Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مجید پور عیسی صبح یکشنبه در حاشیه بازدید از کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران در جمع خبرنگاران بیان کرد: آموزش‌های مهارتی یکی از کمک‌های دولت بوده که افراد را به سرعت وارد بازار کار می‌کند.

وی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به طور عمده در کشور موفق بوده است، اظهار کرد: افراد در صورتی موفق هستند که بعد از فراگیری مهارت‌ها به دنبال تکمیل آن بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پور عیسی حمایت از مهارت‌ها و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را یکی از ضرورت‌های خراسان‌جنوبی عنوان کرد و افزود: در گروه‌های هدفی که آموزش عالی ندارند، این کارگاه‌ها آنها را بیشتر وارد بازار کار می‌کند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر برنامه‌های سازمان بودجه در راستای ارتقای تجهیزات و رفع کمبودهای فنی و حرفه‌ای بیان کرد: همکاری متقابل خوبی بین سازمان مدیریت و برنامه و اداره کل فنی و حرفه‌ای وجود دارد.

پور عیسی با بیان اینکه اعتبارات سال گذشته فنی و حرفه‌ای قریب به دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده است، گفت: در سال جاری تلاش می‌شود که انواع نیازهای فنی و حرفه‌ای احصا و رفع شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی ادامه داد: در مجموع در راستای تکمیل ساختمان‌های نیمه تمام، ارتقا و توسعه تجهیزات فنی و حرفه‌ای تلاش می‌شود.

حمایت از طرح های توجیهی اشتغال

پور عیسی با تاکید بر اینکه در این راستا باید از منابع ملی هم کمک گرفته شود، افزود: بخشی از این اقدامات با استفاده از منابع ملی و برخی هم با استفاده از منابع استانی انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال دیگری از سوی خبرنگار مهر مبنی بر اینکه در سال جاری چه میزان اعتبار به فنی و حرفه‌ای اختصاص داده خواهد شد، گفت: بسته به نوع پروژه‌های این دستگاه اعتبار تخصیص خواهیم داد.

پور عیسی ادامه داد: ادارات فنی و حرفه‌ای در تمام شهرستان‌ها برنامه‌ها و نیازهای شان را اولویت‌بندی کرده و به تناسب ظرفیت و نیازشان حمایت اعتباری خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در راستای اشتغال و رونق تولید کمک شایسته ای دارد، افزود: در آموزش هایی که منجر به توانمندی شود و خروجی داشته باشد، سرمایه گذاری می‌کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی با اشاره به حمایت‌های سازمان بودجه از طرح های اشتغال بیان کرد: حمایت‌های این سازمان بسته به نوع طرح های توجیهی انجام می‌شود.

کد خبر 4671920

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری خراسان جنوبی مهارت های فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۹۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم زنده نگه‌ داشتن هنرهای بومی قزوین با آموزش آن به نسل جوان

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر ضرورت زنده نگه داشتن هنرهای بومی قزوین تاکید کرد و گفت: آموزش این هنرهای بومی فاخر به نسل جوان باید در اولویت برنامه‌های فرهنگی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور بعدازظهر امروز _سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت_ از مجموعه تاریخی‌فرهنگی سعدالسلطنه قزوین بازدید کرد و در جریان این بازدید با هنرمندان فعال دیدار و گفت‌وگو کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه بازدید از سرای سعدالسلطنه بر ضرورت زنده نگه داشتن هنرهای بومی قزوین تأکید و اظهار کرد: در همین راستا آموزش این هنرهای بومی فاخر به نسل جوان باید در اولویت برنامه‌های فرهنگی قرار گیرد.

خسروپناه اضافه کرد: استان قزوین ظرفیت‌های گردشگری زیادی دارد که باید به نحو مطلوب از آن استفاده کرد، زنده نگه داشتن هنرهای بومی بسیار حائز اهمیت است و بهترین راهکار برای تحقق این مهم آموزش این هنرها به نسل جوان است.

وی با بیان اینکه احیا، مرمت، بازسازی و بهره‌برداری از مجموعه کاروان‌سرای درون‌شهری سعدالسلطنه اقدام به‌جایی بوده است، تصریح کرد: توجه به ارزش‌های فرهنگی‌اجتماعی همزمان با تلاش برای توسعه گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است.

کد خبر 747287

دیگر خبرها

  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • نخبگان مهارتی استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند
  • لزوم حمایت از بیماران هموفیلی/ ۳ بیمار فاکتور ۹ در استان داریم
  • پژوهش ستون مستندسازی رادیویی است/ برنامه‌ساز حرفه‌ای آموزش ببیند
  • زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد
  • لزوم زنده نگه‌ داشتن هنرهای بومی قزوین با آموزش آن به نسل جوان
  • لایحه پیشنهادی دولت برای وصول مطالبات دانشگاه‌ها از بنیاد شهید
  • لزوم حمایت هلدینگ خلیج فارس از ورزش در محیط پیرامونی
  • تقدیر از عوامل برنامه‌های قرآنی ماه رمضان