Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-19@06:40:42 GMT

۲۸ هزار متقاضی در صف وام ازدواج

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۹۲۴۴

۲۸ هزار متقاضی در صف وام ازدواج

در سه‌ماهه اول امسال بیش از ۴۱ هزار متقاضی برای دریافت وام ازدواج به بانک‌های استان مراجعه کرده‌اند که تنها حدود ۱۳ هزار نفر موفق به دریافت این تسهیلات شده‌اند. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، این یعنی حدود ۲۸ هزار نفر همچنان باید منتظر دریافت تسهیلات وام ازدواج بمانند، به بیان دیگر حدودا ۱۴ هزار زوج در صف وام ازدواج هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شرایط سخت اقتصادی مهم‌ترین دلیلی است که گرایش جوانان به تشکیل خانواده را کاهش داده است؛ به طوری که بنا بر اذعان مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک خراسان رضوی، تعداد ازدواج‌های ثبت‌شده در استان طی سه‌ماه اول سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲.۸ درصد کاهش داشته است. از سویی به رغم تأکیدات ویژه مسئولان نظام بر ضرورت تسهیل ازدواج جوانان و حمایت سران قوا برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوجین تا سقف ۶۰ میلیون تومان، بر اساس گزارش عملکرد بانک‌های استان در پرداخت وام‌های ازدواج طی بهار امسال، تنها ۳۳ درصد متقاضیان وام ازدواج در استان موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

۴۱ هزار و ۷۰۰ متقاضی طی بهار ۹۸
بر اساس این گزارش، بیش از ۴۱ هزار و ۷۰۰ نفر در فصل بهار متقاضی دریافت وام ازدواج بوده‌اند که از این تعداد تنها ۱۳ هزار و ۷۸۳ نفر موفق به دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج شده اند. این یعنی برای پرداخت وام ازدواج به متقاضیان، به حدود ۱۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز بود، اما آن چه تاکنون پرداخت شده فقط ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.

۴۰ درصد متقاضیان در انتظار معرفی به بانک‌ها
علاوه بر این بیش از ۱۶ هزار و ۸۸۰ متقاضی هنوز در صف تعیین شعبه برای دریافت تسهیلات هستند؛ یعنی بیش از ۴۰ درصد متقاضیان وام ازدواج در استان هنوز به شعب بانکی هم معرفی نشده‌اند و بیش از ۱۱ هزار و ۵۰ نفر نیز اگرچه به شعب بانکی معرفی‌شده‌اند، اما هنوز موفق به دریافت وام ازدواج از شبکه بانکی استان نشده‌اند.

کمبود منابع قرض‌الحسنه داریم
مهم‌ترین مشکل در این زمینه، کمبود منابع قرض الحسنه بانکی برای پرداخت وام ازدواج است؛ موضوعی که دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی که با حضور رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد، به آن اشاره کرد و گفت:: «در بخش تسهیلات قرض‌الحسنه نسبت مصارف به منابع بانک‌های استان به بالای ۹۰ درصد رسیده است و بانک‌ها در این بخش با کمبود منابع مواجه شده‌اند».

۶۰ درصد متقاضیان به سیستم بانکی معرفی شده اند
«حسن مونسان» در گفت: وگو با خراسان رضوی درباره جزئیات بیشتر این مشکل می‌گوید: آمار منابع و مصارف تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار بانک مرکزی است، اما تحلیل ما این است که نسبت مصارف و منابع در این حوزه بالاست. وی می‌افزاید: درست است که هنوز بیش از ۱۶ هزار متقاضی وام ازدواج در صف هستند که بیشتر متأثر از افزایش ازدواج‌ها در خردادماه و به دلیل مناسبت‌های مبارک این زمان بوده، اما حدود ۶۰ درصد متقاضیان به سیستم بانکی معرفی‌شده‌اند و حدود ۳۳ درصد هم موفق به دریافت وام ازدواج شده‌اند، بقیه هم در مراحل دریافت تسهیلات هستند.

صف انتظار به ۳ ماه کاهش یافته است
دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان ادامه می‌دهد: به رغم موضوع نسبت مصارف و منابع قرض‌الحسنه، بانک‌ها تاکنون عملکرد مثبتی داشته‌اند و صف انتظار دریافت وام اکنون به حدود ۳ ماه رسیده است، درحالی‌که سال‌های گذشته گاه زوجین بیش از یک سال در صف انتظار می‌ماندند. بر اساس گزارش شورای هماهنگی بانک‌های استان، منابع مؤثر ۲۳ بانک استان در فصل بهار حدود ۸۷ هزار میلیارد تومان بوده و نسبت مصارف به منابع آن‌ها نیز حدود ۶۷ درصد است، درحالی‌که این نسبت در کشور بیش از ۸۰ درصد است.

از سویی نسبت تسهیلات ارزان‌قیمت به کل منابع بانکی استان حدود ۲۰ درصد است. دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان در تحلیل نسبت مصارف به منابع بانکی استان نیز می‌گوید: نسبت مصارف به منابع بانک‌های عضو شورا حدود ۷۰ درصد است، اما از آن جایی‌که همه بانک‌های استان، با وجود پیگیری‌های انجام‌شده، هنوز عضو این شورا نشده‌اند آمار استانی کامل نیست و طبق آمار‌های بانک مرکزی که فعالیت تمامی بانک‌ها در استان را نشان می‌دهد، این نسبت حدود ۵۴ درصد است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وام ازدواج دریافت تسهیلات وام ازدواج زوج ها عملکرد بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۹۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نارضایتی استاندار همدان از عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات

استاندار همدان، گفت: وضعیت پرداخت تسهیلات سفر ریاست جمهوری در استان ضعیف است و برای همین از عملکرد بانک‌ها در این بخش راضی نیستم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد شامگاه سه‌شنبه در نخستین جلسه ارزیابی عملکردی بانک‌های استان همدان، اظهار‌ داشت: استان در پرداخت تسهیلات از محل سفر ریاست جمهوری به متقاضیان وضعیت خوبی ندارد که از بانک‌ها انتظار داریم در پرداخت این تسهیلات تسهیل و تسریع ویژه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه مدیران بانکی استان نباید خساست کنند و تولیدکننده‌ها را دچار مشکل کنند، بیان کرد: پرداخت تسهیلات تولیدی برای واحدی که قرار است احیا شود نیز باید در اسرع وقت انجام شود.

استاندار همدان با اعلام اینکه مصوبات استان برای جهش تولید برای مدیران دستگاه‌ها و بانک‌ها لازم‌الاجرا است، عنوان کرد: مدیران بانکی ما باید با هم‌افزایی و تعامل بیشتر این مصوبات را اجرایی کنند تا بتوانیم به هدف موردنظر در بخش جهش تولید استان دست پیدا کنیم.

قاسمی‌فرزاد تحقق 19.6 درصدی پرداخت تسهیلات از محل سفر ریاست جمهوری را ضعیف قلمداد کرد و گفت: ماموریت ما برای کشورمان که خواسته مقام معظم رهبری و رئیس جمهور است، جهش تولید با مشارکت مردم است، لذا باید سیستم اداری، بانک‌ها و بخش خصوصی با تعامل بتوانند از اشتغال موجود صیانت کنند، اشتغال جدید ایجاد و اقتصاد استان را توسعه دهند.

وی در خصوص نسبت مصارف به منابع بانک‌های استان، نیز عنوان کرد: طبق گزارش ارائه شده در این نشست، با توجه به نسبت مصارف به منابع بانک‌های استان می‌طلبد کمیسیون هماهنگی بانک‌ها برای عملکرد بانک‌هایی که نسبت مصارف به منابع شان کمتر از میانگین مطلوب مورد نظر استان است برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند.

استاندار همدان با اخطار به بانک‌های خصوصی که عملکرد غیرقابل قبولی در نسبت مصارف به منابع دارند، تاکید کرد: بانک‌های خصوصی اساسا تشکیل شدند که برخی ناکار‌آمدی‌های ساختاری بانک‌های دولتی را بپوشانند نه اینکه در عمل خود تبدیل به بانکی ناکار‌آمد شوند.

قاسمی‌فرزاد تاکید کرد: افرادی که متقاضی دریافت تسهیلات تولیدی از همدان هستند باید حساب‌های مالی و منابع آن‌ها نیز در استان باشد.

وی در مورد طرح‌های تسهیلات خرد، نیز گفت: در پرداخت این تسهیلات در استان وحدت رویه ایجاد شود همچنین تاییدیه دستگاه اجرایی پشتیبان، برای پرداخت این گونه تسهیلات کفایت می‌کند در این مورد در پرداخت این تسهیلات مساعدت لازم انجام شود.

تسهیلات سفر ریاست جمهوری فرصتی ویژه برای جهش تولید، اقتصاد و اشتغال

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان نیز در ادامه این جلسه گفت: تسهیلات سفر ریاست جمهوری یک فرصت ویژه و ممتاز برای جهش تولید، اقتصاد و اشتغال استان است که باید بانک‌ها نسبت به پرداخت آن اهتمام جدی داشته باشند.

سید مجتبی حسینی با بیان اینکه انتظار دارم جلسه بعدی گزارش بانک‌ها در پرداخت تسهیلات سفر تغییر محسوسی کرده باشد گفت: بانک ها متعهد به پرداخت تسهیلات به طرح های معرفی شده بر اساس سهمیه اعتباری مصوب در کمترین زمان ممکن هستند.

وی تاکید کرد: نحوه پرداخت تسهیلات سفر از سوی نهاد ریاست جمهوری به شکل منظم رصد می‌شود و هر بانکی که‌ در پرداخت این تسهیلات اجتناب و یا اهمال کند باید به شکل مکتوب دلایل آن را عنوان کرد تا تصمیم لازم در مورد نحوه برخورد با موضوع گرفته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان، بیان کرد: برخی طرح‌های معرفی شده از دریافت تسهیلات انصراف داده اند که سریعا طرح‌های جایگزین به بانک های عامل معرفی خواهد شد.

حسینی خطاب به رئیس شعب بانک ملی در استان همدان نیز بیان کرد: از بانک ملی باتوجه به در اختیار داشتن تعداد شعب، منابع مالی و نیروی انسانی که نسبت به سایر بانک‌های عامل استان بیشتر است انتظار داریم در پرداخت تسهیلات تکلیفی و غیر تکلیفی تعامل بیشتری داشته باشد.

وی همچنین تاکید کرد: از مدیران بانک‌های عامل درخواست دارم مشکلات خود در خصوص پرداخت تسهیلات به ویژه تسهیلات محل سفر ریاست جمهوری را به دفتر معاونت اقتصادی اعلام کنند و شخصا برای پیگیری از بانک مرکزی و یا بانک عامل کشور ورود پیدا خواهم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣ چیست؟
  • پرداخت تسهیلات ازدواج به فرزندان اعضای صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران
  • لزوم همکاری بیشتر بانک‌های همدان در پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری
  • پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج در بوشهر تسریع شود
  • سیر تا پیاز واگذاری جنجالی پرسپولیس و استقلال
  • نارضایتی استاندار همدان از عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات
  • دلیل پرداخت نشدن وام ازدواج / بانک ها پولی برای دادن وام ازدواج ندادند
  • خروج نقدینگی از بانک‌ها عامل پرداخت نشدن وام ازدواج است
  • در بانک دی بدون صف انتظار وام ازدواج دریافت کنید
  • ۵ هزار جوان ایرانی با وام ازدواج بانک سینا به خانه بخت رفتند