Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور امنیت ملی آمریکا به ژاپن و کره جنوبی سفر کرده است. ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا باتوجه به تشدید تنش تجاری بین ژاپن و کره جنوبی با مقامات این دو کشور دیدار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اخبار منتشر شده بولتون در ژاپن احتمالا بر سر افزایش تنش با ایران نیز گفتگو خواهد کرد.

گرت مارکویس، سخنگوی مشاور امنیت ملی آمریکا روز گذشته در توئیتی نوشت که بولتون آمریکا را به مقصد این دو کشور آسیایی ترک کرده است.

انتظار می‌رود بولتون در دیدار با مقامات ژاپنی بر سر موضوع کاهش روابط با کره  جنوبی به دلیل کار اجباری در زمان جنگ جهانی و همچنین اعمال محدودیت از سوی توکیو برصادرات برخی محصولات به کره جنوبی گفتگو خواهد کرد.

بولتون احتمالا از دو طرف خواهد خواست تا از طریق مذاکره این مشکل را حل کنند زیرا آنها متحدانی حیاتی برای آمریکا هستند.

نکته مهم دیگر احتمال گفتگوی بولتون با مقامات ژاپنی برای پیوستن به ائتلاف پیشنهادی آمریکا و بنا بر ادعای آمریکا برای افزایش امنیت در تنگه هرمز است.

تاکشی ایوایا، وزیر دفاع ژاپن امروز اخیرا اعلام کرده که برنامه‌ای برای اعزام نیروهای دفاع از خود ژاپن به خاورمیانه به منظور پیوستن به ائتلاف نظامی مورد نظر آمریکا ندارد.

هرچند این طرح آمریکا پس از حمله به دو نفتکش‌ در خلیج فارس که یکی از آنها تحت فعالیت یک شرکت ژاپنی بود، مطرح شد اما وزیر دفاع ژاپن گفته که دیگر شاهد حملاتی مشابه نبوده و اینکه تهدید علیه ژاپن در این منطقه فروکش کرده است.

دفاع کره شمالی از همسایه جنوبی در تنش با ژاپنی‌هاتشدید تنش کره جنوبی و ژاپن؛ تمام گزینه‌ها روی میز است

 

انتهای پیام/

R1036249/P/S8,87,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" کره جنوبی اخبار "ژاپن"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا کره جنوبی اخبار ژاپن اخبار آمریکا کره جنوبی اخبار ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۹۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران- کویت، امروز ۱۷:۳۰؛ امید افغانستان به تیم ملی ایران

به گزارش قدس آنلاین، آخرین دیدارهای مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا امروز دوشنبه برگزار می‌شود تا تکلیف تیم‌های صعود کننده به مرحله یک چهارم نهایی در گروه‌های C و D مشخص شود.

ژاپن به دنبال فرار از رسوایی

در گروه C از ساعت ۱۴:۳۰ تیم ملی فوتسال ژاپن به مصاف تاجیکستان خواهد رفت و قرقیزستان برابر کره جنوبی صف آرایی می‌کند.

در این گروه تاجیکستان و قرقیزستان با ۴ امتیاز اول و دوم هستند. ژاپن با ۳ امتیاز سوم است و کره جنوبی هم بدون امتیاز در رده چهارم قرار دارد.

به نظر نمی‌رسد تیم قرقیزستان که عملکرد درخشانی از خود به نمایش گذاشته است در دیدار برابر کره جنوبی با مشکل خاصی مواجه شود و در صورتی که موفق به کسب امتیاز شود صعودش به یک چهارم نهایی قطعی خواهد شد.

در سوی دیگر اما ژاپن برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی محکوم به پیروزی است و باید بتواند از سد تاجیکستان عبور کند. ژاپن در صورتی با نتیجه تساوی می‌تواند راهی مرحله یک چهارم نهایی شود که قرقیزستان در دیدار برابر کره جنوبی شکست بخورد.

افغانستان چشم به بازیکنان ایران دارد

در گروه D از ساعت ۱۷:۳۰ تیم ملی فوتسال کشورمان باید با کویت دیدار کند و تیم‌های بحرین و افغانستان هم به مصاف هم خواهند رفت.

در این گروه تیم ملی کشورمان با ۶ امتیاز صدرنشین است و صعودش را به مرحله بعد قطعی کرده است. کویت با ۴ امتیاز دوم است. افغانستان با یک امتیاز در رده سوم قرار دارد و بحرین بدون امتیاز در انتهای جدول حضور دارد.

صدرنشینی شاگردان وحید شمسایی در این دیدار تنها در صورتی به خطر می‌افتد که کویت بتواند برابر ایران به برتری برسد.

در دیگر بازی هم افغانستان با هدایت مربی ایرانی خود مجید مرتضایی تلاش می‌کند بتواند برابر بحرین به برتری برسد و امیدوار باشد که کویت برابر تیم ملی ایران شکست بخورد تا بتواند به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به کویت به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک چهارم نهایی شود و به یکی از شگفتی‌های این جام تبدیل شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • تظاهرات‌ها در آمریکا در حمایت از ایران نگران‌کننده است
  • ‏ژاپن برای شهاب لقب انتخاب می‌کند: معجزه‌گر، منجی
  • حذف ژاپن و کره جنوبی؛ شگفتی سازی تاجیکستان و قرقیزستان
  • تیم ملی فوتسال ژاپن حذف شد / سامورایی‌ها جام‌جهانی را از دست دادند
  • شوک به آسیا؛ ژاپن از جام ملت‌های فوتسال کنار رفت
  • حذف ژاپن و کره جنوبی/شگفتی سازی تاجیکستان و قرقیزستان
  • تیم ملی فوتسال ژاپن حذف شد
  • اسلحه ژاپنی علیه تورم و غافلگیری تسلا
  • ایران- کویت، امروز ۱۷:۳۰؛ امید افغانستان به تیم ملی ایران
  • ژاپن برای شهاب لقب انتخاب می‌کند: معجزه‌گر، منجی