائل و مشکلات، از نظر فضا‌های ورزشی دانشگاهی مشکلی نداریم و توسعه ساختاری تربیت بدنی در دانشگاه شیراز صورت گرفته؛ اما این فضا‌ها باید مدیریت شود تا ورزش بیش از پیش توسعه یابد.
وی بیان کرد: خوشبختانه «مرکز تخصصی تندرستی و علوم ورزشی» در دانشگاه شیراز راه اندازی شده و زیر نظر اساتید توانمند بخش تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه در زمینه‌های مختلف از جمله، آسیب شناسی و حرکات اصلاحی، آنالیز بدن و کنترل وزرن از طریق ورزش و تغذیه ورزشی، برنامه‌های تمرینی، روان شناسی ورزشی، مدیریت باشگاه داری و مدیریت رویداد‌های ورزشی، به دانشگاهیان و عموم مردم خدمات ارائه می‌ کند.   عبدالهی با بیان اینکه در بسیاری از کشور‌های توسعه یافته در مدارس بسیار به مسائل ورزشی توجه می‌شود، اظهار داشت: ما الان کتاب ورزش در مدارس نداریم و دانش آموزان مرجعی را در اختیار ندارند که بخوانند و اطلاعات ورزشی به دست آورند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه شیراز چهارمين المپياد ورزش هاي همگاني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۸۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالن ورزشی شهدای شهر فردوسیه پس از گذشت یک دهه به بهره برداری رسید

ایسنا/تهران سالن ورزشی شهدای شهر فردوسیه با اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال بعد از گذشت بیش از یک دهه افتتاح شد.

به گزارش ایسنا فرماندار شهرستان شهریار درخصوص افتتاح این سالن ورزشی اظهار کرد: عملیات آغاز این پروژه در سال ۱۳۸۸ شروع شد و در سال ۱۳۹۹ با پیشرفت ۴۴ درصدی کار آن متوقف گردید که با پیگیری های صورت گرفته توسط مسئولین با تخصیص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات نمایندگان مجلس شورای اسلامی پروژه مجددا شروع به فعالیت کرد و امروز به بهره برداری رسید. این پروژه در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ متر و زیربنای ۱۲۵۰ متر احداث گردید.

علیرضا فاتحی نژاد در ادامه افزود: افتتاح پروژه های ورزشی سهم بزرگی در حوزه شور و نشاط اجتماعی دارد و توسعه اماکن ورزشی به عنوان یک اقدام اساسی در تربیت نیروی انسانی کشور نقش اساسی ایفا می‌کند. توسعه و حمایت از ورزش مخصوص یک ارگان خاص نیست بلکه همه ادارات و سازمان ها باید به توسعه زیرساخت ها و اماکن ورزشی توجه ویژه داشته باشند.

فرماندار این شهرستان با اشاره به الگو بودن ورزشکاران برای جوانان گفت: شهرستان شهریار ورزشکاران و نام آورانی را در دامان خود پرورش  داده است که الگویی برای تمام جوانان هستند و می‌توانند نقش راهبردی در جامعه داشته باشند. ما باید با افزایش سرانه های ورزشی زمینه شور و نشاط اجتماعی را برای بهره مندی آنها از فضای ورزشی ایجاد کنیم.

فاتحی نژاد در پایان تصریح کرد: طی دو سال گذشته زیرساخت‌های خوبی در حوزه ورزش کشور ایجاد شده است برای همین تلاش داریم با بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌ تمام مانند افتتاح سالن ورزشی شهدای فردوسیه زمینه را برای توسعه بیش از پیش ورزش فراهم کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دانشکده داروسازی در کردستان در حال مقدمات تاسیس است
  • مشارکت هیات ورزش‌های همگانی فارس در پویش نذر خون
  • توسعه ورزش همگانی در گرو افزایش تعامل و همکاری‌های بین بخشی
  • جهش تولید در بخش ورزشی با مشارکت مردم انقلاب ایجاد می‌کند
  • هرگونه توسعه و پیشرفت کشور از آموزش و پرورش آغاز می شود
  • سالن ورزشی شهدای شهر فردوسیه پس از گذشت یک دهه به بهره برداری رسید
  • فضای ورزشی در شهرستان بیرجند توسعه یابد
  • نگاه به هیات‌های ورزشی و سمن ها برابر خواهد بود / تاکید بر حضور سمن ها در شوراهای تخصصی
  • برنامه های ورزش همگانی مازندران منطبق بر شعار سال پیگیری می شود
  • برنامه های ورزش همگانی منطبق بر شعار سال پیگیری می شود