Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  رضا میرزایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: جهت ساماندهی حدود ۴۰ نقطه اضطراری از رودخانه کشکان در محدوده شهرستان‌های پلدختر، چگنی و خرم آباد چهار هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

 میرزایی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سیل ۱۲ فروردین ماه سال جاری به علت دبی بی سابقه و حجم بالای سیلاب رودخانه کشکان، در بسیاری از نقاط، هندسی رودخانه تغییر پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: تعدادی از روستا‌ها یا به کلی شسته شده و محو گردید یا بخش زیادی از روستا‌ها تخریب شد و مابقی آن‌ها که در بستر و حریم ۲۵ سال قرار نمی‌گیرند به علت تغییر مسیر رودخانه با یک بارش معمولی و نرمال غرقاب خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان افزود: روستا‌هایی که در سیل اخیر به علت دوره بازگشت بالا (بیش از ۵۰۰ ساله) غرقاب شده‌اند، ولی در بستر و حریم ۲۵ ساله قرار ندارند و در حال حاضر در جاسازی می‌شوند به هیچ وجه ایمن نیستند.

میرزایی اضافه کرد: سازه‌های حفاظتی آن‌ها از بین رفته و با وقوع یک سیلاب با دوره بازگشت حتی ۱۰ سال غرقاب خواهند شد، که لازم است قبل از شروع بارندگی‌ها و وقوع هرگونه سیلابی، ساماندهی و ایمن‌سازی شوند.

وی ادامه داد: اعتباراتی که جهت ساماندهی، لایروبی و اصلاح مسیر رودخانه‌ها به شرکت آب منطقه‌ای لرستان اختصاص داده شده، معادل ۴۵٠ میلیارد ریال است که در مقابل این همه خسارات به رودخانه‌های استان، بسیار اندک بوده و با آن تنها ۲ یا ۳ نقطه را می‌توان ساماندهی کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان افزود: اگر قبل از شروع بارندگی‌ها، طرح‌های مهندسی رودخانه کشکان در شهرستان‌های پلدختر و معمولان، چگنی و خرم آباد تأمین اعتبار و اجرا نشود، در صورت وقوع سیلاب‌های با دوره بازگشت کمتر از ۲۵ ساله در این نقاط هم تلفات جانی و هم خسارت مالی زیادی خواهیم داشت.

انتهای پیام/ر

نیاز به ۴هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی رودخانه کشکان 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۹۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش بی وقفه کارکنان شرکت آب منطقه‌ای یزد جهت مواجهه با سیل


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، جواد محجوبی گفت: سستی و ناهمواری جاده‌های غالباً خاکی و صعب العبور و همچنین تاریکی و دید بسیار کم شبانه، مانع از نقش آفرینی و تلاش جهاد گونه در موقعیت‌های پرخطر سیلابی استان نشد. 


محجوبی افزود: علی رغم وجود تهدید‌های جانبی در بارش‌های رگباری کم نظیر اخیر، شب گذشته عوامل فنی و گروه‌های گشت و بازرسی شرکت آب منطقه‌ای یزد در بند‌های خاکی و مسیل‌های در معرض آسیب حاضر شدند و با رصد پیوسته خطرات احتمالی، تمهیدات لازم را پیش بینی کردند. 


گفتنی است مدیرعامل، معاونین و مدیران شرکت علاوه بر حضور شبانه در مکان‌های مذکور، امکانات و ماشین آلات در اختیار را برای حضور میدانی و عملیات عمرانی موردنیاز بسیج کردند. رصد لحظه‌ای آمار بارندگی براساس مدل‌های مختلف علمی و دبی ورودی رودخانه‌ها و بند‌ها و ارسال هشدار‌های لازم به مسئولین ذیربط نیز از مهمترین اقدامات این شرکت در حوادث اخیر محسوب می‌شود. 


شایان ذکر است در بارندگی اخیر، دبی اندازه گیری شده در رودخانه تفت به ۹۲ مترمکعب در ثانیه با دوره بازگشت بیش از ۱۰۰ سال رسید. این حجم از رواناب می‌تواند به خوبی گویای تلاش‌های تاثیرگذار عوامل میدانی کلیه دستگاه‌های ذیربط در مدیریت و کنترل خسارات ناشی از آن باشد.

دیگر خبرها

  • تلاش بی وقفه کارکنان شرکت آب منطقه‌ای یزد در مواجهه با سیل
  • تلاش بی وقفه کارکنان شرکت آب منطقه‌ای یزد جهت مواجهه با سیل
  • برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری
  • افزایش چهار برابری لایروبی رودخانه‌های مازندران.
  • متروی بهارستان نیازمند ۴هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • استفاده از ظرفیت رودخانه‌های خلخال برای توسعه گردشگری
  • ارومیه نیازمند ۲۵۰ کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب است
  • لایروبی ۱۲۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های اولویت‌دار آذربایجان شرقی
  • تخصیص ۴۴ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های محله‌محور منطقه ۵ اصفهان