Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-25@04:48:01 GMT

خبری برای معتادان فست فود

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۹۳۱۳

خبری برای معتادان فست فود

این روزها متخصصان از اعتیادی جدید خبر می‌دهند؛ اعتیادی که در کمین بسیاری از ماست!

به گزارش صدای ایران از خراسان، مطالعات جدید نشان می‌دهد که برخی مواد غذایی خاصیت اعتیادآوری دارند. از جمله این مواد غذایی اعتیادآور می‌توان به فست فودها، شیرینی ها و نوشیدنی‌های گازدار اشاره کرد. البته درباره چرایی این موضوع صحبت‌های زیادی تا به امروز انجام شده اما هنوز دلایل آن کاملا روشن نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلیل آن هر چه باشد، تا وقتی ما این اعتیاد را درون خودمان شناسایی نکنیم، نمی‌توانیم فکری برای ترک آن انجام دهیم اما نشانه‌های اعتیاد به برخی مواد غذایی مانند فست فودها چیست؟

به سوالات زیر پاسخ دهید. اگر پاسخ شما به بیشتر این سوالات مثبت است، پس بهتر است زودتر فکری برای اعتیاد خود کنید.
هوس مصرف این مواد غذایی گاه و بیگاه سراغ شما می‌آید. گاهی حتی بعد از خوردن غذا و زمانی که سیر هستید، با خود فکر می‌کنید خوردن تکه‌ای مرغ سوخاری یا یکی دو برش پیتزا می‌چسبد!

وقتی سراغ این مواد غذایی می‌روید، نمی‌توانید میزان خوردن خود را مدیریت کنید و اغلب بیشتر از میزانی که ابتدا قصدش را داشتید، می‌خورید.

پرخوری و بعد از آن احساس گناه از حجم غذایی که خورده‌اید، اتفاقی آشنا و تکراری است.
برای این که از این غذاها بخورید، هر بار بهانه‌های مختلفی می‌تراشید تا به این وسیله برای خوردن این غذاها مجوز صادر کنید.
گاهی به این فکر می‌کنید که میزان عوارض آن‌ها کمتر از چیزی است که متخصصان می‌گویند و گاهی هم با خوردن چند برگ کاهو همراه غذا به خودتان امیدواری می‌دهید که ضرر آن‌ها را کاهش داده‌اید.

بسیاری از مواقع میزان واقعی مصرف خودتان از این غذاها را از بقیه پنهان می‌کنید و درباره دفعات خوردن فست فود یا نوشابه به دیگران دروغ می‌گویید.

تا به حال بارها تصمیم گرفته‌اید که میزان مصرف فست فودها را کاهش دهید اما هر بار شکست خورده‌اید.
چند نکته برای آغاز ترک این اعتیاد
از نزدیک رستوران‌های محبوب‌تان کمتر عبور و اپلیکیشن‌های سفارش غذا را از روی گوشی خود پاک کنید.
میوه و سبزیجات را در دسترس نگه دارید.
برخی متخصصان تماشای غذاهای سالم را در ایجاد علاقه به آن‌ها موثر می‌دانند. پس در گوشی همراه خود چند عکس از غذاهای سالم داشته باشید و هرازگاهی به آن‌ها نگاه کنید.
فهرستی از ویژگی‌های مثبت و منفی خوردن فست فود را برای خودتان ترتیب دهید و هر چند وقت یک بار سراغ آن بروید.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: معتاد فست فود ایران صدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۹۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواد غذایی ضد التهاب

آفتاب‌‌نیوز :

مواد غذایی ضد التهاب ممکن است به عنوان یک درمان مکمل برای بسیاری از بیماری‌های التهابی مانند بیماری‌های آرتریت روماتوئید، پسوریازیس، آسم، بیماری التهابی روده، لوپوس، تیروئیدیت هاشیموتو و سندرم متابولیک عمل کند. سندرم متابولیک به مجموعه‌ای از بیماری‌ها نظیر دیابت نوع دو، چاقی، فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی عروقی اتلاق می‌شود.

دانشمندان معتقدند التهاب در همه این بیماری‌ها نقش دارد. بنابراین، پیروی از یک رژیم غذایی ضد التهاب ممکن است به بهبود سلامت فرد مبتلا به سندرم متابولیک کمک کند.

مصرف یک رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان همچنین می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها بینجامد. مواد غذایی ضد التهاب باید ترکیبی از مواد مغذی، آنتی اکسیدان‌ها و چربی‌های مفید باشد. مواد غذایی که ممکن است به مدیریت التهاب کمک کنند شامل ماهی‌های چرب مانند ماهی تن و سالمون، میوه‌هایی مانند بلوبری، شاه توت، توت فرنگی و گیلاس، سبزیجات خام و یا نیم پز نظیر کلم پیچ، اسفناج و کلم بروکلی، آجیل و دانه ها، زیتون و روغن زیتون، فیبر، حبوبات مانند عدس و لوبیا، ادویه جات مانند زنجبیل و زردچوبه، پروبیوتیک‌ها و پری بیوتیک ها، چای و برخی از گیاهان هستند. به علاوه شایان ذکر است که انواع مواد غذایی سالم باید در رژیم غذایی گنجانده شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • معدوم سازی ۲۸ تن مواد غذایی فاسد در کبودراهنگ
  • مواد غذایی ضد التهاب
  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ نفر از معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • ۷ دلیل برای استفاده از سرکه سیب
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ معتاد و سوداگر مرگ در لنگرود
  • درباره فواید خوردن صبحانه بیشتر بدانیم