Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@06:51:56 GMT

علت توقیف نفتکش انگلیسی چیست؟

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۹۱۷۲

تردد از مسیر خلاف کشتیرانی در تنگه هرمز، خاموش کردن دستگاه موقعیت یاب و توجه نکردن به هشدارهای جمهوری اسلامی ایران سه تخلف  نتقکش انگلیسی بوده که برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی دستور توقیف آن از سوی سازمان بنادر هرمزگان صادر شد.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با تشریح آخرین وضعیت نفتکش انگلیسی توقیف شده گفت: نیروهای بازرسی به زودی برای ارزیابی  اعزام می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اخبار شهر خبر  الله مراد عفیفی‌پور در خصوص آخرین وضعیت نفتکش انگلیسی توقیف شده انگلیسی اظهار داشت: نفتکش انگلیسی هم اکنون در لنگرگاه بندرعباس است و ما در حال ارزیابی وضعیت هستیم تا بتوانیم نیروهای بازرسی را جهت ارزیابی از شرایط  انجام دهیم. طبق این خبر مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با بیان اینکه نفتکش انگلیسی به ارتباط مراجع ذیربط در رابطه با این حادثه پاسخ نداده است تاکید کرد: پس از این عدم پاسخگویی، نفتکش انگلیسی مسیر خود را به گونه‌ای تغییر داد که باعث ایجاد خطر در مسیر تردد سایر شناورها شده بود.

طبق اخبار شهرخبر اله مراد عفیفی پور اظهار داشت:  "stena impero" در مسیر تردد خود با یک کشتی صیادی برخورد می‌کند که پس از وقوع این سانحه، لازم بود موارد و علل آن بررسی شود.

بر اساس این خبر  وی ادامه داد: عوامل این کشتی سانحه دیده صیادی با شناور انگلیسی تماس می‌گیرند اما پاسخی دریافت نمی‌کنند. طبق اخبار عفیفی پور تصریح کرد: وقتی شناور انگلیسی به تماس‌های شناور صیادی پاسخ نداد، طبق روال قانونی آنها موضوع را به اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اطلاع دادند.

طبق این خبر  مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: این اداره کل طبق روال، موضوع را به نیروهای نظامی اطلاع دادیم که شناور انگلیسی را به سمت لنگرگاه بندرعباس هدایت کنند تا بررسی‌ها به صورت دقیق انجام و علل سانحه بررسی شود.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر مدیرکل و بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: این شناور ۱۸ نفر خدمه هندی دارد و پنج خدمه ان هم از کشورهای روسیه، فیلیپین و لتونی و غیره هستند، البته کاپیتان نفتکش انگلیسی، هندی است اما شناور تحت پرچم انگلیس فعالیت می‌کند. طبق این خبر  عفیفی پور تصریح کرد: این شناور انگلیسی با هدایت نیروی دریایی سپاه پاسداران وارد لنگرگاه بندرعباس شده است.

بر اساس اخبار دبیر کل سازمان ملل در واکنش به توقیف  خواستار خویشتنداری در منطقه شد.به نقل از رویترز، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل در واکنش به توقیف نفتکش انگلیسی انگلیس، نگرانی خود را از تحولات شب گذشته در تنگه هرمز اعلام کرد.

اخبار سیاسی را از سایت شهر خبر دنبال کنید.

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: نفتکش انگلیسی توقیف نفتکش انگلیسی بنادر و دریانوردی استان هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۹۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف دو فروند قایق صیادی ترال در آب‌های قشم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان گفت: ماموران گشت‌های دریایی پایگاه حفاظت منابع آبزیان شهرستان قشم و بندرعباس در این عملیات ۲ فروند قایق غیر مجاز ترال متخلف، ۱۱ تخته ترال و ۶ دستگاه تور ترال غیرمجاز به همراه ۱۸ کیلوگرم ماهی مخلوط کشف و توقیف کردند.

سرهنگ مسعود احسانی گفت: در این زمینه ۶ متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود: وارد کردن هر نوع خسارت به ذخایر آبزیان به عنوان ثروت ملی طبق قانون حفاظت و بهره برداری از منابع آبزی جمهوری اسلامی ایران ممنوع است.

بیشتر بخوانید؛ ممنوعیت‌های شیلات هرمزگان برای صید در سال ۱۴۰۳

وی گفت: تلفن ۳۳۳۳۱۴۳۴ ستاد یگان حفاظت از منابع آبزیان شیلات هرمزگان برای دریافت هرگونه اخبار و اطلاعات در راستای صید، صیادی و مقابله با صید غیر مجاز به صورت شبانه روزی پاسخگوی مردم است.

دیگر خبرها

  • ◄ تجلیل از تلاشگران نوروز 1403 هرمزگان با اجرای ویژه برنامه های مفرح
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • امداد رسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور در آب‌های بوشهر انجام شد/نجات ۱۷۲ دریانورد
  • توقیف دو فروند قایق صیادی ترال در آب‌های قشم
  • صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر
  • توقیف ۲ فروند شناور متخلف صید ترال در آب‌های قشم
  • صادرات ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندرخمیر
  • صادرات بیش از ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندر چند منظوره خمیر